Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا حسین پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در روز پانزدهم ماه مبارک رمضان همزمان با سالروز ولادت کریم اهل بیت امام حسن (ع) برگزار می‌شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: هم اکنون در سطح زندان‌های استان ۷۰ زندانی جرایم غیر عمد وجود دارد که چشم انتظار کمک‌های خیرین و مردم نوع دوست استان برای آزادی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبلغ بدهی زندانیان غیر عمد ۱۷ میلیارد تومان است

حسین پور با اشاره به اینکه مجموع بدهی این ۷۰ زندانی در حدود ۱۷ میلیارد تومان است، اظهار کرد: در این بین ۳۰ نفر بدهکار مالی، دو نفر نفقه و مابقی هم مربوط به مهریه و دیه و … است.

وی بیان کرد: در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۰ و به مناسبت چهل و سومین سالگردی پیروزی انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی ۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد را آزاد کردیم که برای آزادی آنها ۵۰۰ میلیون تومان خیرین و بیش از یک میلیارد نیز ستاد دیه کشور برای این امر کمک کرد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بخش مهمی از بدهکاری‌های زندانیان جرایم غیر عمد مربوط به مهریه است، یادآور شد: افزایش قیمت سکه و …موجب شده که حجم بسیاری از بدهکاری‌های زندانیان در این بخش قرار گیرد.

حسین پور گفت: البته لازم به ذکر است که در مورد مهریه ما کمک بلاعوض به افراد نمی‌دهیم بلکه با وام و سایر مساعدت‌ها در این بخش به زندانیان کمک می‌کنیم.

آزادی زندانی تنها نجات یک فرد نیست

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در ماه رمضان مردم به انجام کارهای خیر و خداپسندانه رغبت بیشتری دارند و در این ماه اقدامات ارزشمندی چون آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را انجام می‌دهند، یادآور شد: امیدواریم در رمضان سال جاری نیز تعداد زیادی از زندانیان را با همت و تلاش خیرین آزاد کنیم.

حسین پور یادآور شد: وقتی که ما یک نفر را از زندان آزاد کرده و او به محیط خانه برمی‌گردد، تنها یک نفر را نجات نداده‌ایم بلکه خانواده و به ویژه فرزندان او را از آسیب‌های احتمالی که به واسطه زندانی بودن پدر یا مادر او را تهدید می‌کند، نجات داده‌ایم.

کد خبر 5459721

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد دیه زندانیان جرایم غیر عمد زندانی بوشهر ویروس کرونا ماه رمضان 1401 کرمانشاه ماه مبارك رمضان گردشگری آمار کرونا روز طبیعت مسافران نوروزی خراسان رضوی سفرهای نوروزی خطبه های نماز جمعه بازگشایی مدارس زندانیان جرایم غیر جرایم غیر عمد خراسان جنوبی حسین پور ستاد دیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۶۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین زندانی غیرعمد در تهران

استان تهران با اختلاف بسیار از اصفهان، کردستان و خراسان‌رضوی بیش‌ترین تعداد زندانیان جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد دیه کشور، عباس کشانی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران با اعلام این خبر گفت: زندان‌های سطح پایتخت با میزبانی از ۱۷۹۴ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست عددی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد.

وی با بیان این که ۱۱۹ نفر از این محبوسان را بانوان شامل می‌شوند، افزود: طبق فرآیند رسیدگی به پرونده مددجویان تحت پوشش ستاد دیه و بنا به ملاحظات مندرج در اساسنامه و شیوه‌نامه اجرایی از جمعیت تقریبا یک‌هزار و هشتصد نفره زندانیان جرایم غیرعمد استان تهران در شرایط فعلی تنها ۳۱۹ نفر مشمول شرایط کمک و مستحق دریافت حمایت‌های حقوقی و مردمی در راستای آزادی قرار دارند و الباقی یا بابت سوء سابقه یا تعدد جرایم عمد و غیرعمد در فهرست مددجویان واجد شرایط قرار نگرفته‌اند.

کشانی با بیان اینکه بنا به موقعیت جغرافیایی و جمعیت بالا زمینه بروز جرایم و ورود ناخواسته افراد به داخل بندها در شهرستان‌های استان تهران بالاست، اظهار کرد: هر چند سال گذشته و در قالب برپایی جشن‌های گلریزان فیزیکی و مجازی و بدنبال راه‌اندازی پویش‌های انساندوستانه تعداد ۶۶۰ نفر از زندانیان بدهکار غیربزهکار با کمک‌های نیکوکاران استان تهران و در قالب تلاش مددکاران ستاد مردمی دیه استان با رقم بدهی بالغ بر یک هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان از بند آزاد و به آغوش پرمهر جامعه بازگشتند اما بنا به ارقام سنگین بدهی و شرایط بعضا نامساعد معیشتی برای برخی از طبقات اجتماعی همچنان جمعیت زندانیان غیرعمد در این استان بالا بوده و برای استخلاص این زندانیان اغلب عائله‌مند و سرپرست خانه مساعدت هرچه بیشتر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را می‌طلبد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند