Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، ابرهارد زورن، رئیس دفاع آلمان در مصاحبه‌ای به «ولت آم زونتاگ» گفت: «موشک‌های اسکندر تقریبا می‌توانند به تمام اروپای غربی برسند و هیچ سپر موشکی برای محافظت در برابر این تهدید وجود ندارد.»

زورن ادامه داد: «اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما کدام یک را ترجیح می‌دهیم؟ آیا ما موفق خواهیم شد یک سیستم (دفاع موشکی) کلی در ناتو ایجاد کنیم؟ اینها سوالاتی است که اکنون باید به آنها پاسخ دهیم.»

او نام این سیستم‌ها را مشخص نکرد، اما به احتمال زیاد به Arrow 3 که توسط صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی و سیستم آمریکایی THAAD، اشاره می‌کرد.

روسیه در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که موشک‌های اسکندر را در منطقه کالینینگراد خود مستقر کرده است، بخشی از روسیه که بین لهستان و لیتوانی قرار دارد. اسکندر که یک سیستم موشکی متحرک است، جایگزین موشک اسکاد شوروی شد و دو موشک هدایت شونده آن می‌توانند کلاهک‌های متعارف یا هسته‌ای را حمل کنند.

سامانه موشکی اسکندر

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، چند روز پس از شروع عملیات روسیه در اوکراین در روز ۲۴ فوریه، در یک سخنرانی مهم گفت که برلین با تزریق ۱۰۰ میلیارد یورو به ارتش، هزینه‌های دفاعی خود را به بیش از ۲ درصد از تولید اقتصادی خود افزایش خواهد داد.

زورن گفت: «تاکنون تنها یک چیز مشخص است: ما نه زمان و نه پولی برای توسعه این سیستم‌های (دفاع موشکی) به تنهایی نداریم، زیرا مشخص است که تهدید موشکی از قبل وجود داشته است.»

او با اشاره به فقدان دفاع موشکی کوتاه‌برد آلمان که می‌تواند برای محافظت از نیروهای در حال حرکت یا در معرض تهدید در حین استقرار استفاده شود، گفت که برلین شروع به بررسی خرید چنین سامانه‌هایی کرده است و اکنون باید تصمیمی اتخاذ کند.

کد خبر 667158 برچسب‌ها دفاع - سپر موشکی آلمان روسیه دفاع - موشک ناتو اولاف شولتس ایالات متحده آمریکا رژيم صهيونيستى

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دفاع سپر موشکی آلمان روسیه دفاع موشک ناتو اولاف شولتس ایالات متحده آمریکا رژيم صهيونيستى دفاع موشکی دفاع موشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۲۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در هراس از توان موشکی و پهپادی ایران و با نادیده گرفتن عملیات وعده صادق و حمله به رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید سیستم‌های تسلیحاتی خود را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش ایرنا آستین با نادیده گرفتن موفقیت عبور موشک‌های ایران از لایحه‌های پدافند هوایی رژیم اسرائیل که ادعای غیرقابل نفوذ بودن آن را داشت، به خبرنگاران گفت: "از این حمله درس زیادی آموخته شده است. "

وی ادعا کرد: آن‌ها از مهمات زیادی استفاده کردند و هدف آن‌ها تحمیل خسارت قابل توجه در اسرائیل بود.

آستین در ادامه ادعا‌های خود گفت؛ "ایران باید کارآمدی سیستم‌های تسلیحاتی و برنامه ریزی خود را بررسی کند. فکر می‌کنم اسرائیل نشان داده است که توانایی قابل توجهی برای دفاع از خود دارد. "

دیگر خبرها

  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • امین مدنی:‌ «وعده صادق»؛ عبور از قوی ترین نقطه پدافندی جهان
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • عملیات وعده صادق دفاع مشروع و جنگ اراده‌ها بود