Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیگر سینمای ایران در صفحه اینستاگرام خود از بیانیه سینماگران زن ایران درباره آزار جنسی زنان حمایت کرده‌ است، اما در عین حال از آن به خاطر "ضعیف نشان دادن زنان" انتقاد کرده است و نوشت: "این بیانیه زن را بیشتر ضعیف و کمتر قدرتمند نشان داده. که باید تصحیح شود. و نکته مهم! باید تصریح کند که اکثریت مردان سینما ازین دسته نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

" ناطقان: رضا کیانیان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در صفحه اینستاگرامش نوشت:

من رضا کیانیان از این بیانیه حمایت می کنم، البته با یاد آوری چند نکته.!

۱- آزار و اذیت زنان فقط محدود به جامعه ی سینمایی نیست. بلکه به عنوان گوشه ای از جامعه ماست . متاسفانه زن به محض بیرون آمدن از خانه، غالباًبا نگاه های حریص ، متلک های جنسی ، دست درازی های شهوت آمیز و نهایتاً و بعضاً دزدیدن و تجاوز کردن و رها کردن ، روبه روست. در شرکت های تجاری، بازار، بیمارستان ، مترو ، تاکسی ، اتوبوس و مکان های عمومی این جریان وجود دارد.فقط در سینما خبری تر و بزرگ می شود . چون سینما بزرگ ترین و فرا گیر ترین رسانه است. و یک نکته مهم و نادیده گرفته شده ! در جامعه ما قدرت غالب در دست مردان است. زن برای مستقل بودن احتیاج به کار کردن دارد. و برای گرفتن کار باید به مردان مراجعه کند . صاحب کار مرد است و اگر حریص باشد، برای کار دادن به زنان، می تواند پیشنهادات غیر متعارف داشته باشد. قدرت مرد فقط به صاحب کار بودن ختم نمی شود. شوهر چون زور دارد زن را کتک می زند.! و حتی پدر به خود اجازه می دهد دختر ش را بکشد.قدیم تر زن مطلقه مساوی بود با بی آبرو! اما خوشبختانه اکنون در شهر های بزرگ، زن مطلقه می تواند کار کند و خجالت نکشد. ولی متاسفانه هنوز نگاه جامعه ی سنتی به آن ها، حریص است. ۲-اما زن مدرن ، یک موجود ضعیف نیست ! می توانداز خودش ، موجودیت اش و کارش دفاع کند. جامعه ی سنتی زن را ضعیفه می نامید. زن را مایملک می دانست و هیچ حق اجتماعی برایش قائل نبود. اما زن مدرن توانست بسیاری از حقوقش را به دست بیاورد. ازین پس هم این خود اوست که باید به دنبال حقوق دیگرش باشد. باید بتواند و می تواند. این بیانیه زن را بیشتر ضعیف و کمتر قدرتمند نشان داده. که باید تصحیح شود. و نکته ی مهم ! باید تصریح کند که اکثریت مردان سینماازین دسته نیستند. و همچنین اکثریت زنان سینما.

۳- یک مقایسه کوچک بین آمار طلاق در جامعه که به گزارش خبرگزاری تسنیم در ازای سه ازدواج، یک طلاق وجود دارد. در سینما این آمار بسیار بسیار پایین تر است. در سینما اگر یک طلاق اتفاق بیافتد . چنان رسانه ای و بزرگ می شود که بقیه اخبار را می پوشاند! «جامعه سینما بسیار با وقار تر و پاک تر است. و به همین خاطر زشتی در محیط سینما آشکارتر می شود.» ۳- راه حل این بیانیه ایجاد یک کمیته بررسی در خانه سینماست. (که اکثریت شان با زنان باشد). به نظر من اکثریت زنان مشکلی حل نمی کند . حضور وکلای خبره و فهمیده و درد آشنا مهم تر از اکثریت زنان رنج دیده است.


منبع: خبرگزاری برنا
برچسب ها: رضا کیانیان ، بیانیه زنان سینماگر ، ضعیف

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رضا کیانیان ضعیف بیانیه زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۱۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند

به گزارش خبرنگار مهر، امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ مراسم تجلیل از بانوان فعال عرصه کار و تولید در هفته کار و کارگر انجام شد. زنان نخستین تربیت کننده جامعه به شمار می‌روند و در دولت سیزدهم برای اولین بار کمیته زنان و خانواده ستاد هفته کار و کارگر تشکیل شده که امسال سومین سال فعالیت این کمیته محسوب می‌شود.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: فعالیت کارآفرینان که به حوزه اشتغال اهتمام ویژه دارند جای بسی خرسندی دارد. کار، تولید اساساً عزت و اقتدار انسان است و بستر بالندگی انسان را فراهم می‌کند.

وی افزود: حضور گسترده بانوان در مجموعه کارگری از دیگر موفق‌های دیگری است. دنیا می‌داند در فرهنگ و تمدن اسلامی، زنان از جایگاه والایی برخوردارند. بر اساس آیه ۱۳ سوره حجرات تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. خداوند می‌فرماید، ما انسان‌ها را از جنس مرد و زن خلق کردیم و برای شناخت. اما گرامی‌ترین انسان با تقواترین است و یکی از جلوه‌های تقوا، کوشش و تلاش و توسعه اشتغال است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: حضور بانوان در عرصه‌های مختلف بوده که بر اساس آمار از ۱۶ میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی در بخش کارگری، بیش از ۳ میلیون نفر بانوان کارگر هستند. همچنین سرآمدترین اساتید دانشگاه، پرستار و معلم از جامعه زنان بوده که جای تقدیر دارد.

مرتضوی با اشاره به شعار سال ادامه داد: جهش تولید با مشارکت و همراهی مردم مساله امسال است. اساساً در حوزه اقتصاد اسلامی و بر اساس اصول ۴۳ و ۴۴ اقتصاد ایران به ۳ دسته دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده است. اقتصاد مدیون دست‌های توانمند نیروی انسانی است. بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب بیش از ۸۰ درصد اقتصاد باید دست بخش خصوصی باشد.

وی اضافه کرد: جهش تولید یعنی حرکت خارق‌العاده که نیاز به کوشش دارد. ما به عنوان کارگزار نظام باید تلاش کنیم برای فعالیت بخش خصوصی بسترسازی کنیم و موانع تولید رفع شود. اگر می‌خواهیم فرمان رهبری جامه عمل بپوشد باید از دولت شروع شود و ما آمادگی داریم دستان کارگران و کارفرمایان را به گرمی فشاریم.

وزیر کار در پایان عنوان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم است اگر تولید با همراهی مردم باشد بسیاری از مفاسد پاک می‌شود زیرا سرمایه برای بخش خصوصی بوده که افراد با انگیزه بیشتر فعالیت خواهند داشت.

کد خبر 6090858 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد؛ دادگاه مجدد تشکیل می‌شود
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما!
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند