Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:53:51 GMT

نقشه مهندسی فرهنگی فارس، نمونه کشوری شد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۷۴۲۰

نقشه مهندسی فرهنگی فارس، نمونه کشوری شد

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در فارس گفت: برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور به عنوان نمونه کشوری انتخاب شده است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام چهارشنبه ۱۷ فروردین در نشست شورای فرهنگ عمومی استان فارس، گفت: برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی که در فارس به عنوان اولین استان تهیه و تدوین شده است؛ به دستور رئیس جمهور به عنوان نمونه و الگوی کشوری انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شیراز افزود: رئیس جمهور دستور دادند که این نقشه هم از لحاظ بودجه، هم از نظر برنامه و هم در اجرای برنامه‌های فرهنگی مد نظر قرار گیرد.

آیت‌الله دژکام با بیان این که این نقشه نیاز به هدایت دارد تا اهداف تعیین شده را به خوبی منتقل کند، افزود: اکنون که این سند در سطح کشور نمونه شده و به فارس در این حوزه اعتماد شده است، دستگاه‌های متولی فرهنگی کاری کنند که نتیجه آن آبرومندانه باشد.

نماینده ولی‌فقیه درفارس با بیان این که به برکت ماه رمضان، فارس برای یک تحول فرهنگی و پیشبرد اهداف دینی در حال آماده شدن است، گفت: این مجموعه می‌خواهد در فارس کار فرهنگی را از مرحله طراحی تا عملیات به اجرا در آورد و باید این جلسه ها استمرار پیدا کند تا اعضا با سلیقه و روحیات یکدیگر آشنا شوند و تجربیات را انتقال دهند.

مدیرکل صدا و سیمای فارس نیز توجه ویژه به اجرای سند مذکور را خاطرنشان کرد و افزود: رسانه‌ استانی برنامه‌های ۱۴۰۱ خود را منطبق با برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور برنامه ریزی و به دبیرخانه ارائه داده است.

سهرابی با اعلام این که انتخاب استان فارس به عنوان نمونه کشوری مسئولیت دستگاه‌های متولی را سنگین کرده است، گفت: همه ما با جدیت تلاش خواهیم کرد این سند با موفقیت اجرا شود تا سایر استان‌ها نیز با بهره مندی از تجارب موفق استان فارس، خود را برای اجرای سند در حوزه‌های ماموریت آماده کنند.

مدیرکل صدا و سیمای فارس با اشاره به نقش مهم پژوهش در فعالیت‌های فرهنگی با هدف اطلاع از میل و نیاز و خواسته‌ مردم عنوان کرد: نگاه پژوهش محوری در برنامه‌های رسانه ملی و استانی حول فعالیت‌های فرهنگی نهادینه شده است و ضروری است برای برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور دستگاه‌های متولی در استان نیز به امر پژوهش برای دستیابی به نتایج قابل اعتماد اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی آیت الله دژکام فارس نقشه مهندسی فرهنگی فارس برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۷۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس و روز معلم در قشم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: برپایی نمایشگاه‌های مختلف، تجلیل از آموزگاران نمونه، برگزاری شب شعر و موسیقی خلیج فارس و نشست علمی چگونگی احیای مکتب فرهنگی هنری خلیج فارس بخشی از ویژه برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس در قشم است.
محمد غفاری افزود: آغاز به کار دانشگاه هنر شعبه قشم و مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قشم و رونمایی از انیمشن دانش آموزان درباره اسطوره‌های خلیج فارس و پخش مستند زندگی‌نامه سدیدالسلطنه از دیگر برنامه‌های این هفته است.

بیشتر بخوانید؛ برافراشتن پرچم ایران در عمق ۱۰ متری آب‌های خلیج فارس
وی گفت: بمناسبت ۱۲ اردیبهشت روز معلم، ویژه برنامه‌ای با حضور ۷۰۰ تن از آموزگاران با هدف تجلیل از ۱۱۰ معلم نمونه و آموزگاران بازنشسته برگزار می‌شود.
دهم اردیبهشت در تاریخ رسمی کشورمان به عنوان سالروز حمله جوانمردانه سربازان و سرداران نامدار ایرانی به متجاوزان پرتغالی و آزاد سازی جزایر مهم خلیج فارس از اشغال آنان، به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • معلم خوزستانی نمونه کشوری شد
  • شناسایی معلمان نمونه ‌از برنامه‌های ‌مجموعه تعلیم و تربیت کشور است
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • اعلام برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس و روز معلم در قشم
  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است