Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین قریب بلوک صبح آدینه در نشستی با خبرنگاران به میزبانی دفتر خود با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مصوبه سفر استاندار سمنان و مطالبه دامداران منطقه دیباج احداث مجتمع دامپروری است، تاکید کرد: متأسفانه به دلیل عدم همکاری دو نظام صنفی این مطالبه مردم محقق نشده و در بلا تکلیفی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دیباج ۱۲۰ دامدار با ۳۵ هزار رأس دام دارد، افزود: اختلاف دو نظام صنفی نباید جلوی احداث مجتمع دامپروری که تاکید استاندار سمنان و مسئولان اجرایی بوده را بگیرد و مردم را از این حق بزرگ محروم سازد.

وی با بیان اینکه مجتمع دامپروری در دیباج خواسته ۱۰ ساله دامداران است و انتظار داریم استاندار سمنان و مسئولان ارشد شهرستان دامغان با ورود مجدد به موضوع، این اختلاف را برطرف کنند، ابراز کرد: کشاورزی و دامپروری دو ظرفیت این منطقه است که یکدیگر را نیز پوشش می‌دهند.

امام جمعه دیباج با بیان اینکه این شهر یک هزار و ۸۰۰ هکتار زمین زراعی و باغی دارد، گفت: باغداران ما نیز باید از خدمات و تسهیلات دولت برخوردار شوند البته برای کمک به رونق بخش کشاورزی در دیباج برای هر هکتار ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار با هدف اجرای طرح آبیاری قطره‌ای اختصاص یافته که کمک فراوان به کشاورزان و رونق کشاورزی منطقه خواهد داشت.

قریب بلوک از تصویب ۲۳ هکتار زمین به بحث ایجاد مسکن برای جوانان در قالب طرح ملی نهضت مسکن نیز در دیباج خبر داد و گفت: در مرحله اول ۱۳ هکتار برای ایجاد ساخت مسکن برای جوانان فاقد مسکن زمین اختصاص که در سفر استاندار با الحاق ۱۰ هکتار دیگر این میزان به ۲۳ هکتار افزایش یافت همچنین مجوزهای لازم صادر و پیمانکار مشخص شده است.

وی به احداث باغ گل محمدی و گیاهان دارویی نیز اشاره کرد و گفت: دیباج قابلیت‌های فراوان در مقوله گردشگری دارد که از جمله آن می‌توان به وجود آثار تاریخی متعدد اشاره کرد که در این راستا باید احیای خانه‌های بوم گردی برای تقویت این صنعت تاکید داشت.

کد خبر 5461921

منبع: مهر

کلیدواژه: دامغان واحدهای دامداری توسعه شهری مسکن ملی کشت گلخانه ای گردشگری ویروس کرونا بوشهر ماه رمضان 1401 کرمانشاه خراسان رضوی مشهد ماه مبارك رمضان آمار کرونا گرگان بازگشایی مدارس سفر استانی سانحه تصادف مجتمع دامپروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۷۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت تقسیم می شود؟

به گزارش تابناک، علیرضا فخاری استاندار تهران عصر امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با تشکیل استان‌های شرقی و غربی تهران اظهار کرد: موضوع تقسیمات استان تهران در حال کارهای مطالعاتی است و در حال حاضر این موضوع در کمیسیون‌های مرتبط دولت با همه مشخصات بررسی شده و باید در هیأت دولت و سپس مجلس شورای اسلامی تصویب و در نهایت پس از قبولی، ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی مخالف و برخی موافق این طرح هستند و هر یک استدلال‌هایی دارند، افزود: باید در فضایی منطقی و معقول به موضوع تقسیمات بپردازیم و به دور از احساسات و نگرش‌های سیاسی و منطبق با شرایط محیطی و منطقه‌ای تصمیم‌گیری شود که زمینه‌ساز رفع مشکلات مردم باشد.

استاندار تهران تاکید کرد: در تقسیمات کشوری باید به نقطه‌ای از اطمینان بخشی برسیم که مردم می‌توانند زندگی توأم با آرامش داشته باشند و در حوزه‌های زیرساختی مشکلاتی از قبیل تأمین آب و برق، حمل‌ونقل و ارتباطات وجود نداشته باشند.

فخاری تصریح کرد: اگر قرار است تقسیمی صورت بگیرد باید این مشکلات زیرساختی نیز مورد کندوکاو قرار بگیرد تا با تقسیمات، موقعیت برتری فراهم و خلق شود نه اینکه فرصت شرایط عادی از مردم سلب شود.

 منبع: فارس

دیگر خبرها

  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • اختلافات آشکار شد؛ درگیری لفظی محمد صلاح با یورگن کلوپ پیش از ورود به زمین + ویدئو
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری