Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ علی اصغر شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با رصدی که همکاران بنده در مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت ترافیکی معابر پایتخت انجام دادند، ترددها در سطح معابر در حال کل گیری و افزایش است و خوشبختانه مشکل و مورد خاصی وجود نداشت و بار ترافیکی روان و آرامی در اکثر محورها در این روز شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بار ترافیکی در مسیر غرب به شرق بزرگراه همت تا ستاری، غرب به شرق بزرگراه حکیم تا شقایق، شیخ فضل الله تا جناح و غرب به شرق نیایش تا سردار جنگل، آزاد راه تا پل شرقی و صدر تا شریعتی است.

سرهنگ شریفی اضافه کرد: بار ترافیکی زین الدین تا امام علی (ع)، شرق به غرب بابایی تا پل نیروی زمینی، جنوب به شمال بزرگراه امام علی (ع) تا گلشن دوست، جنوب به شمال نواب تا نهم دی و خیابان آزادی تا استاد معین است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: انتهای بار ترافیکی خیابان ولیعصر (عج) به شمال تا میرداماد گزارش می‌شود.

توصیه دوستانه پلیس به خانواده‌ها

سرهنگ شریفی نکاتی در خصوص تردد دانش آموزان به مدرسه را بیان می‌نماید که بکار بستن آنها می‌تواند تا حدود زیادی از آسیب‌ها و اتفاقات در مسیر و راه مدرسه جلوگیری نماید.

با توجه به آغاز مجدد فعالیت مدرس از روز ۱۴ فرودین ماه سرهنگ علی اصغر شریفی به بیان مطالب مهمی پرداخت که هر یک از آنها به تنهایی می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی را ایفا نماید.

وی بیان داشت: والدین می‌بایست برای پیشگیری از آسیب پذیری فرزند خود در مسیر مدرسه به خانه، قوانین و مقررات خاصی و در عین حال ساده و قابل درک برای کودکان را وضع نموده و او را به اجرای دقیق آن ملزم نمائید.

سرهنگ شریفی گفت: از کودکان نمی‌توان انتظار داشت که توصیه‌های ایمنی را همواره به یاد داشته باشند و این وظیفه‌ی ماست که هنگام رانندگی به آنها که از ما الگو برداری می‌کنند طریقه نظم و انضباط را آموخته و در اطراف مدارس، با دقت بیشتری حرکت و تردد نموده و به فرزندان خود بیاموزیم که هنگام خروج از مدرسه، دلیلی برای عجله کردن وجود ندارد و اگر کودک شما به سنی رسیده که خودش به تنهایی از مدرسه به خانه بر می‌گردد، اطمینان حاصل کنید که از محل‌ها و معابر امن برای عبور از عرض خیابان استفاده می‌کند.

وی گفت: فرزندان خود را با تابلوهای راهنمایی و رانندگی آشنا نموده و نحوه عبور صحیح از عرض خیابان را به صورت عملی با آنان تمرین و حتماً خطر مربوط به حرکت کردن از پشت خودروهای بزرگ و دور از میدان دید سایر رانندگان را به کودک خود گوشزد کنید.

سرهنگ شریفی افزود: اگر فرزندتان برای رفت و آمد خود از سرویس مدرسه استفاده می‌کند، تمامی نکات ایمنی مربوطه را به وی گوشزد کنید. نکاتی از قبیل حضور به موقع در محل سوار شدن، لزوم توقف کامل خودرو هنگام سوار یا پیاده شدن، صحبت و شوخی نکردن با راننده و مسافران، بیرون نبردن سر و دست از پنجره و مواردی نظیر آن و همچنین برای تردد فرزند خود به مدرسه، از سرویس‌های دارای مجوز و آموزش دیده استفاده نمائید و همچنین سوار شدن دانش آموزان به تعداد بیش از حد ظرفیت خودرو در سرویس مدرسه ممکن است کاهش هزینه‌های شما را در پی داشته باشد، اما مصداق تخلف قانونی بوده و خطرآفرین خواهد بود.

وی افزود: به فرزندان خود بیاموزید که در مسیر مدرسه، از پیاده رو تردد نموده و مسیرهای اصلی را به کوچه‌های خلوت و مسیرهای میان بر ترجیح دهند. پیاده روها در فصل بازگشایی مدارس، سرشار از لبخندها و بازی‌های شاد کودکانه است؛ هوشیاری ما، به این مسیر دل انگیز مدرسه تا به خانه، رنگ و بویی از آرامش می بخشد.

سرهنگ شریفی در پایان با اشاره به اینکه نخستین روز سال تحصیلی، جشن تولد مدرسه است و نظم و امنیت، هدیه پلیس در این جشن باشکوه است که آن را عاشقانه به همه دانش‌آموزان و اولیا و مربیان عزیز تقدیم می‌کند.

وی از والدین خواست مصادیق رعایت نمودن قوانین مدرسه و احترام به حقوق سایر دانش آموزان را به کودکان خود آموخته و به فرزندان خود تأکید کنید و به آنها بیاموزند اگر در مسیر مدرسه دچار مشکل شدند، بلافاصله مسئله را با شما یا مسئولین مدرسه در میان بگذارند و هرگز به افراد غریبه اعتماد نکرده و در هر وضعیتی از سوار شدن به وسیله نقلیه آنها خودداری کند.

کد خبر 5459547 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: ترافیک پلیس راهور شهرداری تهران ماه مبارك رمضان شورای شهر تهران پلیس راهور روز طبیعت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سفرهای نوروزی ترافیک بازگشایی مدارس علیرضا زاکانی عملیات امداد و نجات نوروز 1401 ماه رمضان 1401 نیروی انتظامی بار ترافیکی سرهنگ شریفی دانش آموزان فرزندان خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۳۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت های ترافیکی ۱۲ تا ۱۶ اردیبهشت در محورهای مواصلاتی کشور

تین نیوز

 

محدودیت های ترافیکی از چهارشنبه تا یکشنبه ۱۲ تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در برخی از محورهای مواصلاتی کشور توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، بر اساس محدودیت های اعلام شده، تردد موتورسیکلت ها به استثناء موتورسیکلت های انتظامی و امدادی از ساعت ۱۲ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تا ساعت ۶ صبح یکشنبه ۱۶ اردیبهشت از محورهای کرج چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران سمنان مشهد و بالعکس ممنوع است.

در محور کندوان نیز برای انواع وسایل نقلیه از ساعت ۸:۳۰ روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، از مرزن آباد به سمت تهران در مسیر شمال به جنوب محور مسدود خواهد بود.

در این روز از ساعت ۱۰:۳۰ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد یک طرفه اعمال شده و از ساعت ۲۴ ممنوعیت تردد یک طرفه اتمام یافته و مسیر از پل زنگوله تا مرزن آباد دوطرفه می شود.

بر اساس پیش بینی ها مبنی بر اعمال محدودیت در صورت پر حجم بودن ترافیک در محور کندوان از ساعت ۱۰ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و جمعه ۱۲ و ۱۴ اردیبهشت، از مرزن آباد به سمت تهران مسیر شمال به جنوب این محور از ساعت ۱۰ صبح به طور کامل مسدود خواهد بود.

همچنین از ساعت ۱۲ نیز تردد خودروها از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یک طرفه بوده و از ساعت ۲۴ این محدودیت لغو و مسیر از پل زنگوله تا مرزن آباد دوطرفه می شود.

بر اساس محدودیت های پیش بینی شده تردد در محور کندوان در مسیر جنوب به شمال از ساعت ۸:۳۰ روز شنبه ۱۵ اردیبهشت اعمال محدودیت از ابتدای آزادراه تهران - شمال به مقصد چالوس اجرا می شود.

همچنین ممنوعیت تردد از ساعت ۹:۳۰ صبح این روز از ابتدای پل زنگوله انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس اعمال شده و از ساعت ۱۱:۳۰ نیز از مرزن آباد به سمت تهران مسیر شمال به جنوب مسیر یک طرفه خواهد بود.

با اتمام این طرح در ساعت ۲۴ روز پنجشنبه، حرکت خودروها از پل زنگوله تا مرزن آباد در مسیر دوطرفه انجام می شود.

در روزهای اجرای اعمال محدودیت (جنوب به شمال) تردد از مسیر جاده قدیم کرج چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنان و افراد محلی آزاد بوده، اما تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس را دارند، از ساعت ۷ صبح از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

از سویی بر اساس پیش بینی اعمال محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در صورت پر حجم بودن ترافیک از ساعت ۱۱ تا ۲۴ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در محور کندوان، از ساعت ۱۱ محدودیت ها از ابتدای آزادراه تهران شمال به مقصد چالوس اجرا می شود.

علاوه بر ممنوعیت تردد از ساعت ۱۲ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس)، از ساعت ۱۴ تردد از مرزن آباد به سمت تهران (شمال به جنوب) محور یک طرفه خواهد بود، این طرح از ساعت ۲۴ اتمام یافته و مسیر از پل زنگوله تا مرزن آباد دوطرفه می شود.

گفتنی است تردد از مسیر جاده قدیم کرج - چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنان و افراد محلی آزاد بوده، اما تردد خودروهایی که در روزهای اعمال محدودیت از ساعت ۸ صبح قصد عزیمت به چالوس (جنوب به شمال) را دارند، از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع خواهد بود.

در محور هراز و در صورت افزایش حجم ترافیک و اعلام مأموران پلیس راه، محدودیت یک طرفه مقطعی از روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تا روز شنبه ۱۵ اردیبهشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس به صورت رفت وبرگشت اعمال می شود.

در محور کندوان، تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت به استثناء خودروهای حامل مواد سوختی و یا فاسدشدنی از محور کرج - چالوس و بالعکس ممنوع است.

لازم به ذکر است، تردد خودروهای تریلر از محور هراز همچنان ممنوع است.

تردد انواع کامیون و کامیونت به استثناء خودروهای حامل مواد سوختی و یا فاسدشدنی از ساعت ۶ صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تا ساعت 2 بامداد یکشنبه ۱۶ اردیبهشت از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع اعلام شده است.

در محور قدیم رشت - قزوین و بالعکس، تردد انواع تریلر و کامیون به استثناء خودروهای حامل مواد سوختی و یا فاسدشدنی از ساعت ۷ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و شنبه ۱۳ و ۱۵ اردیبهشت ممنوع خواهد بود.

تردد انواع تریلر و کامیون به استثناء خودروهای حامل مواد سوختی و یا فاسدشدنی از ساعت ۷ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و شنبه ۱۳ و ۱۵ اردیبهشت در محور آستارا - اردبیل و بالعکس ممنوع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت معابر پایتخت در روز پنجشنبه
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در شیراز
  • محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • واژگونی کامیونت در بزرگراه آزادگان
  • تردد در محور کندوان یکطرفه شد
  • محدودیت های ترافیکی ۱۲ تا ۱۶ اردیبهشت در محورهای مواصلاتی کشور
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران/ توقف درحاشیه معابر بزرگراهی ممنوع  
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران