Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:46:19 GMT

معدوم سازی بیش از 6000 کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۳۹۰۰

معدوم سازی بیش از 6000 کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بازرسان سلامت محیط و کار در طرح بسیج سلامت نوروزی 47 مرکز متخلف عرضه مواد غذایی را پلمب کردند و بیش از 6هزارکیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف را شناسایی ومعدوم کردند.

به گزارش ایسنا- دکتر سید مهدی طباطبایی افزود: از ابتدای شروع طرح بسیج سلامت نوروزی استان حدود 6هزار 332کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف و تاریخ مصرف گذشته شناسایی شده که با حضور مامورین بهداشتی، تعزیرات و سایر نهادهای نظارتی معدوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در تعطیلات نوروز  47 مرکز متخلف عرضه مواد غذایی پلمب  شد و 377مرکز عرضه مواد غذایی به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی به مراکز قضایی معرفی گردید.

وی ضمن قدردانی از تلاش های همکاران در تعطیلات نوروز گفت: در ایام تعطیلات نوروزی بیش از 6394 بازدید توسط بازرسان سلامت محیط کار بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، شیرینی فروشیها و اغذیه فروشیها و رستورانها، مراکز اقامتی،  اماکن بین راهی و پایانه های مسافربری بازرسی انجام شد.

وی ادامه داد: در این اقدامات نظارتی ومداخلات بهداشت محیطی بیش از 2500 مورد سنجش توسط دستگاههای پرتابل، سنجش بار میکروبی ، پروکسید روغن ودما مورد ارزیابی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا؛ طرح بسیج سلامت نوروزی از 25 اسفندماه تا 15 فرودین 1401 جهت نظارت و مداخلات بهداشت محیطی به منظور سلامت مردم و پیشگیری از بروز بیماریهای واگیر به ویژه  رعایت دستورالعمل های بهداشتی در راستای کنترل بیماری کووید 19 و سایر بیمارهای منتقله از عوامل محیطی به ویژه آب وغذا و کاهش بار بیماریهای غیر واگیر با کنترل نمک وروغن به عنوان هدف بلندمدت ارتقاع سطح سلامت جامعه ،برنامه تشدید نظارتها و کنترل عوامل محیطی برمراکز تهیه ،وتوزیع ،عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و اماکن تجمعی و حساس صورت گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۳۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، دکتر روستا افزود: این مقدار مواد غذایی غیرقابل‌مصرف با تشدید نظارت‌های امسال توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت میاندوآب از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهری و روستایی توقیف و جمع‌آوری‌شده بودند.

او گفت: این مواد غذایی تاریخ‌گذشته، فاسد و غیرقابل‌مصرف پس از کشف و جمع‌آوری و طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای دادستانی و با حضور نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط امحا و معدوم شد.

روستا با اشاره به بازدیدهای مکرر توسط بازرسان بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، تصریح کرد: کار نظارت بر مراکز عرضه در طول سال همچنان بادقت لازم انجام می‌شود و از مردم نیز درخواست داریم هنگام خرید به شرایط بهداشتی مواد غذایی توجه کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب هم چنین با اشاره به اجرای بازرسی‌های روزانه از مراکز عرضه مواد غذایی، پروتئینی و خوراکی و غیره در سطح شهرستان، گفت: از عموم مردم خواهشمندیم مایحتاج غذایی خود را از مراکز معتبر خریداری کرده و در هنگام خرید مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به برچسب اصالت و سلامت کالا و مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو و نیز پروانه ساخت، مواد تشکیل‌دهنده، تاریخ تولید و انقضا و آدرس محل تولید توجه کنند.

 

دیگر خبرها

  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی
  • کاهش آلرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • کاهش آلفرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد