Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق ستاری فرد درباره آغاز آموزش حضوری مدارس از روز یکشنبه ۱۴ فروردین اظهار کرد: تمام مدارس ملزم به ارائه آموزش حضوری هستند و کارشناسان ادارات مناطق و شهرستان‌ها به مدارس سرکشی خواهند کرد.

وی افزود: بازرسان آموزش و پرورش نحوه بازگشایی مدارس، ارائه آموزش حضوری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را رصد خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: هر مدرسه‌ای که در بازگشایی و ارائه آموزش حضوری اهمال کند طبق ضوابط و مقررات با آنها برخورد می‌شود.

ستاری فرد درباره اینکه اگر مدرسه‌ای در ارائه آموزش حضوری کوتاهی کرد، خانواده‌ها چگونه می‌توانند گزارش دهند؟ گفت: واحدهای ارزیابی عملکرد و پاسخگویی شکایات آماده دریافت پیام‌های مردم هستند.

وی متذکر شد: آموزش حضوری، اختیاری نیست بلکه اجباری است و در صورت عدم حضور دانش‌آموز در کلاس درس، غیبت رد خواهد شد البته سه گروه از دانش‌آموزان شامل مبتلایان به کرونا، دارای علائم و مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای می‌توانند به صورت مجازی آموزش‌ها را دریافت کنند.

ستاری فرد مطرح کرد: برنامه آموزشی مدارس طبق برنامه‌ای است که در دوران قبل از کرونا اجرا می‌شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره سرویس دانش‌آموزی گفت: طبق اطلاعات دریافتی از شهرهای مختلف یکی از موانع اصلی موضوع سرویس دانش آموزان است البته برخی از مدیران مدارس در ایام تعطیلات از طریق ارسال پیامک به خانواده‌ها نسبت به نحوه حضور دانش‌آموزان در مدرسه و اینکه به سرویس نیاز دارند یا خیر کسب اطلاع کردند تا موضوع سرویس و تردد دانش‌آموزان را ساماندهی کنند.

ستاری‌فرد درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: در این رابطه فرمی را تهیه کرده‌ایم و کارشناسان واحدهای ارزیابی عملکرد نظارت محسوس و غیرمحسوس را اعمال همچنین از ظرفیت والدین برای نظارت استفاده می‌کنیم و آنها می‌توانند مسائل و مشکلات را به مناطق آموزش و پرورش و واحد ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش اطلاع دهند.

طبق اعلام آموزش و پرورش شهر تهران خانواده‌ها می‌توانند مشکلات در رابطه با عدم بازگشایی مدارس یا عدم رعایت بهداشت محیط را از طریق سامانه پیامکی به شماره ۰۹۱۲۱۵۴۰۶۴۰ اطلاع دهند.

همچنین  براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، کلاس درس دانش‌آموزان بدون فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود البته استفاده از ماسک در ساعات حضور در کلاس درس الزامی است و هیچ شرطی از جمله تزریق واکسن برای حضور دانش‌آموزان در  مدارس تعیین نشده است.

۲۳۳۲۳۳

کد خبر 1617792

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا مدرسه وزارت آموزش و پرورش ارائه آموزش حضوری دانش آموزان ستاری فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۳۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است

ایسنا/خوزستان نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه آموزش و پرورش انسان‌ساز است، مهارت‌آموزی در کنار تحصیل را ضروری دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد امروز (۱۴ اردیبهشت‌ ماه) در اختتامیه نوزدهمین دوره جشنواره قرآن، عترت و نماز نخبگان دانش‌آموزی خوزستان که در اهواز برگزار شد، گفت: قرآن کریم در جایی می‌فرماید، هُدی‌ً لِلنّاس‌ِ و در جای دیگر می‌فرماید، هُدًی لِلْمُتَّقِینَ. انسان‌ها وقتی حق را می‌شنوند آن‌ را می‌پذیرند که این هُدی‌ً لِلنّاس‌ِ است، اما یک دسته اهل ایمان حق‌پذیرند یعنی وقتی کلام حق را بشنوند اطاعت می‌کنند و این هُدًی لِلْمُتَّقِینَ است.

او در ادامه بیان کرد: رژیم صهیونیستی در غزه جنایت می‌کند و نیمی از شهدا در غزه کودک هستند. این رژیم در عرصه نظامی به هیچ‌یک از اهدافش نرسیده است. اکنون هم فطرت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی به آنها نهیب زد و دست به اعتراض زدند.

وی با اشاره به اینکه چهره تمدن غربی را در اسرائیل ببینید، افزود: می‌گفتند هر آنچه را که به سمت ما شلیک شود، در هوا می‌زنیم، اما وقتی بزدلانه به سفارتخانه ما در سوریه حمله کردند در یکی دو هفته تا عملیات «وعده صادق» آماده بودند و موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایران به هدف اصابت کرد. 

وی در پایان، مهارت‌آموزی در کنار تحصیل را ضروری دانست.

عبدالله حبیبی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این آیین گفت: ۲۰۰ هزار نفر دانش‌آموز در منطقه انتخاب شدند که از این تعداد ۴۵۰۰ نفر به رقابت پرداختند و در نهایت ۵۵۰ نفر برتر استان شدند و ۷۰ نفر برای مسابقات کشوری معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان قرآنی باعث مباهات آموزش و پرورش استان خوزستان هستند، افزود: هدف از برگزاری این مسابقات آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم قرآنی است. مکتب شیعه با وجود این کتاب‌های با ارزش، با بشریت اتمام حجت کرده است و باید قدر این دین و شریعت الهی و کامل را دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: دانش‌آموز وسیله نیست/ برخورد قانونی با معلم بلاگرها
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • افزایش ۱۰ درصدی نرخ چاقی در دانش‌آموزان/ جلوگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان با مسابقات مادر دختری، پدر پسری
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند