Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاونت علمی و وزارت آموزش و پرورش به امضا رسید تا اقدامات برای رسوخ فناوری و نوآوری در آموزش و پرورش شتاب گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تفاهم نامه‌ای برای «استفاده بهینه از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی، فناورانه طرفین در جهت تقویت رسوخ فناوری و نوآوری در آموزش و پرورش»، «ترویج فرهنگ تولید دانش بنیان و تشویق فعالان حوزه دانش آموزی به گسترش فضای کسب و کار»، «ایجاد خانه‌های خلاق و نوآوری» و «بهره گیری از توانمندی‌های آموزش و پرورش در ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و خلاق».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این تفاهم نامه در راستای تحقق شعار سال و در اجرای سند راهبردی کشور در امور نخبگان، اساسنامه سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان و کلیات نظام تربیت استعداد‌های برتر در آموزش و پرورش به امضار رسید تا تعامل اثر بخش مدارس، هنرستان‌ها و پژوهش سرا‌های دانش آموزی و کانون‌های فرهنگی و تربیتی با پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و خانه‌های خلاق و نوآوری بیشتر شود. همچنین جلب حمایت این مراکز در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فناوری و استفاده بهینه از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و گسترش و همفکری و همکاری‌های آموزشی و تحقیقاتی مشترک نیز از دیگر اهداف امضای این تفاهم نامه مشترک است.

حمایت از ترویج فرهنگ توسعه علم و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان

از دیگر مفاد این تفاهم نامه می‌توان به «توسعه و گسترش خانه‌های خلاق و نو آوری دانش آموزی، سلامت، گردشگری و صنایع خلاق فرهنگی»، «حمایت از ترویج فرهنگ توسعه علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان و همکاری در شناسایی و ارزیابی طرح‌های برتر فناورانه و نو آورانه معلمان و دانش آموزان»، «کمک به تبدیل فضا‌های جانبی آموزش و پرورش (دارالقرآن، هنرستان، پژوهشسرا، کانون آزمایشگاه و ...) به مراکز رشد و خانه‌های خلاق و نوآوری»، «همکاری در استفاده از ظرفیت فضا‌های آموزش و پرورش برای تولید دانش بنیان با همکاری پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان»، «تسهیل امکان بازدید معلمان و دانش آموزان از مراکز نوآوری و پارک‌های علم و فناوری» و ... اشاره کرد.

در این همکاری مشترک بر «کمک به توسعه و تجهیز هنرستان ها، پژوهش سرا‌های دانش آموزی، کانون‌های فرهنگی و تربیتی، دارالقرآن‌ها، مراکز رشد کارآفرینی، نوآوری و برپایی نمایشگاه علم و فناوری مبتنی بر موازین قانونی و مقررات جاری در چارچوب برنامه‌های محوری ستاد‌های توسعه فناوری»، «حمایت از اعطای بورس تحصیلی سالانه از طریق شرکت‌های دانش بنیان و خلاق برای دانش آموزان استعداد‌های برتر و همکاری در برنامه ریزی»، «برگزاری اردو‌های آموزشی، المپیاد‌های علمی، مسابقات و جشنواره علمی و پژوهشی در پژوهش سرا‌ها و کانون‌های فرهنگی دانش آموزی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مدیریت و راهبری کسب و کار‌های کوچک ویژه دانش آموزان» و «ایجاد هسته‌های دانش بنیان در دوره ابتدایی و حمایت مادی و معنوی از آنان تحت نظارت و مدیریت بخش‌های ذیصلاح در داخل وزارت آموزش و پرورش» تاکید شده است.

به منظور اجرای این تفاهم نامه یک «کارگروه مشترک همکاری» متشکل از نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد ملی نخبگان و وزارت آموزش و پرورش تشکیل می‌شود؛ موضوعات همکاری طرفین در جلسات توسط کارگروه مشترک همکاری، برنامه ریزی و پس از تأیید طرفین پیگیری می‌شود. طرفین موظفند ظرف مدت دو هفته پس از امضای تفاهم نامه چهار نفر را به عنوان عضو کارگروه مشترک همکاری به صورت مکتوب به یکدیگر معرفی کنند.

به منظور بررسی و نظارت بر پیشرفت اجرای طرح‌ها و فعالیت‌های انجام شده و هماهنگی و پیگیری موارد توافق شده، «دبیر کارگروه مشترک همکاری (یک نفر از نمایندگان وزارت)» که مسئولیت برگزاری جلسات کارگروه را دارد موظف است گزارشی را هر سه ماه یک بار به مقامات عالی معاونت و وزارت ارائه کند.

نمایندگان تام‌الاختیار

نمایندگان تام الاختیار مشترک این تفاهم نامه را «رضوان حکیم زاده معاون آموزش متوسطه»، «الهام یاوری رییس سازمان ملی پرورش استعداد درخشان»، «محمد کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش»، «مهرالله رخشانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور»، «پرویز کرمی دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق»، «حمید ذوالفقاری رییس مرکز توسعه فناوری‌های معاونت علمی و فناوری» و «محمدصادق موحد معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان» تشکیل می‌دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم نامه همکاری ستاری آموزش و پرورش کارگروه مشترک همکاری وزارت آموزش و پرورش شرکت های دانش بنیان خانه های خلاق تفاهم نامه معاونت علمی دانش بنیان علم و فناوری دانش آموزان دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۹۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها

علی باستین روز یکشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز تفاهم نامه ۵ جانبه بین استانداری بوشهر، استانداری سمنان، پارک علم و فناوری خلیج فارس، پارک علم و فناوری سمنان و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس منعقد شد که در زمینه تامین قطعات و تجهیزات صنایع پارس جنوبی همکاری شود.

وی افزود: ۵۰ درصد پتروشیمی‌های کشور در عسلویه قرار دارد و تامین قطعات و تجهیزات این صنایع، موجبات جلوگیری از خروج ارز از کشور شده و در ایجاد اشتغال پایدار نیز موثر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در سالی که به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده، استفاده از ظرفیت جوانان کشور در تولید به ویژه جوانانی که در شرکت‌های دانش بنیان عضو هستند، امری ارزشمند در تحقق عملی شعار سال است.

باستین در تشریح جزییات تفاهم نامه ۵ جانبه تصریح کرد: در این تفاهم نامه، مقرر شده که نسبت به راه اندازی و استقرار مرکز طراحی و تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز این صنعت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: راه اندازی مرکز مهندسی معکوس تامین قطعات و تجهیزات صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از مفاد این تفاهم نامه است.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: این مهم ضمن اینکه از خروج ارز جلوگیری می‌کند، پشتیبانی و خدمات پس از فروش نیز خواهد داشت.

باستین از مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خواست در کمترین زمان ممکن نسبت به اختصاص فضای فیزیکی مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان ۲ استان بوشهر و سمنان اهتمام ورزد.

وی با بیان اینکه هر وقت به جوانان اعتماد کرده‌ایم، نتایج خوبی گرفته‌ایم افزود: امیدوارم در سال جاری بتوانیم از ظرفیت جوانان ۲ استان در توسعه صنعت بهره ببریم.

باستین ابراز داشت: دکتر صادقی معاون اقتصادی استاندار سمنان، پای کار است و با همکاری دو استان، شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات «وعده صادق»
  • رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال