Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@11:07:46 GMT

تیگو ۸ پرو ۲۰۲۳؛ این بار کپی برداری از لکسوس NX

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۳۷۴۶

تیگو ۸ پرو ۲۰۲۳؛ این بار کپی برداری از لکسوس NX

فرارو- کمپانی چینی چری جدیدترین عضو خانواده تیگو ۸ را تحت نام «تیگو ۸ پرو ۲۰۲۳» معرفی کرد. طبق اعلام این کمپانی این کراس اوور در ماه می (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد) در بازار چین عرضه می‌شود. اما هنوز معلوم نیست که این شاسی بلند چینی در سال جدید از سوی شریک تجاری چری در ایران عرضه می‌شود یا خیر.

به گزارش فرارو، تیگو ۸ پرو ۲۰۲۳ که نسبت به نسخه‌های پیشین خود اسپرت‌تر به نظر می‌رسد، از سوی چری برای مشتریان جوان‌تر طراحی و تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما قیمت آن هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است. ولی با این حال با توجه به قیمت ۱۹ تا ۲۵ هزار دلاری نسخه قبلی، بعید است که قیمت مدل جدید از این میزان کمتر باشد.

طبق اعلام چری، کراس اوور تازه خانواده تیگو ۸ با ظرفیت ۷ صندلی و در دو مدل پایه و پلاگین هیبرید عرضه می‌شود و نسخه هیبریدی آن بالاترین قیمت را خواهد داشت.

در ایران نیز تقریبا تمامی اعضای خانواده مونتاژ و عرضه شده اند و آخرین مدل آن‌ها تیگو ۸ پرو ۲۰۲۲ بود از سوی مدیران خودرو به بازار خودرو معرفی شد. اما قیمت یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومانی آن واکنش‌هایی را به دنبال داشت. حالا باید ببینیم که مدیران خودرو با وجود جنجال‌های اخیر، آیا باز هم این شرکت خودروساز خصوصی برای نسخه تازه پا پیش می‌گذارد یا نه.

طراحی تیگو ۸ پرو ۲۰۲۳ و مسئله کپی برداری از لکسوس NX مدل ۲۰۲۲

چری که تا پیش از این در طراحی خانواده تیگو ۸ از کراس اوور‌های مشهور هیوندای الگوبرداری می‌کرد، حالا به سراغ پرچمدار کراس اوور‌های برند لکسوس یعنی NX رفته است. خروجی این کپی برداری نیز به اندازه‌ای واضح است که اگر یک فرد آماتور این دو خودرو را از نمای روبرو و بدون نشان و برند کنار یکدیگر ببیند، به سختی می‌تواند تشخیص دهد که این دو از یک خانواده و تولید یک کمپانی نیستند.

با این حال اگر طراحی بخش جلوی تیگو ۸ پرو ۲۰۲۳ را در تصاویر مشاهده کنید، می‌بینید که فرم جلو پنجره بزرگ تا چه اندازه به فرم جلوی لکسوس NX مدل ۲۰۲۲ شبیه است. اما چراغ‌های شارپ که از هر دو طرف به جلو پنجره متصل شده اند، به زیباییِ بخشِ جلویی خودرو و عریض‌تر نشان دادن دماغه کمک فراوانی کرده اند.  

در بخش پشت خودرو نیز چراغ‌های به هم پیوسته هنوز حضور دارند. اما این بخش هم از کپی برداری در امان نمانده اند و گرافیک داخلی چراغ‌ها به فرم طراحی  لکسوس NX مدل ۲۰۲۲ نزدیک شده اند. علاوه بر این جانمایی عبارت چری قدری پایین‌تر از چراغ پیوسته درست شبیه جانمایی لکسوس است و فونت‌ها هم تقریبا مشابه یکدیگر هستند.

کابین تیگو ۸ پرو ۲۰۲۳ تغییر چندانی نسبت به مدل پیشین نداشته است و همچنان شاهد همان چیدمان در نسخه تازه هستیم. اما برای اولین بار نمایشگر شیشه جلو خودرو به این کراس اوور افزوده شده است.

مشخصات فنی و امکانات تیگو ۸ پرو ۲۰۲۳

بررس مشخصات منتشر شده از سوی کمپانی چری نشان می‌دهد که نسخه پایه عضو جدید خانواده تیگو ۸، با دو موتور عرضه می‌شود. بر اساس این اطلاعات تیگو ۸ پرو ۲۰۲۳ به پیشرانه بنزینی ۱.۶ لیتری توربوشارژ با ظرفیت ۱۹۷ اسب بخار و یک موتور ۲.۰ لیتری با ظرفیت ۲۵۴ اسب بخار تجهیز شده است. این نیرو نیز از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو و در نسخه دیگر به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود.

اما مشخصات فنی نسخه هیبریدی متفاوت است. در این نسخه یک موتور ۱.۵ لیتر توربو شارژ با ۲ موتور الکتریکی وجود دارد. نیروی این پیشرانه نیز از طریق گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به هر چهار چرخ انتقال داده می‌شود. علاوه بر این، نسخه هیبریدی در حالت الکتریکی قادر است ۱۰۰ کیلومتر را طی کند.

طول این کراس اوور سایز متوسط در طول ۴۷۴۵ میلی متر، در عرض ۱۸۶۰ و در ارتفاع به ۱۷۴۵ میلی متر می‌رسد. این ابعاد نشان می‌دهد که سایز عضو جدید خانواده نسبت به مدل پیشین تغییر قابل توجهی نداشته است.

در مورد امکانات تیگو ۸ پرو ۲۰۲۳ نیز گفته شده که آپشن‌هایی نظیر سیستم تهویه دوکاناله اتوماتیک در جلو، ورودی تهویه مستقل در ردیف سوم، سامانه پیشگیری از تصادف، نور بالا خودکار، سردکن و گرم‌کن صندلی‌های جلو، ورود بدون کلید، هدآپ دیسپلی (نمایشگر شیشه جلو خودرو)، ترمز پارک برقی، اتوهلد، در صندوق عقب اتوماتیک، سیستم صوتی سونی، سامانه پاک‌سازی هوا، سنسور نور و باران، رادار خطی، رادار نقطه کور، تنظیم حالت رانندگی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، سنسور عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم برقی صندلی شاگرد، شش کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، سقف پانورامیک،  سیستم فرامین صوتی، کول باکس، شارژر بدون سیم، کروز کنترل هوشمند، رانندگی خودکار در ترافیک، رانندگی خودران سطح ۳ و... وجود دارد.

تصاویر تیگو ۸ پرو ۲۰۲۳

منبع: فرارو

کلیدواژه: عرضه می شود کپی برداری کراس اوور لکسوس NX

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۳۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی اینتر 2-0 تورینو (سری آ - 2023/24)

دو گل از هاکان چالهان اوعلو باعث شد اینتر در خانه تورینو را شکست دهد.

دانلود (61.3MB)

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی ناپولی ۲-۲ آاس رم (سری آ - 2023/24)
  • خلاصه بازی اینتر 2-0 تورینو (سری آ - 2023/24)
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • خاص ترین نسخه ژیان را هوش مصنوعی بیرون داد! (عکس)
  • خودرو ایسوزو D-MAX مدل 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • پیکاپ T ۹ برقی، گزینه واردات به ایران
  • پیکاپ T۹ برقی، گزینه واردات به ایران/ عکس
  • پیش تولید «پایتخت۷» آغاز شد؛ تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • معرفی چری تیگو ۹ پلاگین هیبرید در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴
  • آغاز پیش تولید «پایتخت۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد