Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-04@14:29:19 GMT

(ویدئو) ایمن الظواهری، رهبر القاعده زنده است

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۲۸۶۲

(ویدئو) ایمن الظواهری، رهبر القاعده زنده است

‍‍‍‍‍‍

ویدئویی نادر از رهبر القاعده به تازگی منتشر شده که او را در حال تمجید از یک زن مسلمان هندی نشان می‌دهد. این زن هندی کمتر از دو ماه پیش از قانون ممنوعیت پوشش حجاب در هند سرپیچی کرده بود.

به گزارش فرارو،  شایعاتی وجود داشت که الظواهری که پس از اسامه بن لادن رهبر القاعده به شمار می‌رفت، مرده است. اما این ویدئو که دو روز پیش برای اولین بار توسط گروه اطلاعاتی "سایت" ترجمه و منتشر شد، نشان می‌دهد که او به احتمال زیاد هنوز زنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمن الظواهری که پزشک و بنیان‌گذار گروه جهاد اسلامی مصر است در سال ۱۹۹۸ گروه بنیادگرای جهاد اسلامی را با القاعده ادغام کرد. او متهم است که مسئول بمب‌گذاری سفارت‌خانه‌های آمریکا در دارالسلام، تانزانیا، نایروبی و کنیا در سال ۱۹۹۸ است.

از اواخر سال ۲۰۱۵ تصاویر به‌روزی از او منتشر نشده و مکان او کاملاً مجهول است و شایعه شده بود که او مرده است.

اف‌بی‌آی به کس یا کسانی که اطلاعات مستقیمی درباره او بدهند تا ۲۵ میلیون دلار جایزه می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فرارو

کلیدواژه: ایمن الظواهری القاعده هند حجاب اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۲۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس

فرماندهی مرکزی ایالات متحده اعلام کرد که در حمله هوایی ایالات متحده در سوریه در ۳ مه ۲۰۲۳ که یک سرکرده القاعده را هدف قرار داده بود، در واقع یک غیرنظامی بی گناه را کشته است.

این اعتراف که روز پنجشنبه منتشر شد گزارش‌های اولیه ساکنان و اعضای خانواده آن فرد غیرنظامی که یک کشاورز ۶۰ ساله بود اندکی پس از حمله را تایید کرد.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده گفت که تحقیقات در مورد حمله ۳ مه به این نتیجه رسیده است که نیرو‌های آمریکایی هدف مورد نظر القاعده را اشتباه شناسایی کرده اند "و یک غیرنظامی به نام لوفتی حسن مستو (Lufti Hasan Masto) مورد اصابت قرار گرفته و کشته شده است. "

اندکی پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین، دیده بان حقوق بشر سوریه، یکی از ناظران جنگ، گفت که این پهپاد به یک مزرعه مرغ در نزدیکی شهر حرم (Harem) حمله کرده و یک نفر را کشته است؛ و تنها چند روز بعد، بستگان و همسایگان به آسوشیتدپرس گفتند که فرد کشته شده یک کشاورز بود که گوسفند، مرغ و گاو پرورش می‌داد و هیچ ارتباطی با گروه‌های مسلح نداشت.

محمد مستو، برادر این کشاورز گفت که گزارش‌ها مبنی بر همکاری برادر ۶۰ ساله اش با القاعده «دروغ مطلق» و قتل او «بی‌عدالتی و تجاوز» بوده است. برادرش به سادگی در حال نگهداری از گوسفندان خود بود که حمله به وقوع پیوست.

فرماندهی مرکزی گفت که تحقیقات در مورد این حمله در نوامبر گذشته تکمیل شد ، اما تا روز پنجشنبه به طور علنی منتشر نشد.

فرماندهی مرکزی در بیانیه‌ای گفت: بسیاری از تحقیقات و یافته‌ها طبقه‌بندی شده‌اند، اما اذعان کرد که «چندین موضوع را می‌توان بهبود بخشید».

در بیانیه آمده است: «آنچه می‌توانیم به اشتراک بگذاریم این است که تحقیقات به این نتیجه رسیده است که این حمله مطابق با قانون درگیری‌های مسلحانه و همچنین سیاست‌های وزارت دفاع و سنتکام انجام شده است». ما متعهد هستیم که از این حادثه درس بگیریم و فرآیند‌های هدف‌گیری خود را برای کاهش آسیب‌های احتمالی به غیرنظامیان بهبود دهیم.»

وزارت دفاع آمریکا در جریان جنگ در عراق، افغانستان و سوریه به دلیل کشتار غیرنظامیان در حملات هوایی مورد انتقاد قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • شبکه خبر هک شد؟ گزارش ویژه صداوسیما درباره پخش صوت مشکوک در پخش زنده! + ویدئو
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • نماهنگ جدید شریک جرم منتشر شد
  • (ویدئو) تصاویری دیدنی از زنده شدن آبشار‌های کوه معروف بیستون
  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • سوتی مجری زن صدا و سیما روی آنتن زنده + ویدئو
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • (ویدئو) زنده ماندن معجزه‌‌‌آسای عابر پیاده از واژگونی تریلی