Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری، با تاکید بر رعایت حرمت ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: توجه به این مهم یکی از وظایف مهم ما مسلمانان است و همه باید به دنبال زندگی باتقوا و باپارسایی و بدون گناه باشیم.

وی افزود: هنر یکی از قدرت‌های جامعه می‌تواند باشد که اگر در خدمت دین باشد، جهاد تبیین نفوذ بیشتری پیدا می‌کند و نباید از کنار مساله هنر به‌راحتی گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: هنرمندان فیلم‌های سازنده انقلابی می‌سازند اما اینکه برای ارزش‌های دینی در قالب فیلم بازیگری کنیم اما درواقع معتقد نباشیم چندان زیبنده نیست و باید علاوه بر آن معتقد و ملتزم به احکام خداوند و ارزش‌های دینی باشیم.

این مسوول با اشاره به اینکه سالروز دو اتفاق سقوط بغداد و صدام و قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا را پیش‌رو داریم، تصریح کرد: امام راحل وقتی این خبر را شنیدند خدا را شکر کردند و فرمودند رابطه ما با آمریکا رابطه میش با گرگ است و تاریخ نشان داده آن قطع رابطه سیاسی و تسخیر لانه جاسوسی نمی‌افتاد امروز چیزی به نام انقلاب اسلامی نداشتیم.

محمدی لائینی بیان کرد: در این چند روز گذشته اتفاقاتی افتاده که نشان‌دهنده آن است که استکبار جهانی و عوامل مزدورانشان به دنبال فتنه و آشوب چه در پاکستان، افغانستان و در داخل ایران هستند.

وی با محکومیت حمله به حوزه علمیه اهل سنت و حمله به طلاب در آستان قدس رضوی، ادامه داد: دشمنان با امثال این موارد می‌خواهند فتنه و جنگ شیعه و سنی راه بیندازند تا بتوانند اهداف شوم شان را تعقیب کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه در ماجرای حرم مشهد مقدس دو انسان فرهیخته و طلبه را از دست دادیم که در حاشیه شهر مشهد و جهاد در این راه تمام قد به جهاد خدمت پرداختند، تصریح کرد: در این شرایط کرونایی با جهاد در مسائل مختلف ازجمله جهاد تبیین، جهاد خدمت، جهاد اطلاع‌رسانی و سایر ثابت کردند که جهاد مومن سایر تمام شدنی نیست.

این مسوول گفت: این جریان ازسوی علمای شیعه و سنی محکوم شده و نباید بگذاریم که سواستفاده کرده و فتنه بین نذاهب راه بیندازند.

محمدی لائینی ادامه داد: تمام این جریانات را مربوط به آمریکا و صهیونیسم می‌دانیم سرچشمه فساد را آمریکا می‌دانیم و با صدای بلند فریاد می‌زنیم مرگ بر آمریکا.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه متولیان امور مسجد و نهادهای فرهنگی بحث مساله قران‌خوانی و توجه به قرآن  را در دستور کار قرار دهند، بیان کرد: موضوع مهم دیگر مهندسی تلاوت باید به گونه‌ای باشد که زمینه تاثیرگذاری روی مخاطب داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه روزهای پیش‌رو سالروز وفات حضرت خدیجه (س) را میش‌رو دارین که بانویی جلیل‌القدر بود، افزود: پیامبر در آن روزها با شکنجه‌های روحی و جسمی و در کنار حمایت‌های این بانو در قوم و قبیله خود و سرمایه خود را برای ترویج دین در اختیار پیامبر قرار داد.

این مسوول با تقدیر از خیران که طی ۲۵ ماه کرونایی بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان در مازندران کمک کردند، افزود: مهم‌تر از این خدمات معرفت، شناخت، عرفان و حضور این بانو در مقابل حقیقت نبوت و وجود پیامبر بوده که با تمام این خدمات خودش را باز بدهکار می‌دانست؛ آن همه ثروت خود را داد اما باز هم خودش را محق نمی‌دانست که معرفت حضرت خدیجه (س) است.

محمدی لائینی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بنت‌الهدی صدر، سیدمرتضی آوینی، امیر سپهبد صیاد شیرازی، هشدار داد: انسانی که مردن را فراموش نکند زندگی زاهدانه پیدا می‌کند، درواقع افراد باتقوا نباید فریب زرق و برق و تجملات دنیا را نمی‌خورد و خودش را برای رسیدن به دنیا، به آب و آتش نمی‌زند و به زندگی ساده و پاک قانع است که نتیجه زیاد به فکر مرگ است.

وی با تاکید بر اینکه از روزنه یاد مرگ به زندگی خود تقوا و پارسایی ببخشیم، اظهار کرد: باید از فرصت‌های طلایی موجود در این ماه مبارک رمضان بهره ببریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه تقوای الهی فلسفه روزه است، افزود:آنچه که قبولی اعمال ما را تضمین می‌کند تقوای ماست، با تقوا به اعمال خود در پیشگاه خداوند مقبولیت ببخشیم.

این مسوول اضافه کرد: صرف زحمت کاری را به عهده گرفتن، اما آن کار مقبول واقع نشود، عاقلانه نیست درواقع زحمت بی‌حاصل است.

محمدی لائینی با بیان اینکه حاصل نماز و روزه به دین است که خداوند قبول کند، یادآور شد: پیوست تقوا برای مقبولیت هر عمل ضروری است.

وی به ارزش و فضیلت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: گاهی سلب یک توفیق، نتیجه و مجازات خطا و لغزشی است که انسان مرتکب شده است که توفیق عبادتی از انسان گرفته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اهمیت تلاوت قرآن، یادآور شد: نسل‌هایی از حفاظ و قاریان قرآن تربیت شدند که از برکات انقلاب اسلامی است که نباید با قرآن برخورد تشریفاتی شود.

محمدی لائینی خاطرنشان کرد: قرآن نیامده که برخورد تشریفاتی شود بلکه نسخه عمل و زندگی باشد.

وی یادآور شد: ماه مبارک رمضان هم ماه فرصت طلایی رستگاری و سعادتمندی ابدی است و هم اگر بی‌توجهی شود ماه تهدید بزرگ است و انسان در معرض خطر بزرگ شقاوت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در مازندران فروردین ۱۴۰۱ جهاد تبیین نماینده ولی فقیه در مازندران ماه مبارک رمضان محمدی لائینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۹۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات

منابع خبری در غرب افغانستان اعلام کردند بر اثر حمله مسلحانه به مسجد شیعیان در هرات شماری از نمازگزاران شهید و زخمی شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، افراد مسلح ناشناس به سوی نمازگزارن شیعه در شهرستان «گذره» ولایت هرات تیراندازی کردند که بر اساس گزارش‌های اولیه یک عالم دین و شماری از نمازگزاران به شهادت رسیده‌اند.

برخی منابع محلی می گویند نمازگزاران پس از اقامه نماز در شهرک «محمدیه» هنگام خارج شدن از مسجد هدف حمله دو مهاجم موتور سوار قرار گرفتند.

گفته می‌شود حجت الاسلام جاوید از بزرگان این شهرک در حادثه تروریستی مسجد امام زمان عج و پنج نفر دیگر به شهادت رسیده‌اند.

جزئیات بیشتری از این حمله تروریستی منتشر نشده است.

مقامات امنیتی هرات نیز تاکنون اظهارنظری نکرده‌اند.

دور تازه حمله به نمازگزاران در افغانستان 11 کشته برجا گذاشتایران حمله تروریستی به نمازگزاران مسجد شهر هرات را محکوم کردمحکومیت همه جانبه حمله انتحاری هرات

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • (ویدئو) به خاک و خون کشیدن نمازگزاران شیعه در حکومت طالبان
  • نور میزبان بزرگترین رزمایش جهاد دامپزشکی در مازندران 
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • تحریف تاریخ، تضعیف شیعه و باقی توطئه‌ها
  • تحریف تاریخ، تضعیف شیعه و باقی توطئه‌‌ها
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • بلده نور میزبان بزرگترین رزمایش جهاد دامپزشکی در مازندران
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد