Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@23:48:03 GMT

۲۵.۵ میلیون یمنی زیر خط فقر زندگی می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۹۵۷۱

۲۵.۵ میلیون یمنی زیر خط فقر زندگی می‌کنند

سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) امروز (جمعه) در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: هفت سال جنگ در یمن باعث شده بیش از چهار پنجم از جمعیت ۳۰.۵ میلیون نفری این کشور زیر خط فقر زندگی کنند.

به گزارش آناتولی، این سازمان وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد: جنگ به آوارگی بیش از چهار میلیون یمنی منجر شده در حالی که دو میلیون کودک از آموزش محروم هستند؛ ساکنان یمن اکنون بیش از هر زمان دیگری به پشتیبانی ما نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفتم فروردین ماه هشتمین سال تجاوز به یمن از سوی یک ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و با حمایت آشکار آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی آغاز شد. پیش از این مرکز حقوق بشری «عین الانسانیة» یمن اعلام کرد تنها در ۲۴۰۰ روز، نزدیک به شش سال و نیم اول جنگ علیه یمن، ۴۴ هزار و ۲۲۱ غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند که از میان آن‌ها ۱۷ هزار و ۲۹۰ تن کشته و ۲۶ هزار و ۹۳۱ تن زخمی شده‌اند و از میان کشته شدگان ۴۲۷۰ تن کودک و ۲۸۵۰ تن زن هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان ملل جنگ یمن فقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۹۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ

براساس گزارش آناتولی، اظهارات السعید در سخنرانی خود در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد که در روز‌های ۲۸ و ۲۹ آوریل در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار می‌شود، بیان شد. وزیر مصری گفت: درآمد‌های کانال سوئز شاهد کاهش ۵۰ درصدی بوده است.

کانال سوئز یکی از مهم‌ترین کانال‌ها و تنگه‌های جهان به حساب می‌آید که کوتاه‌ترین مسیر کشتیرانی بین اروپا و آسیا است و یکی از منابع اصلی ارز برای مصر است.

یمنی‌ها در «همبستگی با نوار غزه» که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در معرض جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا قرار گرفته است، با موشک‌ها و پهپادها، کشتی‌های باری صهیونیستی و کشتی‌هایی که در راه اراضی اشغالی هستند را در دریای سرخ هدف قرار می‌دهند. 

با مداخله واشنگتن، لندن و سایر کشور‌ها ائتلافی برای جلوگیری از حملات یمنی‌ها در تنگه باب المندب تشکیل دادند، یمنی‌ها اعلام کردند که اکنون تمامی کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را جزو اهداف نظامی خود می‌دانند.

همین امر باعث شده است هزینه‌های صادرات هند و نرخ حمل و نقل اقیانوسی برای کالا‌ها از آسیا به اروپا بیش از دو برابر شود.

بیشتر صادرات هند اکنون از اطراف دماغه امید خوب در نوک جنوبی آفریقا انجام می‌شود که این امر ۴۰۰۰ مایل دریایی و ۱۴ روز به سفر دریایی کشتی‌ها افزوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • راهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • آتش و فراموشی؛ روایت استاد فلسطینی از زندگی خانواده او در غزه
  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد