Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@03:22:04 GMT

اتفاقات شاخصی در مرتضی گرد رقم می‌خورد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۸۲۷۳

اتفاقات شاخصی در مرتضی گرد رقم می‌خورد

به گزارش تابناک، -مالک شریعتی نماینده تهران طی یادداشتی در همشهری آنلاین نوشت: اکنون به‌رغم اینکه هنوز روستا نامیده می‌شود، رشد افسارگسیخته با ساخت‌وسازهای غیرمجاز، غیراصولی و ناایمن، جمعیت این روستا را نزدیک به ۴۰ هزار نفر(حدود ۵۰۰۰ خانوار) رسانده که عمدتاً نیز از طبقات مهاجر و محرومند که آن را به یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین روستاهای کشور تبدیل و درگیر معضلات جدی حاشیه‌نشینی، آسیب‌های فرهنگی اجتماعی و فقدان یا کمبود زیرساخت‌های شهری لازم همچون آب لوله‌کشی، فاضلاب، برق، گازرسانی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. کرده است.

از سال گذشته طی بازدیدهای متعدد از این روستا و جلسات مختلف، اقداماتی برای رفع چالش‌های موجود در نظر گرفته شده است. در جلسه مجمع نمایندگان تهران با مسئولان استانی جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در منطقه‌ای که گنجایش اضافه شدن جمعیت جدیدی را ندارد، تأکید شد. پیرو جلسه، شورای تأمین شهرستان نیز مصوبه‌ ممنوعیت ورود مصالح و ساخت‌وسازهای غیرمجاز و ارجاع متخلفان به کمیسیون ماده ۹۹ و قلع و قمع بناهای غیرمجاز را صادر کرد. اما با دهیاری عملاً توان برخورد جدی با متخلفان و اجرای احکام صادره را تاکنون نداشته که موجب سوءاستفاده متخلفان و سودجویان از این خلأ شده است. همچنین پیرو مصوبات جلسه مجمع نمایندگان، برای تغییر ساختار مدیریت منطقه رایزنی‌های خوبی با شهرداری و استانداری صورت گرفته که امیدواریم به‌زودی به نتیجه برسد.

نکته دیگر مربوط به واحدهای مسکونی ناایمن و غیرمقاوم است که متأسفانه حدود دوسوم ساختمان‌ها را شامل می‌شود و یک زلزله کوچک بروز یک فاجعه انسانی را در پی خواهد داشت. باید طبق زمان‌بندی و برنامه‌ریزی دقیق، در اسرع وقت مقاوم‌سازی یا تخلیه و تخریب با انتقال ساکنان به خانه‌های ایمن انجام شودکه نیازمند بسیج همگانی و همیاری مردم، خیّران و نهادهای مختلف است. به موازات پیگیری موارد یادشده، وضع موجود نیز باید ساماندهی شود و ضعف‌ها و کمبودهای خدمت‌رسانی به سرعت برطرف شود. طی بازدیدها و جلسات مکرر، جدولی از اقداماتی که باید در دستور کار قرار بگیرد تهیه شده و اقدامات خوبی در حوزه آبرسانی، گازرسانی، ساماندهی شبکه برق، آسفالت معابر و... در حال انجام و پیمودن روند قانونی است تا اتفاقات شاخصی به‌زودی در مرتضی‌گرد رقم بخورد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان طرح ترافیک 1401 دعای روز سوم رمضان مالک شریعتی نماینده تهران مرتضی گرد ماه رمضان طرح ترافیک 1401 دعای روز سوم رمضان قیمت گوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۸۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، محمد میرزایی با بیان اینکه اجرای دستورات قضایی با حضور نماینده دادستان اجرا شده است، گفت: به متخلفان پیش از کشت گندم و جو ، اخطار‌های لازم داده شده بود، اما با وجود برخوردبا این نوع کشت‌های غیر قانونی، متخلفان به دلایل مختلف از جمله سودجویی، از فاضلاب خام و پساب‌ها استفاده کردند.

میرزایی با تقدردانی از حمایت‌های نهاد‌های امنیتی و نظارتی برای برخورد با تهدید کنندگان سلامت جامعه یادآور شد: همانگونه که تولید محصول سالم و با کیفیت مورد حمایت نهاد‌های متولی است، هر نوع تولید محصول ناسالم هم کاملا پایش و به طور جدی با متخلفان برخورد می‌شود.

کارشناس مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر گفت: فاضلاب صنعتی حاوی فلزات سمی، سیانور و مواد سمی است که می توانند سبب مسمومیت و مرگ انسان و سایر موجودات زنده شوند.

محصولات کشاورزی که با این آب‌ها تغذیه شده‌اند، غلظت عناصر سمی بالایی دارند و در دراز مدت سبب بیماری مصرف کننده می‌شوند .

 

 

محسنی پور افزود: اصلاح الگوی کشت در بخش کشاورزی و به خصوص در مناطق کم ‌آب و حذف محصولات آب ‌بر، توسعه روش‌های کشاورزی گلخانه‌ای و روش نوین به خصوص در مناطق کم ‌آب، ترغیب بخش خصوصی به ساخت تصفیه ‌خانه فاضلاب، به منظور تصفیه فاضلاب شهری با شرط خرید تضمینی آب تولیدی از جمله اقداماتی است که باید برای حل مشکل آبیاری مزارع با پساب تصفیه نشده مدنظر قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • پرسپولیس با این 4 ستاره عوض می‌شود
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • تبریزی از تکرار این بازی متنفر است!
  • پاسخ غیرمنتظـره علی مطهری به جنجال اخراج دختر دف‌نـواز | فیلـم
  • ️پیکر شهید «غلامی» در گلزار شهدای گناوه آرام گرفت
  • متخلفان استخراج غیرمجاز رمز ارز ١٠٠ برابر نرخ انرژی جریمه می شوند
  • وزارت ورزش و مهدی تاج به اتفاقات ورزشگاه آزادی ورود کردند
  • جلسه معاون وزیر با تاج درباره اتفاقات اخیر
  • برگزاری جلسه اسبقیان و تاج درباره اتفاقات ورزشگاه آزادی
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز