Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا عصر روز جمعه در سفر به کشور عراق به دیدار مثنی علی مهدی استاندار دیاله رفت ضمن تشکر از حسن همکاری مسئولان دو کشور ایران و عراق برای فراهم کردن دو دیدار رفت و برگشت استانداران در بازه زمانی بسیار کوتا با عنوان این مطلب که عزم و اراده ایران برای بازگشایی بازارچه هلاله شمالی بسیار جدی است، اظهار داشت: در این راستا خواستار ایجاد شهرک صنعتی مشترک در مرز هلاله شمالی برای توسعه صادرات و رونق اقتصادی بین دو استان ایلام و دیاله هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: پس از بازگشایی بازارچه هلاله شمالی و ایجاد شهرک صنعتی با توافق طرفین می‌توانیم در آینده نزدیک شاهد رونق و توسعه صادرات بین دو استان باشیم.

وی افزود: در این راستا پس از دیدار در مرز هلاله شمالی و امضا تفاهم نامه اولیه، محل بازارچه هلاله شمالی مشخص شده است.

استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت استان برای افزایش مناسبات بین دو استان و کشور اظهار داشت: در راستای ایجاد زیرساخت‌های بازارچه هلاله شمالی نیازمند مساعدت برای استقرار ماشین آلات راهسازی در منطقه هستیم.

وی از آمادگی کامل برای ایجاد شهرک صنعتی مشترک در مرز دو استان خبر داد و گفت: در صورت موافقت طرفین شهرک صنعتی در مرز هلاله شمالی احداث می‌شود و حتی به صورت فصلی این امکان بین دو استان دیاله عراق و ایلام محیا است.

وی اضافه کرد: با ایجاد این بازارچه شاهد رونق تجاری بین دو کشور هستیم و در این زمینه می‌توان شاهد کالاهایی نظیر کاشی، سرامیک، ظروف شیشه‌ای، محصولات پلاستیکی، سنگ آهن، سیمان و … به استان دیاله عراق شد.

هرام نیا تاکید کرد: با توجه به نیازمندهای استان ایلام در هر بخش و حوزه نیز می‌توانیم اقلام و کالاهای مورد نیاز استان و کشور را نیز وارد کنیم.

وی در ادامه با اشاره به دیدار انجام شده بین دو استاندار گفت: آمادگی داریم تمامی تصمیماتی که امروز مصوب می‌شود را با قید فوریت در دستور کار قرار دهیم و از هفته آینده اولین محموله صادراتی را نیز به استان دیاله ارسال کنیم.

کد خبر 5457370

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری ایلام حسن بهرام نیا بازارچه های مرزی بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه گردشگری مسافران نوروزی خراسان رضوی سفرهای نوروزی آمار کرونا سانحه تصادف نوروز مشهد 12 فروردین خطبه های نماز جمعه بازارچه هلاله شمالی بین دو استان شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۰۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است

رئیس جمهور در آیین گشایش نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴، گفت: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است که ایران تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو 2024) طی سخنانی بیان کرد: این نمایشگاه نشان‌ دهنده این است که ایران تحریم‌ ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

رئیسی ادامه داد: هم‌چنین طرح‌های شیطانی منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران هرگز به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران وی افزود: این نمایشگاه نشان می‌دهد کشور ما با ذخایر مادی، معنوی و نیروی انسانی کارآمد و با اراده و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری داشته باشد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: آنچه به‌دست جوانان عزیز ما رقم خورده در این نمایشگاه آورده شده و ترجمان این رویداد بزرگ اقتصادی این است که ما توانسته‌ایم و می‌توانیم.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • رئیسی: تحریم در ایران هرگز به نتیجه نرسید و پس از این هم نمی‌رسد
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود