Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@00:01:23 GMT

هجمه دشمن به روحانیون بیانگر تأثیرگذاری آنان در جامعه است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۹۷۱۴

هجمه دشمن به روحانیون بیانگر تأثیرگذاری آنان در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سروآباد، اسماعیل زارعی‌کوشا امشب در نشست با روحانیون شهرستان سروآباد اظهار کرد: وقتی دشمن یک نقطه‌ای را هدف‌گذاری و به آن حمله می‌کند نشان دهنده این است که آن نقطه توفیق جریان مقابل از دیدگاه آنان است.

وی تصریح کرد: امروز شاهد هستیم ترور روحانیون هدف اصلی دشمنان است و دلیل آن نقش‌آفرینی این قشر در بیداری و بصیرت‌افزایی جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کردستان عنوان کرد: امروز دشمنان، روحانیون را مانع اصلی در مسیر رسیدن به اهداف خود می‌دانند و ما در استان کردستان مفتخر هستیم که با وجود همه هجمه‌های فکری و فرهنگی دشمنان، ماموستایان هنوز هم مرجع و مورد اقبال مردم هستند و این ظرفیت بسیار بزرگی است.

وی خاطرنشان کرد: در نشست با رییس‌جمهور سه درخواست را مطرح کردم که یکی رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی روحانیون استان بود.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: روحانیون کردستان با وجود اینکه همراه همیشگی نظام و رهبری بوده‌اند اما به لحاظ اقتصادی با مشکل مواجه هستند که این زبینده نظام نیست.

وی اظهار کرد: رفع مشکلات اقتصادی و ارتقای سطح معیشتی جامعه روحانیون را تکلیف خود می‌دانیم و در سفر رییس جمهور به استان این موضوع را مطرح می‌کنم که امیدواریم تصمیم عاجلی در این خصوص اتخاذ شود.

استاندار کردستان اذعان کرد: اگرچه ما در کردستان یک محرومیت مضاعف داریم اما تبلیغ دین در چنین شرایطی که با هجمه جدی دشمنان و گاهی خودزنی‌هایی در داخل مواجه هستیم جای تقدیر دارد.

وی عنوان کرد: کسی که شعار تفرقه سر می دهد چه از جانب اهل سنت و چه اهل تشیع، به فرموده رهبری نه شیعه و نه سنی است او دانسته و یا ندانسته آب در آسیاب دشمن می‌ریزد و مزدور دشمنان است.

وی افزود: این وظیفه اصلی همه ما به ویژه روحانیون است که اجازه ندهند جوانان این خطه تحت تاثیر تبلیغات و سم‌پاشی‌های دشمنان قرار گیرد.

شیوا قاسمی‌پور نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار اظهار کرد: زارعی‌کوشا طی این مدت کوتاه فعالیت در مسند استانداری نشان داده که در مسیر خدمت به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

وی خاطرنشان کرد: مردم مریوان و سروآباد به لحاظ دیانت از سطح بالایی برخوردار بوده و همین مساله موجب شده بسیاری از توطئه‌های فکری دشمنان نقش برآب شود.

قاسمی‌پور وی با اشاره به وضعیت سخت معیشتی جامعه روحانیون گفت: نماینده ولی فقیه در کردستان رفع مشکلات معیشتی جامعه روحانیون را به عنوان یک اولویت بسیار مهم مورد توجه قرار داده که امیدواریم شاهد تحولات جدی در این حوزه باشیم.

وی از روحانیون به عنوان پرچمداران واقعی دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن نام برد و افزود: حمایت و توجه به معیشت و اقتصاد روحانیون کمک به حوزه فکری و اعتقادی جامعه است و انتظار داریم در این راستا تمهدیدات لازم اندیشیده شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: ثبت جهانی اورامان از اتفاقات بسیار خوبی بود که در این منطقه افتاد و می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی در راستای رونق اقتصاد و اشتغال در این شهرستان باشد.

وی کمبود و نبود آب را مشکل جدی در این شهرستان عنوان کرد و گفت: امیدواریم با برنامه ریزی مناسب شاهد رفع این مشکل و ایجاد بسترهای لازم برای رفع محرومیت در این شهرستان باشیم.

 امام جمعه دزلی هم در این جلسه اظهار کرد: سروآباد داری ظرفیت های بسیار خوبی به لحاظ کشاورزی و گردشگری است می توان از این بستر در راستای رونق اقتصادی و اشتتغالزایی استفاده کرد.

وی افزود: توسعه بخش کشاورزی و رونق گردشگری می تواند سرواباد را به پایلوت مهاجرت معکوس مردم به سمت روستاها تبدیل کرد.

به گفته وی، شهادت تعدادی از طلاب در حرم مطهر امام رضا و در سیستان و بلوچستان به شدت محکوم است.

وی ادامه داد: وفاداری جامعه روحانیون و مردم ولایتمدار سروآباد به نظام ثابت شده است و همواره پای نظام و ارزش‌های آن ایستاده‌اند.

وی به خدمات قابل توجه نظام در این شهرستان گریزی زد و گفت: روستاهای سرواباد دارای محرومیت مضاعف است از این رو خدمات رسانی هرچه بیشتر دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف ضروری است.

سیدعبدالقادر حسینی امام جمعه سروآباد هم در این جلسه اظهار کرد: جمع حاضر نماینده علما و روحانیون و شورای افتای شهرستان هستند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب عنوان فرمودند معنویت و اخلاق جهت‌دهند همه حرکت ها و فعالیت های فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه است.

وی از روحانیون به عنوان منادیان واقعی ارزش‌های این انقلاب و طلایه داران منبر و محراب و خدمتکاران همیشگی مساجد و مروجان معنویت و اخلاق نام برد و عنوان کرد: روحانیون در طول تاریخ با عشق و علاقه از منبر و مسجد دفاع کرده اند و در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرده‌اند.

حسینی اضافه کرد: جامعه روحانیون همواره سد محکمی در برابر توطئه‌های دشمنان بوده و در مسیر خدمتگزاری به اسلام کوتاهی نکرده‌اند و هر توطئه‌ای را در نطفه خاموش کرده‌اند.

وی گفت: امروزه دولت نسبت به همه اقشار کم درامد جامعه توجهی خاصی را مبذول داشته که امیدواریم این رویه را نسبت به روحانیون هم دنبال کنند.

 انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: روحانیون کردستان هدایتگری زارعی کوشا جامعه روحانیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۹۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را باید تبلیغ و تبیین کنیم

ایسنا/خراسان شمالی امام جمعه بجنورد گفت: شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل که توسط دانشجویان آمریکایی و اروپایی سر داده می‌شود، به معنی موفقیت امامین انقلاب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری امروز (۱۴ اردیبهشت ماه) در نماز عبادی و سیاسی جمعه با اشاره به شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: در زمان این امام بزرگوار، هجمه‌های فرهنگی خیلی زیادی اتفاق افتاده بود که امام صادق (ع) در مقابل آن‌ها دو راهبرد داشت که یکی از آن‌ها تبلیغ و تبیین دین اسلام و پاسخگویی به شبهات بود.

وی با اشاره به اینکه زمان امام صادق (ع) شبیه زمان کنونی کشور ماست، گفت: امروز دشمنان با تمام قدرت رسانه‌ای، فیلم‌سازی، فضای مجازی و ... به‌دنبال هجمه فرهنگی در کشورند تا اراده را از جوانان ما بگیرند و آن‌ها را به فساد بکشانند. بنابراین ما باید در مقابل این هجمه‌ها ایستادگی کنیم، باید کار تبلیغ و تبیین ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را انجام دهیم و جنایت‌های دشمنان را افشا کنیم.

وی بیان کرد: امروز جوانان و دانشجویان آمریکایی و اروپایی به میدان آمده‌اند و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند. این امر به معنی آن است که آن‌ها به رسانه‌ها، رادیو و تلویزیون خود اعتماد ندارند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمودند که رژیم صهیونیستی باید از بین برود، ادامه داد: با همین تدبیر امامین انقلاب، امروز همه جوانان این پیام را دریافت کرده‌اند و این امر به معنای موفقیت امامین انقلاب است.

وی گفت: راهبرد دوم امام جعفر صادق (ع) مبارزه با طاغوت بود که ملت ایران نیز از ابتدای شکل‌گیری انقلاب، مبارزه با طاغوت را در دستور کار قرار داد و امروز قدرت پیدا کرده است.

وی افزود: امروز اسرائیل بر سر انجام «وعده صادق» تنبیهی شد که نقطه عطفی برای همه جهان شد. سیلی‌ای که به رژیم صهیونیستی زده شد، قدرت ایران را نمایان کرد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • برهم خوردن معادلات دشمنان پس از عملیات وعده صادق
  • باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان ایران و عراق اتفاق بیفتد
  • فریاد «مرگ بر اسراییل» در قلب اروپا بیانگر نابودی استکبار است
  • دولت باید مایحتاج کارگران را مهیا کند/نقشه دشمنان از بین بردن مغزهای متفکر در بلاد اسلامی است
  • ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را باید تبلیغ و تبیین کنیم
  • گسترش بصیرت، بهترین ابزار مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان است