Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@21:25:59 GMT

بسته‌ تحریمی جدید اروپا علیه روسیه/اخراج 3 دیپلمات روس

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۱۸۵۲۱

بسته‌ تحریمی جدید اروپا علیه روسیه/اخراج 3 دیپلمات روس

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این بسته تحریمی جدید همچنین شامل بستن مرزهای زمینی و دریایی اتحادیه اروپا بر حامل‌های روسی است.

این اتحادیه در میان دیگر اقدامات، پیشنهاد می‌کند که تحریم‌هایی جدید علیه الیگارش‌های روسی و اعضای خانواده‌هایشان وضع شود.

این بسته تحریمی باید به تایید همه ۲۷ کشور عضو اتحایه اروپا برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به نقل از منابع رویترز، اتحادیه اروپا می‌خواهد واردات سیمان، چوب، لاستیک و محصولات شیمیایی و همچنین خاویار و ودکا را از مبدا روسیه ممنوع کند.

علاوه‌براین، این تحریم‌ها ممکن است بر صادرات نیمه‌هادی‌ها و تجهیزات دیگر به روسیه نیز وضع شوند، از جمله تجهیزاتی که در تولید گاز طبیعی مایع استفاده می‌شود. همچنین انتظار می‌رود که این اقدامات محدودکننده تجار و مقامات سیاسی و نظامی بیشتری از روسیه را هدف قرار دهند.

اتحادیه اروپا همچنین قصد دارد تمامی تبادلات مالی با بانک VTB و سه بانک دیگر روسی را که از سیستم سوئیفت قطع شده‌اند، ممنوع کند./ایسنا

سوئد سه دیپلمات روس را اخراج می‌کند

بر اساس گزارش رسانه‌های سوئد وزارت امور خارجه این کشور تصمیم به اخراج سه دیپلمات روس گرفته است.

به گزارش ایسنا، رسانه "رادیو سوئد" به نقل از آن لینده، وزیر امور خارجه این کشور گزارش کرد، سوئد سه کارمند سفارت روسیه در شهر استکهلم را اخراج می‌کند.

طبق گزارش این رسانه، لینده عنوان کرد، این دیپلماتها مطابق با کنوانسیون روابط دیپلماتیک وین رفتار نکرده‌اند.

اوایل روز سه شنبه، وزارت امور خارجه دانمارک نیز اعلام کرد که تصمیم به اخراج ۱۵ دیپلمات روسیه از این کشور گرفته و وزارت امور خارجه ایتالیا نیز ۳۰ دیپلمات روس را از این کشور اخراج کرد./ایسنا

 

منبع: فردا

کلیدواژه: روسیه اروپا بسته تحریمی دیپلمات روس امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۸۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد

به گزارش قدس آنلاین، دفتر اطلاع‌رسانی «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر موقت لبنان در پاسخ به حمله‌ای سیاسی و رسانه‌ای علیه این کشور که مدعی است «اتحادیه اروپا به لبنان رشوه داده تا پناهجویان سوری را در خاکش نگه دارد»، بیانیه‌ای در رد این ادعا منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، «اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا روز پنج‌شنبه در بیروت بسته‌ کمک‌های مالی برای لبنان به ارزش یک میلیارد یورو را که از سال جاری میلادی تا سال ۲۰۲۷ در دسترس لبنان خواهد بود، اعلام کرد.

میقاتی گفت: صحبت درباره رشوه اروپا به لبنان برای ماندن آوارگاه (پناهجویان) در خاک این کشور نادرست است، این هدیه کاملا بی‌قید و شرط است و بر اساس روال‌های پذیرش هدایا، از سوی لبنان تایید شده است.

نخست‌وزیر موقت لبنان در ادامه نیز تاکید کرد: بسته کمک‌های اتحادیه اروپا کمکی بدون قید و شرط منحصرا برای لبنان و مردم آن بوده و شامل بخش‌های بهداشت، آموزش، حمایت اجتماعی و فقیرترین خانواده‌ها است.

او همچنین توضیح داد: بسته کمک‌های مالی اروپا شامل کمک‌ها به ارتش و نیروهای امنیتی امنیت عمومی و نیروهای امنیت داخلی برای کنترل مرزهای زمینی می‌شود و هرآنچه بر خلاف این گفته می‌شود، سخنی پوچ و اتهام‌های سیاسی نادرست است.

این مسوول لبنانی در پایان بر عزم کابینه‌ این کشور برای اجرای قوانین در تمامی بخش‌های این کشور تاکید کرد و گفت: هر فردی که به شکل غیرقانونی اقامت داشته باشد، از کشور اخراج خواهد شد و در مورد این مساله غیرقابل انکار است و دستورات اجرای اقدامات لازم به دستگاه‌های مربوطه داده شده است.

تعداد پناهجویان سوری در لبنان ۱.۸ میلیون تن است که طبق برآوردهای لبنان، اسامی حدود ۸۸۰ هزار تن از آنها توسط کمیساریای امور پناهجویان سازمان ملل به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست
  • مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند