Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نتایج رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۲ توسط نظام ارزیابی سایمگو ( SCImago ) منتشر شد. این نظام رتبه‌بندی توسط گروه پژوهشی سایمگو در دانشگاه گرانادا در اسپانیا اداره شده و براساس ارزیابی تعداد مقالات علمی موسسات آموزش عالی کشورهای مختلف موجود در بانک اطلاعاتی اسکوپوس انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایمگو برای رتبه‌بندی از سه شاخص تحقیقات (با وزن ۵۰ درصد) و نوآوری (با وزن ۳۰ درصد) و اجتماعی (با وزن ۲۰ درصد) به صورت ترکیبی استفاده می‌کند. در شاخص تحقیقات تأثیر عادی، تعالی با رهبری، خروجی، رهبری علمی، مجلات متعلق به خود، مجلات خود، برتری، انتشارات با کیفیت بالا (Q۱)، همکاری بین المللی، دسترسی باز و مجموعه استعدادهای علمی مورد بررسی قرار داده می‌شود، در شاخص نوآوری دانش نوآورانه، ثبت اختراعات و تأثیر فناوری در نظر گرفته شده و در شاخص اجتماعی نیز استانداردهای چندگانه، لینک‌های ورودی و اندازه وب سایت لحاظ خواهد شد.

در رتبه‌بندی ۲۰۲۲ سایمگو، ۴ هزار و ۳۶۴ دانشگاه به عنوان دانشگاه برتر معرفی شده‌اند. دانشگاه هاروارد آمریکا، دانشکده پزشکی هاروارد آمریکا و دانشگاه شینهوا چین به ترتیب رتبه اول تا سوم این رتبه‌بندی را به خود اختصاص داده‌اند. دانشگاه استنفورد آمریکا، آکادمی علوم چین، موسسه فناوری ماساچوست آمریکا، دانشگاه ژجیانگ چین، دانشگاه آکسفورد انگلستان، دانشگاه جیائو تونگ شانگهای، دانشگاه جان هاپکینز آمریکا نیز در رتبه چهارم تا دهم این لیست قرار گرفتند.

در جدیدترین لیست برترین دانشگاه‌های نظام رتبه‌بندی سایمگو ۱۵۴ دانشگاه از ایران حضور دارند. ۴۹ دانشگاه علوم پزشکی، ۳۳ واحد دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۶ دانشگاه صنعتی، ۲ موسسه و ۵۴ دانشگاه حضور دارند. برخی از این دانشگاه‌ها به صورت مشترک توانسته‌اند یک رتبه از این لیست را به خود اختصاص دهند. به عنوان مثال دانشگاه صنعتی قوچان و دانشگاه فردوسی مشهد هر دو توانسته‌اند رتبه ۱۷ کشوری را کسب کنند.

در جدول زیر ۲۰ دانشگاه برتر کشور این لیست آمده است:

انتهای پیام/

نیوشا یعقوبی کد خبر: 1135549 برچسب‌ها رتبه بندی دانشگاه‌ها

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رتبه بندی دانشگاه ها دانشگاه ها رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۴۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام لیست ۳۰ نفره تیم ملی والیبال ایران؛ موسوی و غفور از لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ جاماندند

به گزارش قدس آنلاین، مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از یکم ۱۶ خرداد تا سوم تیرماه سال جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید.

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال، تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها تا امروز مهلت ارسال فهرست ۳۰ نفره خود را داشتند و بر اساس قوانین در هر هفته این رقابت‌ها هر تیم اجازه استفاده از ۱۸ بازیکن از فهرست اولیه را دارد.

مائوریسیو موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال ایران فهرست اولیه و ۳۰ نفره این تیم برای حضور در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ را اعلام کرد.

میلاد عبادی‌پور(کاپیتان)، مهدی جلوه، امیررضا سرلک، علیرضا مصلح‌آبادی فراهانی، محمدرضا حضرت‌پور، پوریا حسین‌خانزاده، امین اسماعیل‌نژاد، صابر کاظمی، امیرحسین اسفندیار، علی رمضانی، جواد کریمی، علی‌اصغر مجرد، علی شفیعی، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، علیرضا عبدالحمیدی، شهروز همایونفرمنش، آرمان صالحی، بردیا سعادت، محمد بربست، محمد ولی‌زاده، امیرحسین صداقت، متین احمدی، مبین نصری، علی حق‌پرست، سیدامیرحسین ساداتی، مرتضی شریفی، عرشیا به‌نژاد، مهدی رضایی و مهران توانای بازیکنان معرفی شده در فهرست اولیه تیم ملی ایران برای حضور در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ هستند.

وحید مرادی به عنوان سرپرست گروه و مدیر تیم، امیر خوش‌خبر (سرپرست اردو)، موریس موتا پائز (سرمربی)، پیمان اکبری (دستیار اول)، لئوناردو افونسو، عبدالرضا علیزاده، علی فتاحی و نوید مشجری (مربیان)، مارسلو زنگراند (بدنساز)، محمدامین شاکری (آنالیزور)،  علی حدادی (فیزیوتراپ) و محمدناصر نقره‌ به عنوان ماساژور اعضای معرفی شده کادر فنی تیم ملی والیبال ایران در این رقابت‌ها هستند.

همچنین امیر ملک‌زاده، پویا عزیزی و توحید اصغری به عنوان مربیان حاضر در اردو در تمرینات تیم ملی کشورمان حضور دارند.

لازم به ذکر است که در به‌روزرسانی مقررات لیگ ملت‌ها امسال هر تیم می‌تواند علاوه بر ۱۴ بازیکنی که هر هفته لیست می‌کند، ۴ بازیکن رزرو را هم در فهرست نهایی‌اش بگنجاند و حتی همراه داشته باشد، تا در صورت نیاز پس از هر بازی بتواند ترکیب ۱۴ نفره جدیدی را برای بازی بعدی‌اش معرفی کند. به همین دلیل ممکن است در بولتن اختصاصی هر روز از مسابقات لیست جدیدی از تیم‌ها منتشر شود.

 پیش از این گفته می‌شد فدراسیون والیبال در حال رایزنی با سید محمد موسوی و امیر غفور برای حضور در تیم ملی است که با قرار نداشتن نام این دو بازیکن، به نظر می‌رسد آنها قید حضور در تیم ملی را زده‌اند و پاسخ منفی داده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • درخشش اصفهانی‌ها در میان برترین‌های ورزش ایران
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • برترین‌های ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • لیست تیم ملی والیبال ایران اعلام شد
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • اعلام لیست ۳۰ نفره تیم ملی والیبال ایران؛ موسوی و غفور از لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ جاماندند
  • لیست ۳۰ نفره والیبال ایران در لیگ ملت‌ها؛ موسوی و غفور قید تیم ملی را زدند
  • اعلام لیست اولیه تیم ملی والیبال ایران بدون حضور غفور و موسوی
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم