Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: شهادت دو طلبه جهادی در مشهد مقدس به شدت محکوم است و باید مراقب اختلاف افکنی دشمنان، میان ملت ایران و افغانستان باشیم.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد: مؤمنان وقتی نشانه‌های خدا را می‌بینند، ایمانشان قوی‌تر می‌شود؛ وقتی در عالم فکر می‌کنیم می‌بینیم چقدر همه‌ چیز سر جای خودش است مؤمن فکر می‌کند و می‌گوید این همه عالم و مخلوقات را باطل خلق نکرده‌ای، بلکه برای این است که انسان ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مؤمن وقتی به یاد خدا می‌افتد، از اینکه وظیفه خود را نسبت به خدا درست انجام نداده باشد، قلبش می‌لرزد. حضرت علی(ع)  می فرمایند: «مؤمن هیچ‌ موقع به عمل کثیر خود راضی نمی‌شود و هر چقدر هم کار خوب انجام دهد می‌گوید کم است».

امام جمعه اصفهان گفت: نماز برای اسلام اهمیت زیادی دارد؛ حتی برای ادیان دیگر مثل مسیحیت هم نماز مهم است. آنقدر نماز اهمیت دارد که پیغمبر اسلام می‌فرمایند برای هر چیزی یک چهره‌ای است و چهره دین شما نماز است. اگر نماز بخوانید یعنی مؤمن هستید اگر نمی‌خوانید یعنی مؤمن نیستید.

به گزارش ایسنا، طباطبایی‌نژاد گفت: امام رضا(ع) روزه گرفتن و افطار را توفیق الهی می‌دانند و کسانی که روزه‌خواری می‌کنند از توفیق و سایه رحمت خدا بیرون رفته‌اند. البته اگر برای کسی واقعا ضرر دارد نباید روزه بگیرد و این را هم یک متخصص باید به او بگوید.

وی به شهادت ۲ طلبه جهادی در مشهد اشاره و تصریح کرد: قطعا این کار به دست دشمنان مسلمانان انجام شده است و باید مراقب اختلاف‌افکنی دشمنان میان ملت ایران و افغانستان باشیم.

امام جمعه اصفهان به وقایع انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در ۵ رمضان 1357جمعی از علما از جمله آیت‌الله خادمی، علیه رژیم شاه تظاهرات کردند که به آن‌ها تیراندازی شد و چند تن شهید شدند و بعد از این واقعه بود که در اصفهان حکومت نظامی اعلام شد و این افتخار را داریم که اصفهان اولین شهری باشد که در آن حکومت نظامی شد.

وی به شهادت سید باقر صدر در زندان صدام در روز ۶ رمضان هم اشاره کرد و گفت: این فرد بزرگوار در ۲۶ سالگی به اجتهاد رسید و دو کتاب معروف او را در دانشگاه الازهر مصر تدریس می‌کنند.

طباطبایی‌نژاد با تأکید بر اینکه مردم باید خود را در کار خیر سهیم بدانند، افزود: اگر کسی روزه‌خواری می‌کند، باید با شیوه‌های مناسب امر به معروف و نهی از منکر به وی تذکر داده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امام جمعه اصفهان استانی سیاسی مشهد افغانستان رژیم شاه انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۹۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اصغر بالسینی اظهار کرد: سکه تمام بهار آزادی عرضه‌شده در مرکز مبادله ایران، ۸.۱۳۶گرم است. دارندگان توجه داشته باشند که عیار آن ۹۰۰ در هزار بوده و طرح روی سکه تمام بهار آزادی ضرب بانک مرکزی نیز تصویر امام خمینی (ره) و بارگاه امام رضا(ع) است.

ایسنا نوشت:وی افزود: طرح دو طرف سکه ربع و نیم بهار آزادی نام مبارک امام علی(ع) و بارگاه امام رضا(ع) است؛ عیار هر دو سکه ۹۰۰ در هزار است. وزن نیم‌سکه ۴.۰۶۸گرم است و این عدد برای ربع سکه ۲.۰۳۴ گرم است.

بالسینی یادآور شد: عیار هر سه نوع سکه تحویل‌داده‌شده در مرکز مبادله ایران، ۹۰۰ در هزار و معادل ۲۱.۶ است.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900614

دیگر خبرها

  • شهید مطهری  و آسیب شناسی انقلاب
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تلاویو درهم شکست
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید
  • سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک