Web Analytics Made Easy - Statcounter

 علی مالمیر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در بین آمار بازدیدکنندگان جاذبه‌های استان، جاذبه‌های تاریخی با بیش از ۳۲۷هزار مورد بازدید بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است. 

وی با بیان اینکه از ابتدای تعطیلات نوروزی تا ۱۲ فروردین‌ماه بیش از ۱۱۶ هزار مسافر در استان همدان اقامت داشته‌اند، افزود: از این تعداد، ۱۶ هزار و ۲۷۱ نفر در هتل‌ها، سه هزار و ۴۹۹ نفر در مجتمع‌های گردشگری، دو هزار و ۹۹۵ نفر در مهمانپذیرها و دو ‌هزار و ۷۵ نفر در هتل آپارتمان‌ها اقامت داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مالمیر تصریح کرد: همچنین دو ‌هزار و ۶۳۲ نفر در اقامتگاه‌های بومگردی، ۲۵ هزار و ۷۹۶ نفر در خانه‌مسافرها و ۱۳ هزار و ۸۷۷ نفر در اقامتگاه‌های موقت اسکان داشته‌اند.  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اضافه کرد: در این ایام ۴۳ هزار و ۵۲۵ نفر در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش و پنج هزار و ۱۴۳ نفر در سایر مراکز مقیم شده‌اند. 

وی همچنین مطرح کرد: طی مدت یاد شده ۳۱۲ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر مسافرتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و بین‌راهی صورت گرفته که ۵ فقره تذکر، ۷ فقره اخطار کتبی و ۷ فقره تشویقی صادر شده است. 

دبیر ستاد خدمات سفر استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: غار علیصدر، کتیبه‌های گنجنامه، تپه عباس آباد، آرامگاه بوعلی، آرامگاه باباطاهر و تپه هگمتانه در صدر بازدیدهای علاقه مندان به جاذبه‌های گردشگری استان قرار دارند.

برچسب‌ها گردشگری شهر همدان نوروز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری شهر همدان نوروز گردشگری شهر همدان نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۴۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا مشتری ۷۹ قمر دارد ولی زمین فقط یکی؟

خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم ملی؛ دیدن ماه توی آسمان شب همیشه جذاب و لذت‎بخش است حالا تصور کنید زمین بیش از یک قمر می‎داشت و شما وقتی به آسمان نگاه می‎کردید در هر طرف یک ماه متفاوت می‎دیدید! به نظر تصویری هیجان انگیز و رویایی می‎آید ولی بعضی از سیارات منظومه شمسی واقعا این طورند آن‎ها چند قمر دارند و اگر کسی می‏توانست از سطح آن سیارات به آسمان بالای سرش نگاه کند تعداد زیادی ماه با اندازه‏های مختلف و شکل و شمایلی متفاوت می‏دید.

اما چرا زمین ما باید فقط یک قمر داشته باشد؟ جواب به همان چیزی مربوط است که باعث افتادن سیب از درخت می‎شود و کمک می‎کند ما روی سطح زمین راه برویم، نیروی گرانش! ستاره‎شناس‏ها سیاره‏های منظومه شمسی را به دو دسته تقسیم می‎کنند چون معتقدند این دو دسته فرق‎های زیادی با هم دارند دسته اول سیاره‎هایی مثل عطارد و زهره و زمین و مریخ هستند که از جنس خاک و سنگ‏اند و دسته دوم سیاره‎ای مشتری،زحل، اورانوس و نپتون که از جنس گاز هستند و به غول‎های گازی معروف‎اند.

این دسته دوم از سیارات خاکی خیلی بزرگترند و این تفاوت در جرم و اندازه باعث می‎شود که نیروی جاذبه بیشتری هم داشته باشند. از بین این غول‏های گازی اورانوس که کوچک‎ترین‎شان حساب می‎شود، ۱۵ برابر زمین جرم دارد در حالی که مشتری بزرگترین سیاره منظومه شمسی ما ۳۰۰ برابر زمین، جرم دارد و همین باعث شده نیروی جاذبه عظیمی داشته باشد که هر خرده سنگی که از نزدیکی‎اش می‎گذرد را به دام گرانشش بیندازد. به این ترتیب تعداد خرده‎سنگ‎هایی که جذب مشتری می‏شوند و شروع می‏کنند به گردش دور این سیاره خیلی زیاد است ولی زمین ما به نسبت جاذبه کم‎تری که دارد فقط یک تکه سنگ که همین ماه خودمان باشد را جذب کرده و در مدارش به دام انداخته است. جالب است بدانید مشتری تا اکنون که این مطلب را می‎خوانید ۹۵ قمر دارد و ممکن است تا چند وقت دیگر این عدد بیشتر هم بشود!

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد ۷ درصدی سهم حمل ونقل هوایی از سفرهای نوروزی!
  • بازدید سفرای ۴ کشور خارجی از جاذبه‌های الموت
  • چرا مشتری ۷۹ قمر دارد ولی زمین فقط یکی؟
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • دستگیری عاملان تیراندازی در علی آباد کتول
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • جاذبه‌های گردشگری شیراز