Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان هرمزگان با توجه به نوار ساحلی ۱۲۰۰ کیلومتری و امکان ارتباط دریایی با دنیا در یکی از استراتژیک‌ترین مناطق جهان، مهم‌ترین استان کشور در حوزه بندری محسوب می‌شود.

توسعه بندرگاهی استان هرمزگان البته به بندر شهید رجایی ختم نمی‌شود، این استان ظرفیت بسیار بالایی برای ایجاد و گستر‌ش بنادر در شرق و غرب خلیج فارس و دریای عمان نیز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون این بنادر در حال فعالیت و انجام خدمات دریایی هستند و به گفته مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، این بنادر توانسته‌اند رکورد جابه‌جایی، تخلیه و بارگیری کالا را به نسبت دو سال گذشته بشکند.

در سال گذشته بالغ بر یک میلیون ۷۹۴ هزار تن کالای غیرنفتی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده که این مسئله نیز رشدی بالغ بر ۱۳ درصد داشته است.

در این مدت بیشترین کالای صادر شده از بنادر شامل برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی و ماشین‌آلات صنعتی بوده که به کشور‌های مختلف از جمله کشور‌های حوزه خلیج فارس و آفریقا صادرات شده است.

 پارسال با یک جهش چشمگیر و رشد ۷۴ درصدی ما شاهد صادرات ۸۴۰ هزار تن کالای نفتی از بنادر شرق استان هرمزگان بودیم.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در سالی که گذشت به آمار پهلودهی بیش از ۱۱ هزار و ۴۰۵ شناور رسیدیم که رشدی ۴۵ درصدی نسبت به پارسال داشته است.

محمدحسینی گفت: مزیت دیگر این بنادر در جابجایی مسافران و تردد دریایی است که در سال گذشته بالغ بر سه میلیون سفر دریایی در این بنادر به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنادر و دریانوردی بنادر هرمزگان استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۶۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان

سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: از ابتدای امسال۳۸ هزار ۲۱۴ تن کالا در بنادر غرب ترانزیت شده که ۲۴ درصد بیشتر از پارسال است.

وی افزود: عمده محموله‌های ترانزیت شده خودرو بوده که ۱۴ درصد افزایش داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: در این مدت ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودرو به وسیله ۲۱۰ فروند شناور فلزی جابجا و پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی به مقاصد کشور‌های عراق، افغانستان و آسیای میانه بارگیری شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار | عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابه جا کرد