Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه قصابان استان یزد گفت: کشتارگاههای یزد قیمت گوشت قرمز با کیفیت را ارزان کنند تا مشکل نابسامانی بازار گوشت قرمز یزد حل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد ملک ثابت رئیس اتحادیه قصابان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اعلام اینکه قصابان استان گوشت مورد نیاز خود را از کشتارگاهها تهیه می کنند و خود وارد کننده گوشت نیستند اظهار داشت:در حال حاضر کشتارگاهها هر کیلو گوشت قرمز با کیفیت را کیلویی160هزارتومان به قصابان عرضه میکنند و انها نیز تنها با 8درصد سود این گوشت را به مردم عرضه میکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نرخ پیشنهادی ستاد تنظیم بازار یزد برای گوشت قرمز هر کیلو 160هزار تومان می باشد ادامه داد: تا زمانی که کشتارگاههای استان حاضر به ارزان کردن قیمت گوشت با کیفیت نباشند متاسفانه هیچ کدام از قصابان یزد نمی توانند نرخهای مصوب ستاد تنظیم بازار را رعایت کنند زیرا که قیمت خرید انها برای هر کیلو گوشت قرمز با کیفیت 160هزارتومان می باشد.

ملک ثابت با اشاره به اینکه اتحادیه قصابان استان پیشنهاد داده که کشتارگاهها گوشت با کیفیت خود را با قیمت 150هزارتومان به قصابان عرضه کنند تصریح کرد:اگر این اتفاق به وقوع بپیوندد قصابان استان حاضر هستند به جای 8درصد سود ، تنها 5درصد سود دریافت تا قیمت های مصوب ستاد تنظیم بازار رعایت شود و بازارگوشت قرمز از نابسامانی قیمتی خارج شود.

رئیس اتحادیه قصابان یزد خاطرنشان کرد: مسئولان مربوطه قول داده بودند این کاهش قیمت توسط کشتارگاهها از امروز اعمال شود اما واقعیت های بازار نشان می دهد که انجام این کار، اقدام راحتی نخواهد بود.

وی در مورد کمبود گوشت قرمز در چند هفته اخیر نیز گفت: به دنبال دستور استاندار خراسان رضوی مبنی بر ممنوعیت خروج دام از استان خراسان، گوشت مورد نیاز استان یزد به سختی تامین می گردید و همچنین در این ایام به علت تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان مصرف گوشت قرمز مردم نیز افزایش داشت که باعث گردیده بازار با حجم تقاضای فراوانی مواجه باشد و کشتارگاههای استان در تامین گوشت مورد نیاز دچار مشکلاتی شوند.

ملک ثابت با اشاره به اینکه بیش از 90درصد گوشت قرمز مصرفی استان از استانهای دیگر وارد می شود اظهار داشت: یکی دیگر از دلایلی که باعث شده بود بازار گوشت در این ایام با کمبودهایی روبه رو باشد قاچاق دام از استان بود که علت  ان بالاتر بودن قیمت گوشت قرمز در استانهای همجوار بوده است.

رئیس اتحادیه قصابان یزد در پایان با ذکر اینکه گوشت قرمز مصرفی مردم یزد در مقایسه با استانهای همجوار ارزان تر می باشد تصریح کرد: به علت حذف ارز ترجیحی و همچنین خشکسالی های اخیر پیش بینی می شود کشاورزان استانهای همجوار مجبور شوند دامهای خود را به فروش بگذارند که در این صورت احتمالا استان در زمینه تامین گوشت قرمز مشکلی نخواهد داشت.

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس اتحادیه قصابان قصابان استان گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۲۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است

احد وظیفه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طی روزهای اخیر در فلات مرکزی و استان‌های سمنان، تا حدودی بخش‌های غربی خراسان رضوی و استان‌های جنوبی کرمان، بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، فارس، شمال هرمزگان و مناطق شرقی تهران بارندگی‌های مناسبی دریافت کردیم که درصدی از کم بارشی در آن مناطق جبران شد.

به گفته او، علی‌رغم جبران بخشی از کم بارشی‌ها، کماکان ۱۴ درصد نسبت به دوره بلندمدت کمبود داریم. هرچند در دامنه‌های جنوبی البرز همچون استان‌های قزوین، تهران، البرز و خراسان رضوی ۳۰ تا ۴۰ درصد بارش‌ها کمتر از نرمال است.

وظیفه ادامه داد: با توجه به شرایط مساعد بارندگی در اردیبهشت ماه همانند فروردین ماه پیش‌بینی می‌شود که بخشی از کم بارشی‌ها جبران شود. البته در استان‌های تهران، سمنان، قزوین و خراسان رضوی کمبود بارش جدی است که برآورد می‌شود تا پایان سال آبی باقی بماند.

رئیس مرکز خشکسالی با تاکید بر مدیریت منابع آبی در مناطقی که کمبود بارش جدی است، افزود: بارش‌های اسفند تاکنون برای کشت دیم مناسب است که انتظار می‌رود کشاورزان دیم کار شرایط مطلوبی پیش رو داشته باشند.

او گفت: با توجه به شرایط مساعد دما، بارش و رطوبت کافی به ویژه در نیمه غربی کشور، شرایط خوبی برای برداشت محصولات داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • قیمت گوشت قرمز، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال