Web Analytics Made Easy - Statcounter

مالک باشگاه تراکتور معتقد است این تیم از نظر مهره جزو پنج تیم برتر ایران بوده و استرس شدید، تنها دلیل نتایج اخیر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، «محمدرضا زنوزی مطلق» مالک باشگاه تراکتور صبح امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با رادیو تهران در مورد مسائل و اتفاقات پیرامون این باشگاه صحبت کرد که مشروح این مصاحبه را در زیر می‌خوانید:

تراکتور به ثبات می‌رسد

زنوزی با تبریک حلول ماه رمضان و سال نو، اظهار داشت: صد درصد تراکتور به ثبات می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هفته مقابل مس رفسنجان که یکی از بهترین تیم‌های ایران است، به پیروزی رسیدیم. تیم در هفته‌های اخیر بدشانسی می‌آورد و به آن چیزی که استحقاقش را داشت، نمی‌رسید.

از رسانه‌های مرکز تا پیج‌ها مقصرند!

وی افزود: من قبل از بازی با مس به اردوی تیم رفته و اعلام کردم که دیگر قصد واگذاری ندارم؛ چرا که عده‌ای از فضای به وجود آمده سوء استفاده کرده و با عشق هواداران بازی کردند. خیلی رک و شفاف می‌گویم از رسانه‌های مرکز گرفته تا یکسری از پیج‌ها، جوی ایجاد کرده و باعث رخ دادن اتفاقات اخیر شدند.

تراکتور جزو پنج تیم پرمهره فوتبال ایران است

زنوزی با بیان اینکه تراکتور یکی از پنج تیم برتر ایران از نظر مهره است، بیان کرد: امسال برای تراکتور کم هزینه نشده است. عده‌ای تیم را در استرس فرو بردند و استرس شدید بازیکنان اصلی‌ترین دلیل نتیجه نگرفتن تیم است. من با بازیکنان صحبت کرده و خواستم روحیه و انگیزه آنان را بازگردانم.

کسی حق ندارد مرا بازخواست کند

وی با بیان اینکه تمامی تیم‌های بزرگ مشکل دارند، خاطرنشان کرد: من بازیکنان را با پول جیب خودم جذب کرده‌ام، کسی حق ندارد از من راجع به هزینه‌ها بازخواست کند، همه می‌توانند در خرید بازیکن که نوعی معامله است، اشتباه کنند.

خودمان به اشتباهمان اقرار می‌کنیم

مالک باشگاه تراکتور ادامه داد: باتوجه به اینکه بخش خصوصی هستیم، اولین نفر خودمان به اشتباهمان اقرار می‌کنیم تا اینکه در ادامه راه بار دیگر همان اشتباه را مرتکب نشویم. من یک مدیر دولتی نیستم که به خاطر حفظ صندلی،‌ اشتباهات را پوشش دهم. مثلاً در جذب کنستانت من اشتباه کردم، با اینکه مشاورانم گفته بودند که این بازیکن مریض الحوال است و شاید نتواند بازی کند، من گفتم قرارداد را ببندید و اگر از ایفمارک نتایج خوبی به دست نیامد، قرارداد را ابطال می‌کنیم؛ اما متأسفانه براساس قوانین فیفا، علی‌رغم درج بند فسخ، امکان ابطال قرارداد وجود ندارد.

فقط مشکلات تراکتور را برجسته می‌کنند

وی ادامه داد: ما استوکس را جذب کردیم و همه دیدند که چه بلاهایی سرمان آورد؛ با این حال پرسپولیس بار دیگر این بازیکن را جذب کرد و ۳۰۰ هزار یورو برای ۱۰ دقیقه بازی کردن به او دادند، مگر این بازیکن امتحانش را در تراکتور پس نداده بود؟ هیچ کس به این موضوع توجه نکرد و فقط مشکلات تراکتور را برجسته می‌کنند.

سرخابی‌ها بدهی بیشتری دارند یا تراکتور؟

زنوزی با بیان اینکه بدهی‌های تراکتور را چندین برابر کرده و در رسانه‌ها اعلام می‌کنند، توضیح داد: شرکت‌های ما در قالب قرض، به همدیگر پول می‌دهند. می‌گویند تراکتور ۳۸۰ میلیارد تومان بدهی دارد، من تا جایی که شنیده‌ام سرخابی‌های تهران هر کدام صرفا ۷۰۰ الی ۱۰۰۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارند. پس تیم‌های سرخابی بدهی بیشتری دارند یا تراکتور؟ ما بدهی مالیاتی، خارجی و داخلی نداریم. تنها یک پرونده داخلی داشتیم که دلیل آن هم رأی خارج از قواعد فدراسیون فوتبال بود و ما این بدهی را هم پرداخت کردیم. در حال حاضر مجموع بدهی‌های تراکتور شاید کمتر از دو میلیارد تومان باشد.

چالش اصلی ما رقابت با تیم‌های دولتی است

مالک باشگاه تراکتور با بیان اینکه چالش اصلی ما رقابت با تیم‌های دولتی است، گفت: دو الی سه تیم لیگ برتر خصوصی و مابقی دولتی هستند که تیم‌های دولتی در فصل نقل و انتقالات، دو برابر رقم پیشنهادی تیم‌های خصوصی را به بازیکنان پیشنهاد می‌کنند. مثلا در مذاکره با یک بازیکن پیشنهاد سه میلیارد تومانی دادیم که تیم خصوصی تماس گرفته و دو برابر ما پیشنهاد داد! ما صد میلیون پیشنهادمان را بالا می‌بریم، آنان بلافاصله پیشنهادشان را دو برابر می‌کنند. با چه منطقی چنین پیشنهاداتی می‌دهند؟

محل درآمد باشگاه‌های خصوصی بسته است

وی ادامه داد: اکنون به شکلی شده که قیمت بازیکن خارجی از بازیکن داخلی پایین‌تر است. با کسانی رقابت می‌کنیم که دستشان در جیب ۸۰ میلیون ایرانی است. متأسفانه فدراسیون فوتبال و صدا و سیما نیز محل کسب درآمد را بسته است. بازیکنی را به خارج از کشور می‌فرستند و سپس ۵۰۰ هزار یورو به آن تیم خارجی می‌دهند تا بار دیگر با همان بازیکن قرارداد ببندند؛ البته پول گم و گور شده و به باشگاه خارجی هم نمی‌رسد!

مجبورند تراکتور را به بورس ببرند

زنوزی با بیان اینکه می‌خواستیم از دو سال پیش تراکتور را وارد بورس کنیم، بیان کرد: آن زمان کسی همکاری نمی‌کرد. اکنون شرایط فرق کرده و سوگلی‌ها وارد بورس شدند و مجبورند تراکتور را هم به بورس ببرند. شرایط تراکتور از تیم‌های سرخابی بهتر است؛ چرا که ما بدهی خارجی، داخلی و مالیاتی نداریم. همچنین می‌خواهیم بخشی از سهام شرکت‌های اقتصادی خودمان که درآمد سالانه بیشتری از هزینه‌های تراکتور را دارند، به تراکتور واگذار کنیم تا علاوه بر درآمدهای ورزشی باشگاه، تراکتور از محل این شرکت‌ها هم درآمد داشته باشد.

بورسی شدن اتفاق بسیار خوبی برای تراکتور است

وی با تأکید بر اینکه ما تنها پوسته تراکتور را وارد بورس نمی‌کنیم، اظهار داشت: دو سال قبل سهام بخشی از شرکت‌ها را به اسم تراکتور زده بودیم که با مطرح شدن بحث واگذاری و سو استفاده عده‌ای، بار دیگر سهام را به خود شرکت‌ها بازگرداندیم. طی جلسه با دکتر عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی و حمایت‌های ایشان، قرار بر این شد تا بار دیگر استارت کار زده شود. کسانی که سهام تراکتور را خریداری کنند، می‌توانند از سود سالانه آن استفاده کنند و این موضوع اتفاق بسیار خوبی برای تراکتور است.

سهام تراکتور سودمند می‌شود

مالک باشگاه تراکتور خاطرنشان کرد: دو تیم تهرانی که وارد بورس شده‌اند، به غیر از تبلیغات و درآمد ورزشی، درآمد دیگری ندارند. ما همان درآمدها را خواهیم داشت و علاوه بر آن، سهام‌داران از سود شرکت‌هایی که سهام‌شان به تراکتور واگذار می‌شوند هم سود خواهند داشت.

برنامه‌های رادیو رنگی هستند

وی در پایان خطاب به مجری برنامه، گفت: همکاران شما در رادیو مرا دادگاهی کرده و هزاران حرف زدند. چرا همان سوالاتی که در چند ماه اخیر از من داشتند را از تیم‌های دولتی نمی پرسید؟ چرا مدیران تیم‌های دولتی پاسخگو نیستند؟ برنامه‌های رادیو رنگی هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مالک باشگاه تراکتور تیم های دولتی وارد بورس بار دیگر شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۷۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش سازنده گلزن تراکتور در بازی با ذوب آهن!

به گزارش ورزش سه، رحمان جعفری در بازی تراکتور و ذوب آهن روز متفاوتی را پشت سر گذاشت و برنامه تاکتیکی خاصی به او سپرده شده بود و در نقش یک بازیکن سازنده در خط حمله این تیم حضور داشت.

مهدی هاشم نژاد در این بازی روی دست بازیکن فیزیکی و بلند قامت تراکتور حضور داشت و برای توپ های سوم استارت می‌زد و رحمان جعفری با کنترل یا سابیدن توپ سعی می‌کرد این بازیکن را صاحب توپ کند، همچنین گوستاوو واگنین و ریکاردو آلوز با ضرب کمتری به توپ در نزدیکی این بازیکن حاضر می‌شدند تا توپ های دریافت شده از این بازیکن نزدیک محوطه دریافت کنند و با ضربه به دروازه یا ارسال پاس عمق تبدیل به موقعیت کنند.

عارف آقاسی اکثر توپ ها را یا با ارسال های بلند و یا به صورت زمینی و با فاصله زیاد در اختیار بازیکنان خط حمله تراکتور قرار می‌داد و خط هافبک ذوب آهن را از جریان بازی خارج کرده بود که محمد ربیعی برای مقابله با این تاکتیک هافبک های دفاعی خود را نزدیک به مدافعان وسط قرار داده بود و همین موضوع باعث شده بود تا بازیکنان کناری تراکتور فرصت های خوبی پیدا کنند.

جعفری در این مسابقه موقعیت های گلزنی خوبی هم داشت که ضربات او با بدشانسی در آستانه ورود به دروازه به مدافعان ذوب آهن برخورد کرد یا با واکنش های خوب پارسا جعفری همراه شد و نتوانست طعم گلزنی را در این بازی حذفی بچشد.

تراکتور در این مسابقه با رویکرد فنی متفاوت نسبت به بازی لیگ وارد شده بود و به خوبی توانست ذوب آهن را تحت فشار قرار دهد و اکثر دقایق بازی را صاحب توپ، میدان و موقعیت باشد.

دیگر خبرها

  • پنجمین مصاف اردیبهشتی تراکتور - استقلال
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید
  • نقش سازنده گلزن تراکتور در بازی با ذوب آهن!
  • لیورپول در سراشیبی نتیجه نگرفتن!
  • جواب منفی مجیدی به زنوزی؛فرهاد فقط به نیمکت استقلال فکر می‌کند
  • نصرتی: می‌توانیم به آسیا برسیم
  • رجب زاده: بازیکن لالیگایی، نقطه ضعف تیم ما بود
  • خلاصه بازی تراکتور و ذوب آهن + فیلم
  • تساوی تراکتور و ذوب آهن درپایان ۹۰ دقیقه/حملات سرخ ها نتیجه نداشت
  • اولین برد سال با کنترل از راه دور یحیی گل‌محمدی؟!