Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از آزادی ۲۰۷ زندانی مرتکب جرائم غیرعمدی در این استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، حجت الhسلام والمسلمین رضا براتی زاده در اولین نشست ستاد دیه استان در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: بطور کلی ۲۰۷ زندانی دارای محکومیت های مالی و مرتکب جرائم غیرعمدی که شامل ۱۹۶ نفر زندانی مرد و ۱۱ نفر زندانی زن بودند با جلب رضایت شکات و همچنین در نتیجه همکاری و حمایت های مالی مردمی، پذیرش تقاضاهای اعسار و تقسیط محکوم به و نیز مساعدت های انجمن حمایت از زندانیان و پشتیبانی ستاد دیه استان در سال گذشته آزاد شدند و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سهم ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی از کمک های مردمی در شکل گیری این سازوکار، تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته از سوی تمامی عوامل ذی ربط در این مسیر تا حدود زیادی زمینه ها و موجبات آزادی زندانیان جرائم غیرعمدی  فراهم شد، بطوریکه شکات و محکوم لهم با گذشت از بخش عمده ای از مطالبات قانونی خود معادل مبلغ ۷۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان گام بزرگی در این ماجرا برداشتند و  نقش بسیار مهمی در آزادی این زندانیان ایفاء کردند.

براتی زاده با قدردانی از تمامی عواملی که به نحوی از انحاء در برقراری زمینه های آزادی این زندانیان نقش آفرینی کردند، خاطرنشان کرد: اینکه شکات از مبلغ  ۷۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مطالبات خود صرف نظر کنند و مردم نیز با مساعدت های مالی خود برای کمک به همنوعان خود پا به میدان بگذارند و سهم مهمی در این کار خیر  بر عهده بگیرند واقعا در خور تحسین و تمجید است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی اظهار کرد: قبول اعسار و تقسیط بدهی تعدادی از محکومین مالی و مرتکبین جرائم غیرعمدی به موجب احکام قضایی صادره از سوی قضات رسیدگی کننده و نیز ایجاد زمینه های مناسب و مساعد برای تحقق شرایط آزادی این زندانیان از سوی انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه استان از دیگر عوامل تسهیل کننده این فرایند به شمار می روند.

براتی زاده با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۶۹ زندانی مرتکب جرائم غیرعمدی دیگر نیز کماکان در زندان های استان وجود دارند، میزان بدهی این افراد را ۳۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام و از هم استانی ها به ویژه  افراد خیر و نیکوکار خواست با کمک های مالی خود زمینه های آزادی زندانیان باقی مانده را فراهم سازند.

وی بیان کرد: هم استانی ها می توانند کمک های نقدی خود را از طریق شماره حساب های ۰۱۰۵۵۷۰۷۶۲۰۰۰ و ۴۷۰۰۵۲۵۷۰ به ترتیب نزد بانک های ملی و تجارت به نام ستاد دیه استان واریز و در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زندانی جرائم غیرعمد خراسان شمالي ستاد دیه استان جرائم غیرعمدی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۳۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد

به گزارش خبرآنلاین،عباس کشانی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران گفت: زندان‌های سطح پایتخت با میزبانی از ۱۷۹۴ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست عددی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد.

ایلنا در خبری نوشت:وی با بیان این که ۱۱۹ نفر از این محبوسان را بانوان شامل می‌شوند، افزود: طبق فرآیند رسیدگی به پرونده مددجویان تحت پوشش ستاد دیه و بنا به ملاحظات مندرج در اساسنامه و شیوه‌نامه اجرایی از جمعیت تقریبا یک‌هزار و هشتصد نفره زندانیان جرایم غیرعمد استان تهران در شرایط فعلی تنها ۳۱۹ نفر مشمول شرایط کمک و مستحق دریافت حمایت‌های حقوقی و مردمی در راستای آزادی قرار دارند و الباقی یا بابت سوء سابقه یا تعدد جرایم عمد و غیرعمد در فهرست مددجویان واجد شرایط قرار نگرفته‌اند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901437

دیگر خبرها

  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته