Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد حیدری گفت: عمده‌ترین هدف دشمنان انقلاب اسلامی تزریق نا امیدی در جامعه است تا مردم را نسبت به دولت و نظام بدبین کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حامد حیدری مدس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: دشمن شناسی یکی از زیرشاخه های جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه در آیات و روایات قرآن نیز به موضوع دشمن و دشمن شناسی پرداخته شده است، ادامه داد:  قرآن، شیطان را دشمن انسان معرفی می کند و در مباخث دینی به راه های مقابله با آن اشاره می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
حیدری افزود: موانعی بر سر راه کمال انسان ها وجود دارد و تکبر، غرور، دشمنی ها؛ سدهای رسیدن به درجه عالی الهی است، زیرا این عالم ابتدا تا انتهایش امتحان است و در پس هر آزمونی انسان به درجه ای نائل می شود. این مدرس دانشگاه تصریح کرد: دشمنی دو بخش داخلی و خارجی دارد، برای مبارزه با دشمن داخلی باید تقوای الهی پیشه کرد و به مبارزه با هوای نفسانی پرداخت و برای مقابله با دشمن خارجی باید بصیرت جامعه افزایش یابد. وی ادامه داد: در تاریخ این سرزمین جنگ های زیادی اتفاق افتاده که مهمترین هدف دشمنان، ضربه زدن به انقلاب اسلامی است اما مردم ایران با بصیرت و رهبری مقتدر توانستند بر تمامی دشمنی ها غلبه کنند. حیدری افزود: مهمترین عرصه مقابله و مبارزه با دشمن، دشمن شناسی است اما دشمن شناسی به تنهایی کافی نیست و باید روش های توطئه را بشناسیم و متناسب با آن برخورد کنیم. این کارشناس تاکید کرد: امروز تمرکز دشمن در جنگ نرم و ترکیبی در فضای سایبری است و با تسخیر فکرها و عقاید سعی در نفوذ بر کشور دارد. حیدری یکی از حربه های دشمن را کمرنگ کردن داشته ها و پر رنگ جلوه دادن نداشته ها دانست و ادامه داد: تزریق روحیه نا امیدی و اختلاف در جامعه نشات گرفته از عدم تبیین دستاوردهای نظام است که در اینجا اهمیت جهاد تبیین نمایان می شود. وی گفت: شناسایی حق و باطل بسیار اهمیت دارد، اما دشمن در فضای مجازی به راحتی جای این دو واژه را تغییر داده است. این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: سایقه دشمنی هایِ دشمن را ریشه یابی کنیم و به مقابله نرم با آن بپردازیم زیرا دشمنان این مرز و بوم شبانه روز تلاش می کنند ما نیز باید هوشیار بوده و در موقع نیاز در صحنه نبرد حاضر شویم.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دشمن شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۲۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند

حجت الاسلام  اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در مراسم بزرگداشت بازگشت پیکر پاک شهید محمد شفیع فیضی زاده، اظهار کرد: شهدا کسانی هستند که جان خود را با خدا معامله می‌کنند و رضوان و رضای الهی را کسب می‌کنند و این در حالی است انسان‌ها از درک مقام‌های شهدا عاجز هستند.

وی با بیان اینکه همانگونه که قرآن کریم می‌فرماید شهدا زنده هستند و در نزد خداوند متعال روزی دارند، ابراز کرد: شهدا نائل شدن به مقام شهادت را برای خود فضل الهی می‌پندارند و مقام شهادت مقامی است که برای هر کسی دست یافتنی نیست.

امام جمعه ایلام یادآور شد: انسانی که از محبت دنیا و مال دنیا دل بکند، می‌تواند به مقام شهادت برسد و لذتی که در شهادت می‌بیند موجب می‌شود که به مقام شهادت نائل شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه ۴۱ سال انتظار برای پیدا شدن پیکر پاک این شهید، برای خانواده این شهید بسیار سخت است، گفت: ادامه راه شهدا دینی است که امروز برعهده ماست و اگر امروز جمهوری اسلامی، پایگاه‌های هوایی و جاسوسی اسرائیل را در عملیات وعده صادق هدف قرار می‌دهد و آنها جرأت عکس‌العمل ندارند، به برکت خون پاک شهیدان است.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان در برابر اقتدار جبهه مقاومت و نظام و انقلاب اسلامی مرعوب شده‌اند، بیان کرد: امروز دشمن در تلاش است که از طریق جنگ نرم، باور‌های مردم و جونان ما را تحت تاثیر قرار داده و مهندسی کند.

امام جمه ایلام با بیان اینکه عملیات وعده صادق برای هر ایران مایه افتخار است، اظهار کرد: دشمن امروز نمی‌تواند در برابر تربیت یافتگان راه و مکتب شهدا مقاومت کند و مردم ما مردمی قدردانی هستند و باید قدر شهدا را بدانیم.

مراسم بزرگداشت بازگشت پیکر شهید والامقام شهید محمدشفیع فیضی زاده پس از ۴۱ سال غربت که به تازگی تفحص شده در مسجد النبی (ص) شهر ایلام با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • نقش موثر معلمان در مقابله با جنگ نرم دشمن
  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی