Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید خداپرست در نشستی که با عنوان هماهنگی و تبادل نظر پیرامون تدوین برنامه‌های تحقق شعار سال در جامعه بزرگ تعاون فارس برگزار شد، گفت: شعار امسال بسیار هوشمندانه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام نهاده شده است.

او گفت: نیروی انسانی نخبه و ظرفیت‌های بسیاری در سطح فارس وجود دارد که می‌توان در حوزه تولیدات دانش بنیان از آن بهره برد و تحقق شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» نیازمند اراده جمعی و همگانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: برای تحقق بیانات مقام معظم رهبری در راستای تحقق شعار سال باید همه دستگاه‌های اجرایی در کنار مردم، ریل‌گذاری اقتصادی را در شرکت‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی در دستور کار قرار دهند.

او گفت: ۴۲ تعاونی فناور در فارس وجود دارد که می‌توان این واحد‌ها را با حمایت در راستای تجاری سازی محصولات به سمت دانش بنیان شدن هدایت کرد.

به گفته خداپرست، ۱۸ تعاونی دانش بنیان و ۴۲ تعاونی فناور و در مجموع ۶۰ تعاونی در این حوزه در استان فارس فعال است.

او گفت: باید حمایت جدی و همه جانبه مانند اعطاء تسهیلات با نرخ مناسب به تعاونی‌های فناور استان در دستور کار قرار گیرد تا با تجاری سازی محصولات این واحد‌ها به سمت دانش بنیان شدن هدایت و از مزایای آن بهرمند شوند.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس همچنین تجاری سازی محصولات را یکی از معیار‌های ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد.

او گفت: ضروری است فرآیندی برای ارائه تسهیلات مورد نیاز تعاونی‌های فناور و دانش بنیان استان تعریف و این اقدام در دستور کار قرار گیرد.

۳۰ درصد تعاونی‌های دانش بنیان کشور متعلق به فارس است

رئیس پردیس شرکت‌های دانش بنیان فارس نیز در این نشست گفت: اتحادیه تعاونی‌های دانش بنیان این استان تاسیس شده که اکنون فارس حدود ۳۰ درصد تعاونی‌های دانش بنیان شناسنامه دار را در سطح کشور دارا است.

مظفر والی گفت: حدود ۹۵ درصد این تعاونی‌های دانش بنیان در شیراز و مابقی در شهرستان جهرم فعالیت دارند.
وی ادامه داد: ۱۰۱ تعاونی دانش بنیان در کشور فعال است که ۲۶ مورد آن در سطح استان فارس قرار دارد.

به گفته او، حدود نیمی از تولیدات تعاونی‌های دانش بنیان کشور مربوط به استان فارس است و در راستای تحقق شعار سال، توسعه مرکز نوآوری این استان امری مهم است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

والی می‌گوید: در مجموع ۴۱۸ شرکت فناور و دانش بنیان در سطح استان فارس وجود دارد که تحت عنوان پردیس شرکت‌های دانش بنیان فارس فعالیت می‌کنند.

واحد‌های فناور فارس از بلاتکلیفی نجات داده شوند

مدیر بازاریابی و ارتباطات پارک علم و فناوری فارس نیز گفت: واحد‌های فناور این استان در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارند که لازم است در سالی که به همین عنوان از سوی رهبر معظم انقلاب نام گذاری شده گامی در جهت دانش بنیان شدن این واحد‌ها برداشته شود.

مهرداد شفیعی گفت: طرح‌هایی برای حمایت از این واحد‌های فناور از سوی وزارت علوم پیشنهاد شده، اما حرکت اساسی در این خصوص و هدایت این واحد‌ها به سمت دانش بنیان شدن با تجاری سازی محصولاتشان نیاز است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های دانش بنیان فارس نیز در این جلسه گفت: صندوق نوآوری حمایت‌های خوبی از شرکت‌های استان دارد، اما در مجموع سهم این استان از منابع تخصیص یافته به این حوزه در سطح کشور اندک است.

حسین رفیعی پور گفت: عدم بلوغ شرکت‌های دانش بنیان و تعاونی‌های فعال در این حوزه در فارس موجب ناکامی این واحد‌ها در جذب منابع است.

او گفت: ضروری است زمینه توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان استان فراهم شود که در این راستا می‌توان کارگاه‌های آموزشی مداومی در طول سال برای آشنایی فعالین این عرصه از قوانین موجود و تسهیلات حمایتی و بیمه‌ای برگزار شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های دانش بنیان فارس گفت: باید هم افزایی دستگاه‌های دولتی و واحد‌های دانش بنیان فارس در سالی که شعار آن بر توجه به این حوزه تاکید دارد افزایش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعاون کار و رفاه اجتماعی دانش بنیان تعاونی های دانش بنیان دانش بنیان فارس شرکت های دانش بنیان سمت دانش بنیان دانش بنیان شدن تحقق شعار سال دانش بنیان واحد ها تجاری سازی استان فارس شرکت ها او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۷۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تحقق شعار سال استان یزد تدوین می‌شود

استاندار یزد با تاکید بر اینکه تمام سیستم اقتصادی استان یزد باید با رویکرد جهش تولید فعالیت کند، از تدوین «سند تحقق شعار سال استان یزد» تا پایان اردیبهشت جاری خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، مهران فاطمی صبح امروز در نشست ستاد سیاست‌گذاری و هماهنگی اقتصاد مردمی(سهام) استان یزد با اشاره به اینکه تحقق شعار سال باید در دستور کار همه مسئولان و مردم باشد، گفت: ستاد سهام در استان یزد در راستای تحقق شعار سال برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای انجام داده است و به صورت منظم انجام آن را دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهمی که در ارتباط با تحقق شعار سال باید به آن توجه کرد، بحث جامعیتی است که در آن وجود دارد و نمی‌توان فقط از یک بعد به آن نگاه داشت.

فاطمی خاطرنشان کرد: از جمله ابعاد مهم شعار سال نقش محوری و کلیدی مردم در آن است و باید این مهم را به صورت ویژه در تمام برنامه‌ریزی‌های اقتصادی مورد توجه قرار دهیم.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه راهکارهای عملیاتی و الزامات تحقق شعار سال باید احصا و پیگیری شود، ادامه داد: هر دو رکن شعار سال 1403 که مقام معظم رهبری نسبت به آن تاکید فرمودند باید به صورت همزمان در دستور کار قرار گیرد.

وی از تدوین سند «تحقق شعار سال استان یزد» خبر داد و افزود: تدوین این سند با بررسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی که انجام شده تا پایان اردیبهشت به پایان می‌‌رسد و پس از آن تمام فعالیت‌ها در این حوزه مطابق با این سند انجام می‌شود.

فاطمی در ارتباط با ویژگی‌های این سند گفت: سند تحقق شعار سال استان یزد به صورت کامل مبتنی بر برنامه‌های دولت در زمینه تحقق شعار سال است و در عین حال، اقدامات و برنامه‌های نوآورانه استان‌ها و همچنین ظرفیت‌های موجود در استان یزد هم در آن گنجانده و مورد توجه قرار گرفته شده تا بتوانیم بهترین برنامه و سند را برای این امر در اختیار داشته باشیم.

استاندار یزد تحقق شعار سال را وظیفه‌ای همگانی دانست و افزود: تمام دستگاه‌ها در هر حوزه‌ای که هستند در زمینه تحقق شعار سال وظیفه‌ای بر دوش دارند که باید نسبت به انجام دقیق آن اهتمام ویژه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: نکته بسیار مهمی که در ارتباط با موضوع جهش تولید باید مورد توجه باشد این است که تمام سیستم اقتصادی استان یزد باید با رویکرد جهش تولید فعالیت کند و این موضوع به تمام مدیران اعلام شده است.

فاطمی خاطرنشان کرد: احصای مزیت‌های موجود در استان از یک سو و تعریف زنجیره‌هایی ارزش مبتنی بر آن باید برای تحقق شعار سال در دستور کار باشد و در نهایت این روند باید به واگذاری کار به بخش خصوصی و با تکیه بر نقش مردم منتهی شود.

انتهای پیام/781

دیگر خبرها

  • سازمان تامین اجتماعی در تحقق شعار سال نقش کلیدی دارد
  • استقرار ۴۵ هسته فناور و شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد واحد زاهدان/ جذب دانشجویان در قالب طرح پویش
  • تولید فنرهای مورد نیاز صنایع ریلی و خودروسازی
  • استادان و معلمان باید برای تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • استادان و معلمان باید در مسیر تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • سند تحقق شعار سال استان یزد تدوین می‌شود
  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای تحقق شعار سال
  • تولید زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور توسط دانش‌بنیان‌ها