Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@17:49:27 GMT

نکات مهم برای رهاسازی ماهی قرمز

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۲۲۸۷

نکات مهم برای رهاسازی ماهی قرمز

بسیاری از خانواده‌ها در روزهای پایانی عید خصوصا سیزدهم فروردین‌ماه اقدام به رهاسازی ماهی‌های قرمز خود می‌کنند ولی سوال اینجاست که این ماهی‌ها را کجا باید رها کرد؟

به گزارش ایران اکونومیست، بسیاری از متخصصان منابع طبیعی و فعالان محیط زیست معتقدند که ماهی قرمز گونه غیربومی برای محیط زیست کشور است و نباید خریداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اگر مردم از این ماهی ها خریداری کرده‌اند بایستی به هنگام رهاسازی آنها حتما به نکات مطرح شده از سوی کارشناسان توجه کنند، زیرا این ماهی ها می‌توانند در صورت عدم رعایت اصول رهاسازی و نگهداری مخاطراتی را برای اکوسیستم طبیعی به همراه داشته باشد.

برخی از این نکات در ادامه آمده است:

* از رهاسازی ماهی قرمز در آب های آزاد به شدت خودداری کنید.

* از رها سازی ماهی قرمز در منابع آب های طبیعی، رودخانه ها، تالاب ها، مخزن سدها خودداری کنید، زیرا امکان انتقال برخی بیماری‌ها مشترک بین آبزیان و انگل ها به سایر گونه ها وجود دارد. از طرفی به دلیل تکثیر زیاد در رقابت غذایی با سایر آبزیان بومی قرار می گیرند و ممکن است آنها را از بین ببرند.

* بهترین محل برای رهاسازی، استخر، حوضچه های پارک ها یا محل های تعیین شده توسط شهرداری ها است.

* اگر قصد نگهداری ماهی را دارید حتما ماهی را به ظروف بزرگتر یا آکواریوم  منتقل کنید. همچنین بعضی از ماهی ها نیاز به ضدعفونی دارند که داروی آنها در مراکز فروش ماهیان زینتی وجود دارد و می توان از آن مراکز بسته به نوع بیماری دارو تهیه کرد.

از تماس مستقیم با ماهی یا آب آن خودداری کنید و از دستکش استفاده شود.

*کودکان از دستکاری آب حاوی  ماهی و خود ماهی دوری کنند.

 ​​​​

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: ماهی قرمز

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ماهی قرمز ماهی قرمز ماهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۲۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال آب سد سفیدرود زودتر رهاسازی می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

وحید خرمی امروز، ۱۱ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال رهاسازی آب را زودتر از سال قبل انجام خواهیم داد، عنوان کرد: به دلیل کمبود آب و ضرورت مدیریت مصرف و کاهش احتمال روبرو شدن با تنش‌های آبی، امکان رهاسازی پیش از این موعد و غیر منطبق با تقویم زراعی اعلامی جهاد کشاورزی وجود ندارد.

وی مصرف روزانه آب سد را ۲۰ میلیون مترمکعب دانست و تصریح کرد: آب سد سفیدرود از نیمه اردیبهشت ماه و از طریق کانال راست و چپ سنگر به سمت شالیزار‌های استان روانه خواهد شد و زودتر از این تاریخ، امکان رهاسازی نداریم.

وی ذخیره فعلی سد سفیدرود را ۶۸۰ میلیون مترمکعب دانست که در مدت مشابه سال گذشته ۷۰۰ میلیون مترمکعب بود و اظهار کرد: در شرایط نرمال باید بیش از یک میلیارد مترمکعب آب در سد داشته باشیم که نشان دهنده کمبود آب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از کشاورزان خواست طبق تقویم زراعی عمل کنند و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها از صبح ۱۶ اردیبهشت تا پایان تیرماه از آب سد برای نشاء و کشت برنج استفاده خواهیم کرد.

وی ۸۰ درصد کشاورزان را منطبق با تقویم زراعی دانست و یادآور شد: اراضی داخل شبکه عمدتا شخم و خزانه را انجام داده‌اند و منتظر رهاسازی جهت نشاء هستند؛ در اراضی خارج از شبکه نیز شاهد انجام نشاء هستیم و کلیه فعالیت‌های کشاورزی را رصد می‌کنیم.

وی با اشاره به تخریب ۱۵۰ سردهنه در جریان سیلاب‌های ماه‌های اخیر، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۵۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین آب منطقه‌ای در سراسر استان در حال احداث این سردهنه‌ها هستند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان اضافه کرد: از کشاورزان می‌خواهم به تقویم زراعی توجه داشته باشند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم با وجود کم آبی به لطف خدا و در سایه برنامه‌ریزی، مدیریت و همکاری کشاورزان شاهد رشد تولید باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بهترین منابع جمع‌بندی کنکور (تجربی، انسانی و ریاضی)
  • مهم ترین نکات برای خرید قهوه عربیکا و خرید قهوه روبوستا چیست؟
  • امسال آب سد سفیدرود زودتر رهاسازی می‌شود
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد
  • قلم قرمز روی شاه ماهی نقل و انتقالات پرسپولیس