Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی نایب‌رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: ورود  میلیونی زائران به مشهد و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و افزایش مصرف زعفران باعث شد بازار داخلی زعفران رونق گرفته و قیمت زعفران افزایش پیدا نکند.

غلامرضا میری در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با وضعیت بازار فروش زعفران اظهار کرد: با توجه به ورود زائران به مشهد بازار داخلی فروش زعفران از وضعیت خوبی برخوردار بود ولی صادرات همچنان دچار روند کاهشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دی ماه سال گذشته نسبت به دی ماه سال ۹۹، ۵۷ درصد کاهش صادرات و در بهمن‌ ماه ۳۸ درصد کاهش در زمینه صادرات زعفران داشتیم که این روند کاهشی همچنان ادامه دارد.

وی در رابطه با دلایل کاهش صادرات زعفران بیان کرد: یکی از دلایل کاهش روند صادرات زعفران این است که در آن برهه زمانی یعنی قبل از دی و بهمن سال ۱۴۰۰ زعفران به صورت مستقیم به چین صادر نمی‌شد بلکه زعفران را به کشورهای همجوار چین مانند ویتنام و تایلند صادر می‌کردیم و از آن کشورها به صورت قاچاق وارد چین می‌شد. بعد از دی و بهمن‌ ماه سال گذشته چین اجازه واردات زعفران را با استفاده از کدهای ریجستری داد و بعد از آن به صورت مستقیم زعفران به چین صادر شد. این مسائل باعث ایجاد اختلالاتی در روند صادرات شد.

نایب‌رئیس شورای ملی زعفران با تاکید بر اینکه عرضه و تقاضا قیمت زعفران را مشخص خواهد کرد، بیان کرد: مصرف زعفران در ماه رمضان افزایش پیدا خواهد کرد. به طور کلی قیمت این محصول به عرضه و تقاضای آن بستگی دارد. اگر عرضه بیشتر باشد، مسلما افزایش قیمتی نخواهیم داشت اما اگر تقاضا بیشتر از عرضه باشد، حتما با افزایش قیمت مواجه خواهیم بود.

میری در خصوص شعار سال با عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین و تاثیر آن بر صنعت زعفران عنوان کرد: باید شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تولید فرآورده‌های جانبی زعفران و به بخش صنعت این محصول ورود پیدا کنند زیرا در حال حاضر صنعتی در رابطه با زعفران وجود ندارد و معمولا زعفران‌هایی که خریداری می‌شود، روی آن‌ تا حد کمی فرآوری انجام و صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی اضافه کرد: اقدامات شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه صنایع تبدیلی موجب می‌شود که بتوان مانند کشورهای آلمان و آمریکا محصولات فراوری شده زعفران در صنایع غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار داد. اگر ما نیز بتوانیم این اقدامات را انجام دهیم، مطمئنا می‌توانیم در زمینه اشتغال‌زایی و ارزش افزوده موفق عمل کنیم. همچنین با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش فراوری زعفران نیازی نیست زعفران را به صورت خام صادر کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اتحادیه صادرکنندگان زعفران صادارت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۶۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود

به گزارش حوزه استانهای خبرگزاری تقریب، سعید سلامتی در حاشیه چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای وقف با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: این شرکت از آبان ماه 1399 برای دومین بار شروع به فعالیت کرده و با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه در قالب شرکت موقوفات مبین (70 درصد سهام و 30 درصد بخش خصوصی) توانستیم دوباره شرکت را فعال کنیم.

وی در ادامه خبر داد: در حال حاضر ظرفیت اسمی دامداری این شرکت دو هزار و 500 رأس گله مولد است و در حال حاضر با یک هزار و 700 رأس دام نسبت به تولیدات مختلف اقدام می‌کنیم؛ تولید شیر و گوشت از تولیدات این شرکت است.

مدیر تولید شرکت کشت و صنعت دامپروری مهر ماندگار گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر با 600 رأس دام تولید 25 تُن شیر داریم، تصریح کرد: در این شرکت اشتغالزایی 50 نفر به صورت مستقیم و در چند شیفت شبانه‌روزی داریم.

سلامتی در خصوص فرهنگ وقف و تأثیرات آن بیان کرد: این دامداری در سال 1385 شروع به فعالیت کرد ولی متأسفانه در سال 1395 به دلایل مختلف از جمله مشکل در تأمین منابع مالی اتمام کار داشت؛ شرکت چند سال فعالیت نداشت ولی با سرمایه‌گذاری سازمان اوقاف در سال 99 دوباره به فعالیت برگشته و افزایش اشتغالزایی، رونق تولید، کمک به توسعه شرکت با هدف تأمین گوشت و لبنیات برای مردم از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: سالانه سود حاصل از فعالیت این دامداری در بخش‌های مختلف وقف و همچنین برای ایتام، مدرسه‌سازی و دیگر امور خیریه صرف می‌شود.

مدیر تولید شرکت کشت و صنعت دامپروری مهر ماندگار گلستان با اشاره به اینکه در شرکت ایجاد آمیخته‌گری برای تولید دام‌های سازگار با آب و هوا و شرایط کشور یادآور شد: این شرکت دانش‌بنیان است و در بحث اصلاح نژاد دام و پرورش گاو شیری به صورت علمی فعالیت دارد؛ برای حفظ و صیانت از نژاد سرابی به عنوان نژاد اصیل ایرانی در حال تکثیر دام هستیم.

بنا به این گزارش، چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای وقف با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان از پنجم اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده و 39 شرکت دانش‌بنیان در این دوره نمایشگاه حضور دارند که نسبت به نمایشگاه های سال گذشته افزایش داشته است.

شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه در حوزه‌های صنعت، عمران و تکنولوژی، کشاورزی نوآور، شیلات بهره‌ور و  فناوری‌های نوین پزشکی و تجهیزات وابسته فعالیت دارند.



انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • احتمال بازگشت دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی
  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • بازار دلار سرد‌تر می‌شود؟
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری