Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:05:03 GMT

افزایش محصولات باغی کشت و صنعت مغان به ۷ هزار تن

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۳۰۷۲

افزایش محصولات باغی کشت و صنعت مغان به ۷ هزار تن

اسدالله محسن‌زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در دهه‌های گذشته توجهی به مجتمع باغات بعنوان بزرگترین مجتمع باغی کشور نشده است به طوری که بخش زیادی از درختان شرکت فرسوده شده و عمر مفید خود را از دست داده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان اینکه باغات میوه شرکت در دهه‌های گذشته به دلیل نبود سرمایه‌گذاری به مجموعه‌ای زیانده تبدیل شده بود، گفت: در حال حاضر از مجموع ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار مجتمع باغات شرکت کشت و صنعت مغان ۱۲۰۰ هکتار بهره اقتصادی دارد و بقیه با عمر بیش از ۳۰ سال فرسوده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی از برنامه ریزی برای اصلاح و بهسازی باغات شرکت خبر داد و گفت: در این راستا اخیرا به اصلاح و توسعه ۲۵۰ هکتار از باغات شرکت اقدام شده و این کار در سال‌های آینده هم ادامه خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد امور باغی این شرکت بصورت مکانیزه انجام می‌شود، افزود: در سال جدید به کاشت باغ جدید گلابی و گیلاس در باغات شرکت اقدام شده و در سال‌های آینده هم توسعه خواهد یافت.

محسن زاده افزود: شکوفه دهی ارقام مختلف درختان میوه در حد مطلوب بوده و تلقیح مناسب در گل‌ها هم به خوبی صورت گرفته است.

وی اظهارکرد: با تامین بموقع نهاده‌های باغی و نظارت دقیق در هرس درختان ، سال گذشته تولید محصولات باغی این شرکت از پنج هزار و ۶۰۰ تن به هفت هزار تن افزایش یافت.

محسن‌زاده با اشاره به توسعه باغ زیتون شرکت اظهار کرد: کل باغ زیتون شرکت ۳۰۰ هکتار است که ۷۰ هکتار آن سال گذشته ایجاد و برای جلوگیری از خام‌فروشی و خلق ارزش افزوده نسبت به فرآوری آن اقدام شده و با استحصال کنسرو زیتون در بسته‌بندی‌های شیک روانه بازار مصرف می‌شود.

 افزایش میانگین تولید شیر به ۳۲ کیلوگردم در هر راس

وی با اشاره به افزایش تولید شیر در مجموعه دامپروری شرکت هم گفت: با افزایش تعداد دام از ۱۷ هزار و ۳۰۰ راس به ۱۹ هزار و ۲۰۰ راس و همچنین تامین نهاده‌های دامی و بهبود تغذیه دام‌ها، میانگین تولید شیر از ۲۷ کیلوگرم در هر راس به ۳۲ کیلوگرم در هر راس دام دوشا رسیده و این امر سبب شده است کارخانه لبنیات شرکت بجای ۲ شیفت کاری سابق با سه شیفت به فعالیت بپردازد.

 شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

این شرکت در اجرای قانون خصوصی‌سازی در سال ۱۳۸۸ در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت و بعد از چهار فقره آگهی درسال ۱۳۹۷ به بخش خصوصی واگذار شد.

این واگذاری با توجه به اعتراض‌هایی که بدنبال داشت در شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۹ با پنج رای موافق و یک رای مخالف هیات داوری ابطال شد.

برچسب‌ها اشتغال زایی جهش تولید اردبیل میوه گرمسیری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال زایی جهش تولید اردبیل اشتغال زایی جهش تولید اردبیل میوه گرمسیری شرکت کشت و صنعت باغات شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۳۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد برزعلی صبح یکشنبه در همایش توسعه کشت محصولات کم‌آب‌بر در راستای الگوی کشت با محوریت پنبه از کشت ۳۸۰ هزار هکتار گندم در گلستان خبر داد و اظهار کرد: با برنامه ریزی هایی که داشتیم برای ۵۰۷ هزار هکتار از مزارع گلستان قارچ کش تهیه شد که این اقدام باعث شد تا خسارت زنگ زرد در مزارع استان از ۳۰ درصد به کمتر از ۲ درصد برسد.

وی افزود: گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت توانست جز استان‌های پیش رو در کشور باشد.

رئیس جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به اینکه کشت برنج در گلستان از ۶۲ هزار هکتار به ۴۹ هزار هکتار رسیده است، گفت: اجرای طرح اصلاح الگوی کشت با محصولات کم‌آب بر یکی از برنامه‌های این سازمان محسوب می‌شود.

به گفته وی کشاورزی گلستان در بسیاری از بخش‌ها توانسته رتبه نخست را کسب کند.

برزعلی با بیان اینکه اغلب دستگاه‌های کارخانجات شالیکوبی گلستان مستهلک است، گفت: اکنون در استان ۱۰۲ کارخانه شالیکوبی فعال هستند که سال گذشته ۱۹۱ میلیارد تومان خسارت در بحث برنج به وجود آوردند.

وی یادآور شد: برای تحقق الگو کشت باید صنایع تبدیلی را در دستور کار خود قرار دهیم.

برزعلی با بیان اینکه دنیا با تغییر اقلیم دست و پنجه نرم می‌کند و با افزایش درجه حرارت روبه‌رو هستیم، تاکید کرد: اگر به دنبال تحقق الگوی کشت هستیم باید از صنایع تبدیلی حمایت کنیم و یکی از راه‌های تحقق این مهم اعطای تسهیلات برای رونق صنایع تبدیلی در گلستان است.

کد خبر 6090764

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن