Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:04:04 GMT

مصوبات کمسیون ماده ۵ در دسترس مردم قزوین قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۹۲۴۶

مصوبات کمسیون ماده ۵ در دسترس مردم قزوین قرار گرفت

ایسنا/قزوین پس از ابلاغ معاون عمرانی استاندار قزوین به اداره کل راه و شهرسازی استان در روز ۶ بهمن ۱۴۰۰، از امروز دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ مصوبات کمیسیون ماده ۵ در دسترس عموم مردم قزوین قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، درباره چالش‌های متعدد مربوط به تغییر کاربری‌های غیرقانونی در قزوین ماجراها شنیده‌ایم و پرونده‌های مختلفی در استان تشکیل شده است، ماجرای تعاونی مسکن‌های هفت‌سنگان، نیاوران و باورس از جمله این پرونده‌هاست، که اگر از همان ابتدا شفافیت در دستور کار مسئولان قرار می‌گرفت چه بسا امروز با مشکلات تعاونی مسکن‌ها در قزوین مواجه نبودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان کمیسیون ماده ۵ مربوط به بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی شهری و تغییرات آن‌ها در هر استان است که استاندار و یا در غیاب وی معاون عمرانی استاندار ریاست آن را برعهده دارد؛ اداره کل راه و شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، شهردار شهر مربوطه، سازمان جهاد کشاورزی از اعضای این کمیسیون هستند و چون احتمال ایجاد فساد در این کمیسیون وجود دارد نظارت دقیق بر آن پیشگیری از فساد در حوزه زمین را به دنبال خواهد داشت.

مهدی رجحانی، معاون امور عمرانی استاندار قزوین در روز ۶ بهمن ۱۴۰۰ در راستای شفافیت در کمیسیون ماده ۵ و به منظور ایجاد یکپارچگی و وحدت رویه در مصوبات و عملکرد این کمیسیون به مدیرکل راه و شهرسازی استان ابلاغ کرده که کلیه تصمیمات و مصوبات این کمیسیون باید برای عموم جامعه در دسترس و قابل رؤیت باشد.

بنا بر این خبر امروز دوشنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ لینک مصوبات کمسیون ماده ۵ و لینک ضوابط و مقررات طرح تفصیلی و کمسیون ماده ۵ بر روی سایت اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین قرار گرفت که برای استفاده عموم مردم آزاد است.

بنا بر اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در حال حاضر این سامانه برای شهر قزوین فعال شده و در آینده نزدیک برای استان قزوین اجرا خواهد شد و هم اکنون مردم قزوین می‌توانند برای دسترسی به مصوبات کمیسیون ماده ۵ به سامانه زیر مراجعه کنند.

http://esup.qazvin.ir/External/Jamsepari/NewVer/mob.html?pgname=Intel-Zabete

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قزوين کمیسیون ماده 5 شفافيت مبارزه با فساد اداره کل راه و شهرسازی کل راه و شهرسازی استان کمیسیون ماده ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۹۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود گودرزی بیان کرد: در راستای اجرای قانون توسط شهرداری، جایگاه‌های غیرمجاز و غیربهداشتی عرضه و کشتار دام در شهر گلسار، علیرغم تذکرات متعدد کتبی و شفاهی به عرضه کنندگان غیرمجاز دام و بی‌توجهی این افراد، با دستور مقام قضائی تخریب شد.

وی با بیان اینکه این امر در راستای صیانت از حقوق شهروندی و جلوگیری از خطر ابتلاء به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و زیبا سازی مبلمان شهری انجام شد، افزود: در سال گذشته با تشکیل کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ در شهرداری جمع آوری این جایگاه‌ها که موجب مخدوش شدن چهره شهر و ایجاد مزاحمت برای شهروندان شده بود، در دستور کار این کمیسیون قرار گرفت.

بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری صراحتاً اذعان کند، جلوگیری از ایجاد و تأسیس مراکزی که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای شهروندان می‌شود از وظایف ذاتی شهرداری است و در تبصره ذیل این بند قانون گذار مشخص کرده شهرداری در صورتی که بخواهد نسبت به تخریب یا انتقال این مراکز اقدام کند مکلف است ضمن اعلام مراتب، مهلت مناسبی به صاحبان آن ابلاغ کند.

کد خبر 6088907

دیگر خبرها

  • طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار