Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ ماه رمضان ماه مهمانی خداوند است و در این ماه تاکید و سفارش بر همدلی و رسیدگی به حال محرومان به صورت ویژه مطرح شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، ماه رمضان ماه مهمانی خداوند است و در این ماه تاکید و سفارش بر همدلی و رسیدگی به حال محرومان به صورت ویژه مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان بسیاری از مردم به صورت خودجوش اقدام به کمک به همنوعان خود می‌کنند که بیشتر در قالب افطاری‌های ساده در مساجد یا کمک به همسایگان می‌گنجد. 

دستگاه‌های حمایتی نیز در این ماه اقدامات ویژه‌ای برای حمایت از محرومان و نیازمندان دارند که در سطحی گسترده‌تر و بزرگ‌تر اقدام به محرومیت‌زدایی می‌کنند. جمعیت هلال احمر استان فارس از جمله این دستگاه‌ها است که هر سال برنامه حمایتی از نیازمندان را در ماه مبارک رمضان داشته است. 

در همین راستا کامبیز قهرمانی معاون امور داوطلبان هلال احمر استان فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم به ارائه برنامه‌های این جمعیت پرداخت و اظهار داشت: طرح‌های حمایتی جمعیت هلال احمر استان فارس همزمان با شروع سال بوده است که  به علت تقارن ورود به سال جدید و قرن جدید با ماه مبارک رمضان دو طرح اجرا شده که به صورت دائم و مستمر در سال‌های گذشته نیز اجرا می‌شد. 

وی با بیان اینکه طرح نخست فرشتگان رحمت است که از اواخر اسفند آغاز  شد و تا شب عید ادامه داشت، گفت: این طرح به صورت توزیع بسته‌های حمایتی، جیره خشک، پوشاک، موادغذایی و کارت هدیه در میان اقشار نیازمند جامعه انجام می‌گرفت و همه از مشارکت‌های خیرین داوطلب چه حقیقی چه حقوقی صورت می‌پذیرفت نه از اعتبار هلال احمر.

معاون امور داوطلبان هلال احمر استان فارس با بیان اینکه هلال احمر حلقه‌ ارتباطی توان توانمند و نیاز نیازمند با یکدیگر است افزود:طرح دومی که به صورت مستمر در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود، با نام همای رحمت  است که براساس سیره حضرت علی (ع) که با حفظ کرامت انسانی و به صورت پنهانی به نیازمندان کمک می‌کردند نامگذاری شده است.

قهرمانی با بیان اینکه در این طرح با تأکید بر جیره مواد خشک، موادغذایی با مشارکت خیرین تامین و میان نیازمندان توزیع می‌شود، بیان کرد: این طرح با توجه به اینکه فاصله زمانی بین عید نوروز و ماه رمضان کم بود از اسفندماه 1400 شروع شد و تا اردیبهشت 1401 ادامه دارد. 

وی درباره جزئیات این طرح عنوان کرد: در این طرح جامعه هدف کسانی هستند که از خدمات دستگاه‌های حمایتی محروم هستند مانند کارگران فصلی که به علت کرونا بیکار شده‌اند، کارگران رستوران‌ها، هتل‌ها، بیماران صعب‌العلاج ، خانواده‌های زندانیان ، معلولان، ایتام و کسانی که خارج از پوشش دستگاه‌های حمایتی بهزیستی و کمیته هستند.

معاون امور داوطلبان هلال‌احمر استان فارس در ادامه گفت: مرحله اول از اسفند آغاز و در  13 فروردین به اتمام رسید که در این مرحله 3210 بسته حمایتی بین خانوار نیازمند با مشارکت 20 شهرستان توزیع شد و مرحله دوم هلال رحمت با آغاز ماه مبارک رمضان شروع شده و در عید سعید فطر به پایان می‌رسد.

قهرمانی با اینکه استان فارس در اجرای این طرح نسبت به استان‌های دیگر پیشگام است و با توجه به تجارب گذشته در ماه رمضان کمک‌ها بیشتر می‌شود افزود: اگر هر خانواده نیت کند یک سبد غذایی تهیه کند و  در اختیار ما قرار دهد می‌توانیم گام بسیاری برداریم.

معاون امور داوطلبان هلال احمر استان فارس در پایان افزود: امروز در راستای کمک به اقشار نیازمند که در طرح هلال رحمت کرامت انسان‌ها و حداقل معیشت آن‌ها مورد نظر است، ارائه خدمات درمانی بلاعوض به بیماران نیازمند نیز مورد توجه بوده که در سال 1400 به تعداد 7720 بیمار نیازمند کمک نقدی بلاعوض شده و وبخشی از هزینه‌های دارو و درمان با اعتبار بالغ بر 7 میلیارد و 700 میلیون تومان در 9 مرحله تأمین شده است. 

دعوت مردم فارس به پویش ضیافت مهربانی 

در ادامه نیک‌اندیشی ویژه ماه رمضان بهزیستی فارس نیز مردم را به پویش ضیافت مهربانی دعوت کرده است که براساس آن محمدرضا هوشیار مدیرکل بهزیستی استان فارس اظهار داشت:  با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و لزوم تامین نیازمندی‌های خانواده‌های تحت پوشش پویش ضیافت مهربانی در استان از اول ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا عید سعید فطر ادامه دارد.

1350 سبد غذایی در مرحله آخر طرح همای رحمت در استان فارس توزیع می‌شوداجرای طرح همای رحمت در استان فارس به مناسبت ماه مبارک رمضانتهران|«همای رحمت» جهادگران هلال احمری بر شانه نیازمندان پاکدشتیاجرای طرح «همای رحمت» در ماه رمضان؛ کاری که برای خدا انجام شود خستگی ندارد؛ هرجا نیازمندی دیدیم یاری‌اش کنیم

به گفته وی در این طرح از ظرفیت تمام موسسات و مراکز تحت پوشش بهزیستی استفاده می‌شود و نیکوکاران می‌توانند مبالغ نقدی خود را با هدف کمک به نیازمندان،  زنان سرپرست خانوار ، افراد دارای معلولیت، کودکان بد سرپرست و بی‌سرپرست و افراد در معرض آسیب به بهزیستی ارائه دهند. 

براساس صحبت‌های هوشیار مردم می‌توانند از طریق  شماره کارت مجازی 6367957076018956 و شماره شبا ir870100004158034541622099 کمک‌های خود را واریز کنند و برای تحویل کمک‌های غیرنقدی به ادارات بهزیستی شهرستان‌های سراسر استان و موسسات خیریه تحت نظارت این اداره کل  مراجعه کنند. 

انتهای پیام/424/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان استان فارس ماه رمضان همای رحمت دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۲۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ آیین پهلوانی دو هزار ساله بیل‌گردانی با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان محلات و مسولان برای استقبال از کشت‌های بهاره در شهر نیم ور این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی گفت: بیل گردانی ریشه در فرهنگ مردم نیم ور دارد و مردم این منطقه معتقدند، به برکت و زیادی آب در فصل بهار کمک می‌کند.

مرادی افزود: در این آیین ۱۲۰ نفر از کشاورزان از نیمه اسفند تا نیمه فروردین، مسیر ۱۸ کیلومتری از نهر‌ها و کانال‌های آب شهر را که مملو از گل و لای و گیاهان شده با همکاری هم پاکسازی می‌کنند. پس از لایروبی جوی‌های آب، در آیینی بیل گردانان به نوبت، هفت بیل را در دو دسته چهار و سه تایی به یکدیگر بسته و با مهارت و قدرت در دو جهت مخالف به صورت ضربدری بالای سر می‌چرخانند و قدرت نمایی می‌کنند.

به گفته مرادی ریشه آیین بیل‌گردانی به دلیل اهمیت آبیاری در این شهر و جنگ دیرینه انسان و طبیعت بر سر آب اجرا می‌شود.

این مراسم با اجرای موسیقی محلی و برگزاری غرفه‌های سوغات محلی و صنایع دستی در نیم ور از توابع شهرستان محلات اجرا شد.

آیین بیل گردانی در سال ۱۳۸۹ ثبت معنوی شده است ومقدمات ثبت جهانی آن در حال انجام است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران
  • تداوم پنجشنبه‌های مهربانی با کمک یکی از کارمندان زندان یزد