Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نامه مربیان و بازیکنان  که تصویر آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، خطاب به مدیرکل ورزش و جوانان آمده است: همانگونه که مستحضرید ورزش محلات بستری مناسب در رسیدن به ورزش قهرمانی و حرفه ای است که نقش موثری در کشف استعدادهای نخبه ورزشی و پایه ‌گذاری اصلی برای قهرمان پروری دارد.

این نامه افزوده است: ادامه حیات ورزش درمحلات نیازمند توسعه زیرساخت های ورزش محلات ویا تسهیل در دسترسی آسان تیم های محلات به زیرساختهای فعلی در جهت پرورش قهرمانان است وبطور یقین هرچه این زیرساخت‌ها درمحلات افزایش و یا دسترسی به زیرساختهای فعلی توسط تیم های محلات آسانتر باشد به یقین درکنار پرورش ورزش قهرمانی از ناهنجاری‌های اجتماعی نیز درسطح محلات کاهش و در نتیجه، یک جامعه پویا و بانشاط خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این نامه آمده است: اگرامروز شاهد این هستیم که بطور کلی ورزش فارس جایگاهی دربین مدعیان انواع ورزش ها نداشته (جز موارد معدودی) ناشی از عدم توجه به ورزش محلات است ویا ناشی از بالابردن هزینه برای ورزش محلات است.

امضا کنندگان این نامه از مربیان تیم های فوتبال محلات کلانشهرشیراز که افزون بر ۱۵۰تیم را شامل می‌شود، یادآور شده‌اند: بسیاری  از بازیکنان و پیشکسوتان فوتبال و نامی این شهر برخاسته از همین تیم های محلی هستند، آنچه امروز ادامه کار را برای ماسخت نموده و بعضا مجبور به انحلال تیم های محلی نموده است بالابردن هزینه ورزش برای ماست.

در ادامه آمده است: جناب آقای دکتر صفرپور ضمن تبریک به جنابعالی که مدت اندکی ازسکانداری شما درورزش فارس می گذرد به عنوان افرادی که بدون مزد و صرفا براساس وظیفه شرعی وانسانی و احساس مسئولیت درقبال جوانان این شهر اقدام به جمع کردن تعدادی جوان که درهرتیم ۲۵نفر هستند و بعضا از جیب شخصی اقدام به اجاره زمین، تهیه لباس، هزینه ایاب وذهاب برای برگزاری تمرینات و مسابقات دوستانه می‌کنیم اما متاسفانه روزبه روز وضعیت ادامه حیات تیم ها برای ما سخت تر می شود.

این نامه می‌افزاید: بطور مثال هزینه یک سانس استفاده اززمین های چمن، امروز ۴میلیون ریال تعیین شده که درصورت تمرین هرهفته ۲جلسه یکماهه ۳۲میلیون ریال باید هزینه شود؛ این درحالی است با وجود پرداخت این هزینه درهمه دنیا برای برگزاری یک مسابقه فوتبال نیاز به ۹۰دقیقه زمان مفید بازی بدون وقت اضافه حداقل ۱۵دقیقه گرم کردن بازیکنان قبل ازبازی و۱۵دقیقه بین دونیمه که جمعا ۲ساعت زمان موردنیازاست.

در این نامه آمده است: امروز سانس زمین های فوتبال یک ساعت  و نیم لحاظ شده که نه امکان گرم کردن وجود دارد و نه امکان استراحت بین دونیمه و به همین دلیل آمارمصدومیت بازیکنان تیم های فوتبال محلات بالا رفته است لذا خواهشمنداست دستور فرمایید مسولین امر نسبت به افزایش زمان سانس و کاهش هزینه سانس ها جهت رونق دوباره ورزش درمحلات اقدام لازم معمول گردد ضمن اینکه تمام شهرستانها سانس زمین ها ۲ساعته است وهزینه اجاره سانس ها بعضا نصف ویا یک سوم نرخ شیراز است.

همچنین سرپرست تیم فوتبال پیشکسوتان برق شیراز به ایرنا گفت: چند سالیست پیمانکارانی که زمین های چمن طبیعی و مصنوعی را از طریق مزایده از اداره  کل به صورت بلندمدت اجاره می کنند به طور نامتعارف و ظالمانه به روش هر سانس یک‌ ساعت و نیم با هزینه های هنگفت بیش از ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان در اختیار تیم های فوتبال قرار می‌دهند.

 رضا یزدانپور افزود: این در حالی است که  در دیگر  شهرستان‌های این استان با هزینه‌های خیلی کمتر و با سانس ۲ ساعته در اختیار تیم ها قرار می‌گیرد، هرچند سانس اجاره زمین در شیراز یک ساعت و نیم است اما عملا یک ‌ساعت از زمین استفاده می‌کنیم و با این روش اصلا نمی توان مسابقه ای انجام داد.

وی اضافه کرد: امیدوارم مسئولان ورزش فارس به این امر رسیدگی کنند تا عدالت برقرار شود.

رییس هیات فوتبال شیراز: بیشتر زمین های فوتبال در اختیار بخش دولتی است

همچنین رئیس هیات فوتبال شیراز دراین باره  به خبرنگار ایرنا گفت: بیشتر زمین های چمن شیراز در اختیار بخش دولتی همچون دانشگاه ، نیروهای مسلح ، آموزش و پرورش و دیگر ارگان هاست.

محمد رضا حسینی افزود: در چند سال اخیر موجی راه افتاده است که زمین ها به ویژه مربوط  به نیرو های مسلح  است که با قیمت های گزاف اجاره می دهند و به تیم ها اجحاف می شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه باشگاه با هم نیستند وباید زمانی که مالکان زمین قیمت بالایی می گذارند در مزایده شرکت نکنند، اگراین همبستگی  وجود داشته باشد کار راحت می شود.

حسینی ادامه داد: زمین وررزشگاه شهید دستغیب که مربوط به اداره کل ورزش و جوانان استان است دراختیار بخش خصوصی است و قیمت گذاری سانس ها هم  مربوط به هیات فوتبال نیست و اداره ورزش شیراز نرخ را تعیین می کند.

وی تاکید کرد: تنها زمین حافظیه و آن هم با تحمل هزینه های زیاد در اختیار هیات فوتبال شیراز است که  فقط مسابقات تیم های فجر سپاسی و قشقایی برگزار می شود و این در حالی است که هیچ کدام از این دو تیم هزینه ای برای انجام مسابقه پرداخت نمی کنند در حالی که در سایر استان ها بابت هر مسابقه، تیم ها پول زیادی پرداخت  می کنند.

رئیس هیات فوتبال شیراز ادامه داد: سال گذشته در سطح شیراز در رده های مختلف ۱۷۰۰ مسابقه برگزار کردیم در حالی  که زمینی در اختیار نداشتیم و ناگزیر شدیم در زمین های بخش دولتی  برگزار  کنیم و با هزینه زیاد که فشار آن بیشتر روی باشگاه و تیم های ورزشی می آید.

حسینی افزود: اگر نرخ زمین ها کنترل نشود درفصل  تابستان که اوج فعالیت مدارس فوتبال است آنگاه فشار زیادی روی والدین و علاقه مندان به فوتبال که بسیاری از آنها از قشر محروم جامعه هستند می آید، چه بسا که از فرستادن فرزندانشان به مدارس فوتبال منصرف شوند. 

با متخلفان برخورد خواهد شد

رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز هم با ارسال نامه ای که با پیگیری خبرنگار ایرنا صورت گرفت خطاب به  مدیران باشگاه های ورزشی  خصوصی و دولتی گفت: براساس مصوبه کمیته نرخ گذاری و تنظیم بازار سازمان صنعت و معدن و تجارت فارس، مقرر شد که باشگاه خصوصی و اماکن دولتی تحت پوشش اداره کل ورزش وجوانان مجاز به افزایش نرخ خدمات حداکثر تا ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ هستند. 

محمدعلی فرهنگ مهر افزود: با احتساب ۲۰ درصد نرخ سال ۱۴۰۰، برای سال ۱۴۰۱ باشگاه ها مجاز هستند مبلغ  حدود  ۱۳۰ هزار تومان برای هر یک و نیم ساعت اجاره زمین دریافت کنند.

وی گفت: این نرخ شامل زمین فوتبال شهید دستغیب هم می شود، بدیهی است هرگونه افزایش غیراز مصوبه اداره ورزش، تخلف محسوب شده و قابل پیگیری است.

به گزارش ایرنا، اماکن موجود ورزشی به ویژه زمین فوتبال در کلان شهر شیراز پاسخگوی جمعیت علاقه مند به ورزش نیست، از این رو همیشه این. وضعیت با انتقاد آنها روبرو بوده است.

برچسب‌ها فوتبال فدراسیون فوتبال ایران شیراز اداره کل ورزش و جوانان استان فارس فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال فدراسیون فوتبال ایران شیراز فوتبال فدراسیون فوتبال ایران شیراز اداره کل ورزش و جوانان استان فارس فارس هیات فوتبال شیراز ورزش و جوانان ورزش محلات اجاره زمین کل ورزش زمین ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۸۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز از تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سیده مریم حسینی در صحن شورای امروز شیراز اظهار کرد: لایحه شهرداری شیراز درخصوص کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید.

به گفته حسینی، شهرداری شیراز بنا بر این مصوبه مکلف است هزینه صدور پروانه و عوارض ساختمانی را صرفا جهت کاربری مسکونی به میزان 10 درصد برای خانواده‌های دارای حداقل 3 فرزند زیر 20 سال تخفیف دهد.

وی اضافه کرد: این معافیت فوق فقط یک بار و تا متراژ 200 متر مربع زیربنای مفید در شهر شیراز قابل اعمال است. عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: عناوین هزینه و عوارض پروانه ساختمانی مشمول مصوبه شامل: "عوارض‌های صدور پروانه ساختمانی زیربنا، عوارض‌های تراکم تا حد مجاز طبق مصوبات مراجع تصویب کننده طرح‌های توسعه شهری و کمیسیون ماده 5، اصلاح فرآیند صدور پروانه ساختمانی، بهای خدمات کارشناسی و فنی و بهای خدمات مدیریت نظارت بر جمع‌آوری و حمل نخاله‌های ساختمانی است. 

حسینی گفت: شهرداری شیراز گزارش 100 درصد تخفیف‌های مربوط به پروانه ساختمانی موضوع این مصوبه را جهت تأمین از محل منابع عمومی در بودجه‌های سنواتی به دولت ارسال کند. 

وی افزود: برای خانواده‌هایی که فرزند چهارم و بیشتر متولد 1402.01.01 و بعد از آن باشند، به ازای فرزند چهارم 10 درصد، به ازای فرزند پنجم 20 درصد و به ازای فرزند ششم و بیشتر از آن 30 درصد مازاد بر 10 درصد تکلیف ردیف اول توسط شهرداری مشمول معافیت عوارض پروانه ساختمانی شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: مؤدیان مشمول تخفیف مندرج در این مصوبه، مشمول سایر کاهش عوارض و بهای خدمات سالیانه شهرداری نیز می‌شوند. حسینی گفت: شهرداری مکلف است شیوه نامه اجرایی این ماده واحده را ظرف حداکثر یک ماه آینده تدوین و جهت تأیید به شورا ارائه کند.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • آیت‌الله دژکام: بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • آیا «اجاره بلند مدت زمین های موقوفه» جایز است؟
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • تقدیر مسئولان استان خوزستان از مرد سال ورزش ایران / فیلم
  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • اهمیت سامانه خودنویس در کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و صفر کردن هزینه عقد قرارداد