Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@12:58:06 GMT

مرگ ۷۴۶ نفر در تصادفات جاده‌ای نوروز امسال

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۲۵۰۷

مرگ ۷۴۶ نفر در تصادفات جاده‌ای نوروز امسال

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا:سرهنگ عین‌الله جهانی در نشست خبری عملکرد ستاد مرکزی هماهنگی که با حضور معاونان وزارت راه و شهرسازی، معاون وزارت کشور، رییس سازمان اورژانس و جمعیت هلال‌احمر برگزار شد، آمار آمارجانباختگان سوانح جاده‌ای در تعطیلات نوروز را ۷۴۶ نفر اعلام کرد و در این باره گفت: با وجود اینکه تردد جاده‌ای بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است، اما آمار جانباختگان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، ۲۶ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه آمار پلیس درباره تصادف مربوط به سر صحنه نمی‌شود، بلکه از سامانه جامع ستاد ناجا استخراج شده است که بعد از صحنه و ورود پرونده به کلانتری و مراجع قضایی ثبت می‌شود گفت: طبیعتاً پزشکی قانونی آماری که می‌دهد می‌تواند افزایش داشته باشد،، ولی آمار سامانه ستاد ناجا نزدیک‌ترین آمار به پزشکی قانونی است.

سرهنگ جهانی ادامه داد: تصادفات درون‌شهری در نوروز امسال به نسبت مدت مشابه گذشته ۵۰ درصد و سوانح جاده‌ای برون‌شهری ۱۵ درصد کاهش داشته است.

معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور ناجا افزود: بیشترین علت تصادف‌ها، بی‌توجهی به جلو، سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز بوده است. واژگونی خودرو نیز ۳۰ درصد سوانح جاده‌ای را به خود اختصاص داده و چهارمین علت تصادف‌ها بوده است.

به گفته او، در این مدت، ۳۵ هزار وسیله نقلیه توقیف شده‌اند که از سه ساعت تا پایان تعطیلات متناسب با نوع تخلف آن‌ها بوده است.

او با اشاره به شرایط ویژه امسال با وقوع برودت هوا که باعث شد محور‌های جنوبی با سفر‌های بیشتری مواجه شوند و از طرفی ماه رمضان که میل به سفر در نوروز را افزایش داد، گفت: در نوروز امسال تردد‌های جاده‌ای بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته که در مقایسه با سال ۹۹ حدود ۲۴۰ درصد رشد داشته و در مقایسه با نوروز سال ۹۸، ۲۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بنابر اعلام معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور ناجا، مازندران و گیلان، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، هرمزگان و همدان بیشترین تردد جاده‌ای را به خود اختصاص داده‌اند و بیشترین خروجی خودرو‌ها نیز به استان تهران اختصاص داشته است.

به گفته سرهنگ جهانی، از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین‌ماه، بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ خودرو با پلاک و تلفن همراه با پیش‌شماره تهران در نوروز از این استان خارج شده‌اند که این آمار بی‌سابقه‌ای بوده است.

او همچنین اظهار کرد: در حوزه راهیان نور تا الان مورد تصادفی به پلیس گزارش نشده است.

معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور ناجا همچنین درباره پیامکی که پیش از آغاز تعطیلات نوروز برای حدود دوهزار راننده با هشدار به آن‌ها به عنوان راننده پرخطر فرستاده شد، توضیح داد: بعضی‌ها شکایت می‌کردند که پرخطر نیستند، اما در بررسی مشخص می‌شد که رانندگانی که این پیامک را دریافت کرده‌اند در یک سال گذشته، یک مورد از تخلفات ۲۰ گانه را انجام داده‌اند، بنابراین از نظر پلیس راننده پرخطر محسوب می‌شدند. فرستادن آن پیامک در کاهش سوانح جاده‌ای بسیار تاثیرگذار بود.

سرهنگ جهانی همچنین گفت: پلیس برای رانندگان بدون تخلف و تصادف، جایزه تعیین کرده است که از طریق قرعه‌کشی این رانندگان را انتخاب می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان دعای روز دوم رمضان طرح ترافیک 1401 تصادفات رانندگی پلیس راهور ناجا تعطیلات نوروزی ماه رمضان دعای روز دوم رمضان طرح ترافیک 1401 قیمت گوشی سوانح جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۲۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران

تین نیوز

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: در یک ماه گذشته عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه راه های محورهای اصلی و نقاط پر تصادف مازندران به طول ۱۴۰کیلومتر توسط این اداره کل انجام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسن جهانیان بر اهمیت ایمن سازی حریم و حاشیه راه ها در کاهش تصادفات جاده ای تأکید کرد و گفت: ایجاد فضایی مناسب در حاشیه راه ها برای رانندگان از جمله اقداماتی است که در کاهش تلفات ناشی از خروج خودرو از جاده و واژگونی موثر بوده، از این رو عملیات اصلاح شیب شیروانی در کناره جاده ها به منظور ارتقاء سطح ایمنی و جلوگیری از واژگونی و کاهش آسیب سرنشینان وسایط نقلیه انجام می شود.

وی ادامه داد: امروزه حاشیه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی، در پیشگیری از تلفات و تصادفات جاده ای بسیار مهم است.

جهانیان افزود: اغلب تلفات و تصادفات جاده ای ریشه در عامل انسانی داشته که در این میان خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیر مجاز و خروج از جاده از جمله مواردی است که سهم قابل توجهی در تصادفات جاده ای دارد.

وی تصریح کرد: حفظ و نگهداری راه های موجود یکی از وظایف ذاتی این اداره کل بوده که علیرغم محدودیت های اعتباری این اداره کل با تکیه بر همت راهداران پرتلاش خود توانسته، در این مسیر گام های ارزنده ای بردارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره این نکته که عواملی همچون راه، خودرو و انسان در بروز حوادث رانندگی تأثیر دارند گفت: امیدواریم با انجام اقدامات ایمن سازی زود بازده مانند اصلاح شیب های شیروانی راه ها شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • داداش کلاه یادت نره 
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن