Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه حضور مردم در صحنه‌های مختلف حلال مشکلات بوده است، گفت: در حکومت اسلامی مردم اصل هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی یزدی در خطبه‌های نماز جمعه ظهر امروز بخش مرکزی یزد با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در روایتی از امام هشتم علی بن موسی الرضا(ع) در زمینه ورود به ماه رمضان  چند مورد سفارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: آن حضرت سفارش کرده‌اند که سعی کن کارهایی را که برای تو سودآور باشد انجام بده و کارهایی را که بی هدف و بی‌سود است انجام نده،‌ یکی از کارهای پرسود در این ماه دعا و استغفار است که امام رضا(ع) تاکید کرده‌اند آن را زیاد انجام بدهید چرا که استغفار شتسشو دادن است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: توجه به تلاوت قرآن،‌ عمل به وصیت، پرداخت وجوه شرعی و امانت‌های مردمی، سعی بر پاک کردن قلب از هر گونه کینه و موارد دیگر از جمله‌ سفارش‌های آن حضرت است.

مدرسی یزدی به 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی نوع جدیدی از حکومتی است که در دنیای کنونی ما با حضور مردم آن هم متدینانه و با محوریت اسلام و اسلام شناسان واقعی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در این حکومت مردم اصل هستند و این اصالت باید حفظ شود؛‌ هر جا ما حضور مردمی داشتیم حلال مشکلات بود و مهمترین نکته این است که این حضور یک امر تکلیفی و واجب شرعی است.

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه یزد گفت:‌ دولت هم وظیفه دارد این حضور مردمی را پاس داشته و بستر آن را فراهم کند چرا که بسیاری از بسترها ممکن است حضور مردمی را کمرنگ کند؛‌ مواردی از جمله بی‌اعتمادی‌ها، گرانی‌ها و کم‌کاری در دستگاه‌های اجرایی و امثال این مسائل حتما باید برطرف شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری مشخص شد عنوان کرد: تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین شعار امسال است و اینکه یزد در تحقق این رویکرد مهم می‌تواند چه نقشی ایفا کند مسئله‌ای است که باید به آن توجه لازم را داشته باشیم.

مدرسی یزدی گفت: در یزد تحصیلات عالیه و ظرفیت‌های ارزشمند دانشگاهی زیادی وجود دارد و علاوه بر آن امتیاز برتر در تحصیلات هم دارد، با توجه به انگیزه ظرفیت موجود پارک‌های علم و فناوری، بسیج و سپاه، هیئت‌های اندیشه‌ورز، صاحبان سرمایه و افراد توانمند استان و تمام دست‌اندکاران و صنعت‌گران استان باید مورد استفاده قرار گیرد و همگی در این زمینه با همدلی تلاش کنند و یزد را به عنوان استان پیشتاز و پیشرو در عرصه صنعت و دانش‌بنیان معرفی کنند.

وی عنوان کرد: مراسم نوروز به خوبی برگزار شد گرچه حواشی داشت و عده‌ای از مردم و متدینین، روحانیون و فعالان دینی از وضعیت فرهنگی یزد جدا نگران و ناراحت بودند اما پیشنهاد می‌شود برای احیای بافت فرهنگی یزد چند هکتار از بافت قدیم را با همان روش سنتی رونق بخشیده و سبک زندگی متدینانه و سنتی مردم یزد را ترسیم کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بخش مرکزی یزد حضور مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۸۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود

ایسنا/مازندران مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه دغدغه اصلی ما حوزه فرهنگ است و این بخش نیاز به باغبانی دارد،گفت: با آمار و ارائه عدد و ارقام نمی‌توان مشکلات این حوزه را مرتفع کرد.

 محمد مهدی شریف‌تبار امروز، ۸ اردیبهشت در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بابل با بیان اینکه در این برهه از زمان باید دقت کنیم ماموریت اصلی ما چیست و بر همان مبنا حرکت کنیم، اظهار کرد: امروزه فعالیت سازمان تبلیغات در عرصه‌های مختلف خدماتی، تشکیلاتی، توانمندسازی، تبیین و توجیه، آموزش و عرصه حضور در میدان نقش مثبتی برای نظام دارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه بابل پایلوت همه اقدامات فرهنگی بخاطر ظرفیت ارزنده و پیشینه فرهنگی است، یادآور شد: ایجاد تشکل نهضت پیشرفت بانوان از جمله این ظرفیت‌هاست.

شریف تبار با اشاره به اینکه کار جوان سازی در سازمان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: وجود انجمن‌های تبلیغی و جامعه مبلغان جریان‌ساز از جمله حوزه تاثیرگذاری است که در سازمان تبلیغات تشکیل شد.

وی با قدردانی از حجت الاسلام حسن روحانی امام جمعه بابل تصریح کرد: امام جمعه بابل همواره حامی فرهنگ و فعالان فرهنگی است.

در این مراسم از زحمایت حجت الاسلام رضا جعفرزاده قدردانی و حجت الاسلام حسین اکبرزاده بعنوان رئیس سازمان تبلیغات شهرستان بابل معارفه شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • آسیب‌ها و مشکلات لرستان باید به‌تدریج رفع شوند
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود
  • امنیت شغلی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه کارگری است
  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند