Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی روز یکشنبه در جلسه تفسیر قرآن با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خداوند را به همه مسلمین، روزه داران و همه هم استانی‌های شریف و متدین تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم اظهار داشت: رمضان، ماهی است که بر اساس فرموده پیامبر اسلام بهترین ماه‌ها، و روزها و شب‌هایش بهترین شب‌ها و روزها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: در این ماه تلاوت یک آیه از قرآن به مانند تلاوت همه قرآن است، دستگیری و کمک به نیازمندان، صله ارحام، دوستی، محبت و مودت، نفی رذیلت‌ها، تفرقه، حسد، بخل، به طور مخصوص سفارش شده است.

در جامعه باید تدبر در قرآن گسترش یابد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: جامعه ما نیازمند این است که در همه حالات، روزها، هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌ها، سطح معارفش نسبت به آموزه‌های قرآنی گسترش پیدا کند و بالا برود، جامعه ما نیازمند جلساتی است که در آنها تلاوت قرآن، حفظ قرآن، تدبر در قرآن و انس با قرآن شکل بگیرد، قرآن در لایه‌ها و سطوح مختلف جامعه ما رخنه و نفوذ کند، ماه مبارک رمضان ماهی است که باید چنین آینده‌ای را برای ما رقم بزند.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه تلاوت کنندگان قرآن، حافظان قرآن، کسانی که در قرآن تدبر می‌کنند، کسانی که انس با قرآن دارند، افزایش پیدا کرده‌اند، اما ما نباید در یک سطحی متوقف شویم، دچار رکود شویم، گفت: باید هم تلاوت کنندگان، هم حافظان، هم اهل تدبر و انس با قرآن افزایش کمی و کیفی پیدا کنند.

وی افزود: تعداد حافظان و تلاوت کنندگان قرآن رشد خوبی داشته است، اما به همان میزان هم باید اهل تدبر در قرآن افزایش پیدا کنند، به همان اندازه باید عمل کنندگان به قرآن افزایش پیدا کنند، ممکن است تعداد قاریان قرآن زیاد باشد اما کسانی که انس با قرآن می‌گیرند و قرآن را در زندگی فردی و اجتماعی خودشان عملیاتی می‌کنند باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد: با برنامه ریزی که انجام می‌گیرد، هم در بخش‌های فرهنگی که متصل به دولت هستند و هم در بخش‌های مردم نهاد و بخش‌های غیر دولتی این انس با قرآن را باید بتوانند در لایه‌های مختلف جامعه مستحکم کنند، اگر این چنین شد، روابط مردم با مردم، روابط مردم با حاکمان و خدمت گذاران و روابط خدمت گذاران با مردم آن چیزی خواهد شد که هم قرآن فرموده و هم اهل بیت عصمت و طهارت فرموده است.

انس با قرآن در تمام زوایای زندگی فردی و اجتماعی وارد شد

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: اگر انس با قرآن در تمام زوایای زندگی فردی و اجتماعی وارد شد، آن موقع تأثیرات ارزشمند آن را مشاهده خواهیم کرد، به هر میزانی در نظام جمهوری اسلامی به قرآن عمل کردیم، موفق بوده‌ایم و هر میزانی که از قرآن فاصله گرفته‌ایم، به اهدافمان نائل نشدیم.

وی با بیان اینکه امام راحل روز ۱۲ فروردین فرمودند، روز حکومت الله، گفت: ما باید ببینیم کجای برنامه‌های ما با حکومت الله و آنچه قرآن دستور داده سازگار است، بیان داشت: موفقیت‌ها را محکم بگیریم، حفظ کنیم و جاهایی که کاستی داریم، آن جاها را جبران کنیم، در جمهوری اسلامی به دنبال معنا و واقعیت هستیم، دنبال این هستیم که آنچه که قرآن فرموده اجرایی و عملیاتی شود چرا که در سوره «اسرا»، آیه ۹ و ۱۰، می‌فرماید «إِنَّ هَٰذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَیُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا کَبِیرًا»، به طور یقین قرآن به استوار ترین طریق مردم را هدایت می‌کند، برنامه قرآن کامل‌ترین، استوار ترین، غیر قابل نفوذترین و… شیوه برای زندگی مردم است، هم به جهات مادی توجه دارد و هم به جهات معنوی، هم به جهات جسمانی توجه دارد، هم به جهات روحانی، هم توجه اش به قوانین فردی، اجتماعی، اقتصادی و نظامات سیاسی است.

در ماه رمضان باید دل‌های خودمان را به قرآن کریم پیوند بزنیم

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: از این جهت است که تعبیر به «اقوم» دارد، پایدار ترین و استوار ترین برنامه‌ها مربوط به قرآن است، البته تعبیر به «اقوم» دارد، «اقوم» افعل تفضیل است، وقتی گفتیم که راه قرآن، شیوه زندگی قرآن بهتر و شایسته‌تر است، این سوال پیش می‌آید: آیا برنامه‌های دیگری که ادیان آسمانی یا افکار بشر برای زندگی انسان ارائه می‌دهند بهتر و شایسته است؟ که پاسخ آن این است: ادیان آسمانی قبل از اسلام در زمان خودشان شایسته بوده‌اند، اما برنامه قرآن که یک برنامه تکاملی است، کامل‌تر است، زمانی هم منظور برنامه‌هایی است که مکاتب بشری آنها را ارائه داده، در رابطه با اینها هم، آنها هم مدعی هستند که در بعضی از ساحت‌ها و عرصه‌ها برنامه‌هایشان ممکن است خوب باشد، اما اشتباهاتشان فراوان است، چون انسان را به طور کامل نمی‌شناسند، در بخشی که برنامه‌هایشان با اصول انسانی، عقلانی و منطقی می‌خواند، می‌توانیم بگوییم که آن قسمت خوب است، اما مجموع برنامه‌های قرآن خوب‌تر و شایسته‌تر است.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: پاسخ سوم این است که: اصلاً در مقابل برنامه‌های قرآن، برنامه دیگری نیست، این امر به معنای پایدارترین و مستحکم‌ترین برنامه است، در آیه ۳۵ سوره «یونس» هم تاکید شده: «قُلْ هَلْ مِنْ شُرَکَائِکُمْ مَنْ یَهْدِی إِلَی الْحَقِّ ۚ قُلِ اللَّهُ یَهْدِی لِلْحَقِّ ۗ أَفَمَنْ یَهْدِی إِلَی الْحَقِّ أَحَقُّ أَنْ یُتَّبَعَ أَمَّنْ لَا یَهِدِّی إِلَّا أَنْ یُهْدَیٰ ۖ فَمَا لَکُمْ کَیْفَ تَحْکُمُونَ، آن کسی که راه را می‌داند ما از او پیروی کنیم یا از کسی که راه را نمی‌داند و باید به او یاد بدهند؟ کدام سزاوار تر است؟ کسی که می‌داند؟ یا کسی که نمی‌داند؟

وی با بیان اینکه در آیه ۹ سوره «اسرا» تاکید شده که این قرآن هدایت می‌کند به راه، مسیری و برنامه‌ای که بهترین راه و بهترین شیوه‌ها و بهترین مسیر است، ماه مبارک رمضان ماهی است که باید دل‌های خودمان را به قرآن کریم پیوند بزنیم تا بتوانیم از سفره گسترده معنوی و رزق معنوی قرآن وجودمان را ملامال کنیم و با خودمان این توشه معنوی را به همراه داشته باشیم، در این صورت ما هم روزه ظاهری داریم و هم روزه باطنی داریم، هم از خوردن و آشامیدن خودداری می‌کنیم و هم مراقبت از چشم، گوش، زبان و… می‌کنیم، هم مسلط بر حتی فکر و ذهن می‌شویم و به مسیری حرکت کنیم که مورد رضایت خداوند باشد.

کد خبر 5458579

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در لرستان تفسیر قرآن ویروس کرونا بوشهر خراسان رضوی کرمانشاه گردشگری ماه مبارك رمضان روز طبیعت سفرهای نوروزی آمار کرونا مسافران نوروزی ماه رمضان 1401 مشهد خطبه های نماز جمعه حجت الاسلام انس با قرآن برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۳۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس گلرو نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و منتخب مردم در مجلس دوازدهم، طی نامه ای به رئیس جمهور و مذاکره با وزیر بهداشت، با اشاره به کمبود زیرساخت درمانی در مرکز استان، خواستار توسعه بیمارستان کوثر از ۳۰۰ تخت به ۸۰۰ تخت شد.

گلرو از تلاش های دولت رئیسی در ایجاد زیرساخت های درمانی از جمله سوانح سوختگی، اورژانس کوثر، مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان کوثر، تامین دستگاه فوق پیشرفته رادیوتراپی برای درمان سرطان، توسعه بیمارستان امیرالمومنین بعنوان بیمارستان دوم مرکز استان تقدیر کرد.

این عضو خانه ملت با اشاره به تردد میلیونی زائران امام رضا (ع) از سمنان و خدمات ملی مراکز درمانی سمنان، زیرساخت های موجود را کافی ندانست و بر ضرورت توجه جدی وزارت بهداشت به تامین زیرساخت درمانی حوزه انتخابیه تاکید کرد.

کد خبر 6092893

دیگر خبرها

  • جامعه نیازمند بهره‌گیری از سیره عملی شهید مطهری است
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • ظرفیت تمامی ادارات برای کاهش فقر در جامعه به کار گرفته شود
  • دهه کرامت فرصت پیوند دل‌های نسل جوان با اهل بیت(ع) است
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند