Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@06:33:54 GMT

مراکز مشاوره؛ محلی برای کمک به انتخاب آگاهانه

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۰۶۱۹

مراکز مشاوره؛ محلی برای کمک به انتخاب آگاهانه

ایسنا/زنجان کارشناس برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: در بحث ازدواج بهتر است جوانان برای انتخاب درست، به مراکز مشاوره مراجعه کنند.

وحیده خلیلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاثیر ازدواج درست در زندگی جوانان، اظهار کرد: ازدواج یکی از مسائل اساسی زندگی است که در سلامت جسمانی و روان‌شناختی افراد اثرگذار است و ازدواج موفق یکی از عوامل افزایش کیفیت زندگی و بهبود سلامت روحی و روانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ازدواج درست جوانان شامل یک سری مولفه‌ها است و از اساسی‌ترین آن‌ها می‌توانیم به نقش خانواده‌ها اشاره کنیم و والدین نباید به دلیل نگرانی و دلسوزی زیاد به صورت افراطی با جوانان رفتار کنند، بلکه خانواده‌ها وظیفه دارند جوانان را از لحاظ اجتماعی، روانی و عاطفی برای رسیدن به یک ازدواج موفق آماده کنند.

این مسئول با بیان اینکه خانواده‌ها به جای سخت‌گیری‌ باید جوانان را درک کرده و همراهی کنند و به جای موضع‌گیری در مواردی از زاویه دید جوانان به موضوع نگاه کنند، تصریح کرد: خانواده‌ها باید جوانان را راهنمایی کنند و در نهایت تصمیم نهایی را بر عهده خود فرد باشد. همچنین ممکن است خانواده‌ها علم کافی برای راهنمایی درست جوانان را نداشته باشند یا در مواردی به دلیل دلسوزی به درستی راهنمایی نکنند و به همین دلیل بهتر است جوانان برای انتخاب درست، به مراکز مشاوره مراجعه کنند.

خلیلی با اشاره به نقش مراکز مشاوره در ازدواج موفق جوانان، ادامه داد: یک مشاور می‌تواند به درستی مولفه‌های درست ازدواج را برای جوانان مشخص کند. همچنین وقتی جوانان با مشاور مشورت می‌کنند، مشاور زوایای مختلف انتخاب‌شان را مشخص کرده و حقایق را به جوانان می‌گوید و باعث افزایش شناخت جوانان از هم می‌شود.

کارشناس برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به وجود مراکز مشاوره ازدواجی که از وزارت ورزش و جوانان مجوز دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان علاوه بر وجود ۱۱ مرکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده که حتی به انجام مشاوره‌های رایگان قبل، حین و بعد از ازدواج می‌پردازند، کارگاه‌های آموزشی ازدواج نیز برای جوانان برگزار می‌کند که در سال‌جاری هم در کل استان در خال برگزاری است که جوانان می‌توانند از این مراکز مشاوره و کارگاه‌ها برای ازدواج استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مراکز مشاوره ازدواج زنجان مراکز مشاوره خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور

ایسنا/سیستان و بلوچستان ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

گردهمایی ۳ روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاههای سراسر کشور از پنجم اردیبهشت ماه در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرده است.

در این نشست سخنرانان پیرامون موضوعات و اهداف همایش، سخنرانی ها و پژوهش‌های خود را ارائه کردند.

برگزاری کمیسیون نیازسنجی نیازهای بهداشت سلامت و درمان دانشجویان، کمیسیون بهداشت محیط (اماکن، بهداشت مواد غذایی پسماند و سلامت)، کمیسیون پیشگیری و مداخله در رفتارهای خودآسیب رسان، کمیسیون توسعه فعالیت‌های کانون‌های همیاران سلامت روان، کمیسیون آسیب شناسی خدمات مشاوره و راهکارهای جذب حداکثری دانشجویان، کمیسیون بررسی اجباری شدن درس مهارت‌های زندگی، کمیسیون پیشگیری از مصرف دخانیات و سوء مصرف مواد، کمیسیون دانشگاه، اشتغال و امید به آینده از برنامه های دیگر این همایش بود.

کمیسیون ایمنی و سلامت شغلی و تحصیلی(ارگونومی، ایمنی و سلامت دانشجویان)، کمیسیون راهکارهای دریافت حمایت از سایر سازمان‌ها یا خیرین، کمیسیون آسیب شناسی قابلیت‌های کارشناسان مراکز مشاوره، کمیسیون آموزش بهداشت و ارتقای دانش و مهارت‌های سلامت، کمیسیون آسیب شناسی خدمات مشاوره و راهکارهای جذب حداکثری دانشجویان، کمیسیون تکمیل و راه اندازی سامانه سام HSE مطرح شده در کمیسیون ایمنی و سلامت شغلی و تحصیلی نیز در این همایش برگزار و نتایج هر کمیسیون جمع‌بندی شد.

این همایش امروز هفتم اردیبهشت ماه با اعلام مراکز مشاوره برتر دانشگاههای کشور به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • جرارد: به رقابت کردن با مسی و رونالدو افتخار می‌کنم
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • واکنش وزارت ورزش به تغییرات مدیریتی در استقلال و پرسپولیس
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور