Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@02:13:30 GMT

25درصد معوقه متناسب سازی بازنشتگان پرداخت شود

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۴۸۰۲

25درصد معوقه متناسب سازی بازنشتگان پرداخت شود

بازنشستگان ومستمری بگیران استان هرمزگان خواستار اجرای ماده 111و96 قانون‌تامین اجتماعی و پرداخت 25درصد معوقه متناسب سازی سال 1400 هستند.

ارسلان حیدری رییس هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایران آنلاین در بندرعباس با بیان اینکه براساس ماده 111قانون تامین اجتماعی مستمری ازکار افتادگی کلی، بازنشستگان وبازماندگان نباید ازحداقل مزد کارگر عادی کمتر باشد، گفت:  براساس ماده 96این قانون، سازمان مکلف است میزان تمامی مستمری های بازنشستگی، ازکار افتادگی کلی ومجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر ازسالی یک‌بار کمتر نباشد را باتوجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیئت  وزیران به همان نسبت افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اجرای تمام وکمال این دو ماده قانونی ازمهمترین خواسته کلیه بازنشستگان ومستمری بگیران در زمینه حقوق است ضمن این که باید 25درصد معوقه متناسب سازی 1400 به حقوق بازنشستگان اضافه شود.

حیدری با تأکید بر اینکه حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران باید به استناد ماده41 قانون کار و بند 2 آن باشد افزود: افزایش حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران نباید متاثر ازنحوه محاسبه وافزایش حقوق شاغلین باشد و دریافتی بازنشستگان و مستمری بگیران بر اساس ماده 111قانون تامین اجتماعی که از مصوبه شورای عالی کار و هم چنین ماده 96 قانون تامین اجتماعی که به بحث هزینه های خانوار اشاره دارد، تبعیت می‌کند.

رییس هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی هرمزگان ، تصریح کرد: براین اساس، می‌بایست به حقوق حداقل بگیران 57.4درصد وبه حقوق متوسط بگیران نیز 38درصد افزایش مزد پایه به علاوه مبلغ 515هزارتومان اضافه شود و هر تصمیمی به غیر ازاین گرفته شود، ظلمی است که به بازنشستگان ومستمری بگیران روا داشته شده و غیر قابل تحمل است.

وی گفت: بازنشستگان ومستمری بگیران استان هرمزگان خواستار اجرای ماده 111و96 قانون‌تامین اجتماعی و پرداخت 25درصد معوقه متناسب سازی سال 1400که از مطالبات جدی بازنشستگان ومستمری بگیران محسوب می شود هستند.

حیدری بیان کرد: این 25درصد باید براساس حداقل حقوق پایه سال 1400محاسبه وبه حقوق همه بازنشستگان ومستمری بگیران  تعمیم داده  شود؛ حقوق پایه سال گذشته، دوملیون و 650هزارتومان بوده که 25درصد آن تقریبا 600هزار تومان می شود که برای سازمان پرسودی مثل تأمین اجتماعی مبلغ چندانی به حساب نمی آید.

رییس هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی هرمزگان گفت: هر بار خواسته بازنشستگان مطرح می‌شود می‌گویند سازمان بودجه ندارد ونم‌یتواند این حقوق را بپردازددر حالی که  با محاسباتی که انجام شده، پرداختی افزایش حقوق سال جاری نزدیک به 502هزار میلیارد تومان خواهد بود که پرداخت سه هزار میلیارد تومان علاوه بر این مبلغ، تأثیر منفی خاصی در سازمان ندارد اما می تواند اثر مثبتی  برروی زندگی بازنشستگان وافزایش قدرت خرید آن‌ها داشته باشد.

وی اضافه کرد: مامنتظر مصوبه شورای عالی کار هستیم ودرواقع مصوبه شورا برای ما ملاک بوده وهست که امیدوارم سال جدید، سال خوبی برای همه بازنشستگان ومستمری بگیران باشد.

رییس هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی هرمزگان ضمن قدردانی از رئیس کانون پیشکسوتان جامعه کارگری و اعضای کانون عالی ، گفت: درجلسات بامسوولان ذی‌ربط، تمام جوانب باید درنظرگرفته شود چرا که کمر بازنشستگان و مستمری بگیران زیر این تورم سرسام آور خورد شده است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بازنشستگان ومستمری بگیران قانون تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۴۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت ماه) محمدحسن آصفری نماینده اراک درباره علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تذکری داد که قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و طبق آن دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی در همین راستا افزود: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد.

رئیس مجلس با بیان اینکه اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و متناسب سازی باید انجام شود، اضافه کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم در این زمینه صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از شنبه با ۲ آپشن/ بالاخره دولت دستور همسان‌سازی حقوق‌ها را داد
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • ویدیو/ خبر خوش دولت برای بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • فیلم| حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • بهادری جهرمی: حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • جزییات جدید از وام فوری بازنشستگان