Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@02:23:13 GMT

دمشق: موضع سوریه هیچ تغییری در قبال ترکیه نکرده است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۷۳۳۵

دمشق: موضع سوریه هیچ تغییری در قبال ترکیه نکرده است

منابعی در وزارت امور خارجه سوریه ادعای رسانه‌های ترکیه مبنی بر تبادل پیام میان آنکارا و دمشق را تکذیب کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابعی در وزارت خارجه سوریه خبر روزنامه حریت ترکیه مبنی بر تبادل پیام میان آنکارا و دمشق را تکذیب کرده و گفتند که موضع دولت سوریه در قبال دولت ترکیه هیچ تغییری نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع امروز چهارشنبه به روزنامه الوطن سوریه گفتند که خبر روزنامه حریت ترکیه، چیزی جز پروپاگاندای رسانه‌ای پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور نیست که تلاش دارد چهره دولت ترکیه را ترمیم کرده و آن را علاقه‌مند به حسن همجواری و روابط عمیق با ملت سوریه نشان دهد.

این منابع با متهم کردن دولت ترکیه به حمایت از گروه‌های تروریستی و اشغال بخش‌هایی از خاک سوریه و همچنین قتل و کشتار غیرنظامیان و تلاش برای تغییر بافت جمعیتی مناطق اشغالی، گفتند که از این اقدامات در برخی موارد می‌توان با عنوان «جنایت جنگی» یاد کرد.

مقامات وزارت خارجه سوریه افزودند: «موضع سوریه ثابت و روشن است است و از اردوغان می‌خواهد تا به قوانین بین‌المللی و توافقات دو جانبه و حسن همجواری احترام بگذارد و همچنین تا زمانی که به اشغالگری خود در خاک سوریه ادامه می‌دهد و دست به حمایت از گروهک‌های تروریستی می‌زند، به هیچ وجه فکر گفت‌و‌گو با دولت سوریه را در سر نداشته باشد.»

روزنامه حریت ترکیه روز دوشنبه مدعی شده بود که دولت آنکارا پیش از سفر بشار اسد، رئیس جمهور روسیه، به امارات متحده عربی، پیام‌هایی به دولت سوریه ارسال کرده است و در داخل دولت آنکارا گفت‌و‌گوهایی در خصوص بهره‌وری از شرایط روسیه برای نزدیکی میان ترکیه و سوریه در جریان است.

انتصاب سفیر در مصر از سوی ترکیه پس از 9 سال

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوریه ترکیه سوریه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۷۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای

وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای در بیست و یکمین اجلاس خود در آستانه پایتخت قزاقستان با اعلام استقبال از حضور وزیر دفاع کشورمان به عنوان عضو اصلی این سازمان، به صورت یکپارچه و اجماعی حملات تروریستی اخیر در روسیه، سوریه، پاکستان و همچنین حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را در بیانیه پایانی محکوم و با خانواده قربانیان این حملات تروریستی ابراز همدردی کردند.

وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای همچنین نسبت به رشد تروریسم بین‌المللی و تهدیدات جدید آن اعلام نگرانی و بر تقویت روابط دفاعی کشورهای عضو شانگهای تاکید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • حمله عجیب روزنامه جوان به مدافعان تعطیلی شنبه: پیـام پنهان دارد | از بعد نمادین روزها غفلت نکنید!
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه : کم کم می خواهند شنبه را به روز اصلی تعطیل تبدیل کنند/ اینکه گفته می شود باید با دنیا هماهنگ شویم یک پیام پنهان دارد
  • محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس