Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از سایپانیوز، سیدرضا فاطمی‌امین؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت برای دومین بار پس از صدور فرمان 8‌ ماده‌ای رئیس‌جمهور در حاشیه بازدید از گروه خودروسازی سایپا، گفت: تحقق مطالبه ترخیص خودروهای کف پارکینگ زودتر از موعد مقرر، اتفاق بسیار مناسبی است که طی این مدت از سوی خودروسازان پیگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با کاهش مدت زمان پرداخت به قطعه‌سازان، امکان مطالبه کیفیت توسط خودروساز به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود لذا در این زمینه لازم است رده‌بندی سازندگان و ردیابی قطعات از سوی شرکت های خودروسازی با دقت دنبال شود.

محمدعلی تیموری؛ مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در بازدید وزیر صمت، با تاکید بر اینکه بالاترین میزان تحویل خودرو در ماه های بهمن و اسفند سال گذشته هر ماه ۴۷ هزار دستگاه خودرو بود، گفت: تعداد خودروهای کف پارکینگ در ۲۳ دی‌ماه سال۱۴۰۰، حدود ۸۰ هزار دستگاه بود که در اسفندماه سال گذشته به ۴۹ هزار دستگاه کاهش یافت و همچنین تا اول اردیبهشت ماه امسال تعداد خودروهای کف پارکینگ به ۲۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه تکمیل کاری خودروهای کف پارکینگ و افزایش تولید روزانه موجب شد که قیمت خودروهای این شرکت در بازار در ماه های پایانی سال روند کاهشی به خود بگیرد(به عنوان مثال خودرو تیبا 9 میلیون تومان کاهش یافت)، گفت: تمام سعی ما این است که با سرعت بخشی به تکمیل کاری خودروهای کف پارکینگ و افزایش تولید خودرو به سمت اجرای فرمان 8 ماده ای ابلاغ شده از سوی رئیس جمهور و کاهش قیمت خودرو در بازار حرکت کنیم.

او با اشاره به اینکه سال گذشته 397 هزار خودرو تولید شد که یک چهارم آن در ماه های بهمن و اسفند بود، ادامه داد: در ماه های یاد شده 94 هزار خودرو تحویل مشتریان وفادار سایپا شد و همچنین در راستای عمل به تعهدات از 6 فروردین ماه سال جاری بیش از هزار دستگاه خودرو تحویل متقاضیان شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اظهارداشت: در راستای تحقق فرمان ۸ ماده‌ای رئیس‌جمهوری که اواخر سال گذشته ابلاغ شد، از ۱۴ فروردین ماه امسال، تولید خودرو روزانه به هزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت و این گام محکمی برای تحقق تولید ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال جدید است.

گفتنی است، لزوم افزایش ۱.۵ برابری میزان تولیدات خودرویی کشور در سال آینده، افزایش کیفیت تولیدات با چند اولویت ویژه، خروج خودروهای دارای پلتفرم قدیمی از خطوط تولید و جایگزینی محصولات جدید و به‌روز و افزایش گارانتی خودروهای عرضه شده از ۲ سال و ۴۰ هزار کیلومتر به ۳ سال و ۶۰ هزار کیلومتر از جمله 8 فرمان ابلاغ شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نوروز 1401 روز جمهوری اسلامی صنعت خودرو سایپا محصولات سایپا بازار خودرو تولید خودرو نوروز 1401 روز جمهوری اسلامی قیمت گوشی گروه خودروسازی سایپا خودروهای کف پارکینگ دستگاه خودرو هزار دستگاه سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۴۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند

تین نیوز

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تبریز اعلام کرد: در راستای صیانت از حقوق عامه برخورد با خودروهای شوتی و آلوده کننده صوتی تشدید شده است و نسبت به توقیف این خودروها اقدام می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بابک محبوب علیلو با تاکید بر اینکه دستگاه قضائی با برهم زنندگان امنیت و آسایش مردم به شدت برخورد می کند، افزود: طرح برخورد با خودروهای شوتی و آلوده کننده صوتی با هدف ارتقای امنیت اجتماعی، انتظام بخشی و جلوگیری از بروز تخلفات و هنجارشکنی در سطح کلانشهر تبریز به ویژه در مناطقی از جمله شهرک ولی عصر، رشدیه، ائل گلی و مرزداران به مرحله اجرا گذاشته شد.

محبوب علیلو اظهار کرد: به منظور برخورد با خودروهای هنجارشکن که با دستکاری اگزوز و تولید صداهای ناهنجار و یا نصب انواع کیت های تولید صدا در اگزوز خودرو باعث تولید و ایجاد آلودگی شنیداری و دیداری شده و با انجام حرکات مخاطره آمیز زمینه نارضایتی شهروندان و سلب آسایش عمومی و بی نظمی در معابر را به وجود می آورند، دستورات مقتضی صادر و به مبادی اجرایی ابلاغ شده است .

به گفته وی، با پیگیری های انجام شده در اجرای طرح یاد شده، نتایج مطلوب و رضایت شهروندان حاصل شده است.

وی ادامه داد: در قالب اجرای این طرح از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۱ دستگاه انواع خودرو که با نصب تجهیزات و دستکاری غیرمتعارف وسیله نقیله خود اقدام به ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت برای شهروندان می کردند، در سطح شهر تبریز به پارکینگ منتقل و با تحویل پلاک تعمیری و اعمال قانون، خودرو به وضعیت استاندارد برگشت داده شده است.

محبوب علیلو افزود: برای صیانت از حقوق عامه تعداد ۴۲۰ فقره اعمال قانون نسبت به تخلفاتی همچون آلودگی صوتی و موارد دستکاری شده در تبریز انجام پذیرفته و اجرای این طرح تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به خودروهایی که در معابر به ویژه بزرگراه ها و اتوبان ها خلاف جهت تردد می کنند، گفت: حرکت خلاف جهت و نیز دنده عقب خودروها در اغلب مواقع حادثه آفرین شده و خسارات جانی و مالی متوجه شهروندان می کند که در این خصوص پلیس راهنمایی و رانندگی باید بدون اغماض این گونه خودروها را توقیف کند و برخورد لازم قانونی با رانندگان مربوطه به عمل آورد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • شبیخون پلیس آگاهی تهران به ۵۷ سارق خودرو
  • شبیخون پلیس آگاهی تهران به ۵۷ سارق حرفه ای خودرو
  • حقوق کارگران در موعد مقرر پرداخت شود
  • فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا آغار شد | اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • مالکان خودروهای توقیف شده در پارکینگ برای ترخیص ماشین اقدام کنند
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت