Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@05:05:06 GMT

بیش از ۴۰۰ هزار تن فرآورده دامی از مرز بازرگان ترانزیت شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۵۹۳۷

بیش از ۴۰۰ هزار تن فرآورده دامی از مرز بازرگان ترانزیت شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه آیرم در این زمینه اظهار کرد: مرز بازرگان علاوه محصولات کشاورزی، پتروشیمی، نساجی و فلزات در ترانزیت، صادرات و واردات نقش فرآورده‌های دامی نقش اساسی و بی بدیل ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۰۷ هزار و ۶۰۸ تن انواع فرآورده دامی پس از بازدید و نظارت‌های بهداشتی از طریق مرز بازرگان به خارج از کشور ترانزیت شد، افزود: میزان ترانزیت سال گذشته ۳۰۴ هزار و ۲۵۴ تن فرآورده‌های دامی بود، که از مبدا کشورهای ترکیه و اروپا بارگیری و پس از بازدیدهای بهداشتی در قرنطینه دامپزشکی بازرگان به کشورهای آسیایی با ۱۲ هزار و ۸۶۵ دستگاه کامیون ترانزیت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیرم عمده کالاهای ترانزیتی دامی را شامل انواع فرآورده‌های خام دامی، فرآورده‌های بیولوژیک و داروهای دامی عنوان کرد و ادامه داد: ایران در این نقطه مرزی به عنوان پل ترانزیتی بین کشورهای غربی و آسیایی ایفای نقش می‌کند و در تسهیل تجارت منطقه‌ای تأثیرگذار است.

به گفته رئیس شبکه دامپزشکی ماکو، واردات فرآورده‌های دامی سال گذشته از طریق قرنطینه مرز بازرگان، ۱۰۳ هزار و ۳۵۴ تن بوده و از کشورهای اروپایی توسط چهار هزار و ۴۶۴ دستگاه کامیون وارد کشور شده است که بطور عمده شامل گوشت منجمد، دارو، واکسن و فرآورده‌ای بیولوژیک بود.

رئیس شبکه دامپزشکی ماکو اضافه کرد: در سال گذشته، همچنین تعداد ۶۸ هزار و ۲۲۳ رأس دام زنده از مبدا ترکیه به مقصد قطر از طریق این مرز ترانزیت شده است.

گمرک بازرگان یکی از مبادی سه‌گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت شبانه‌روزی در شمال آذربایجان‌غربی در داخل محدوده منطقه آزاد ماکو واقع شده است.

این مرز که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می‌رود، در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان‌غربی قرار دارد.

کد خبر 5462700

منبع: مهر

کلیدواژه: ترانزیت کالا مرز بازرگان دامپزشکی آذربایجان غربی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی مشهد ماه رمضان 1401 آمار کرونا ماه مبارك رمضان خطبه های نماز جمعه گرد و غبار آلودگی هوا سفر استانی مرز بازرگان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۵۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است

منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنابر گزارش مرکز آمار، جمعیت دام سبک بیش از ۷۱ میلیون راس برآورد شده که ۱۸ میلیون راس آن آماده کشتار است، درحالیکه سال های گذشته ۷ تا ۷.۵ میلیون راس بود.

 به گفته او، با توجه به حجم بالای واردات و افزایش جمعیت دامی تولید داخل، قیمت روند کاهشی به خود گرفته است.

پوریان متوسط قیمت هر کیلو دام زنده را ۲۱۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هرکیلو لاشه گوساله و گوسفند ۳۷۰ تا ۳۷۵ هزارتومان است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: طی ماه‌های اخیر با افزایش جمعیت دامی و رشد توزیع دام زنده در مراکز عرضه، قیمت گوشت قرمز روند کاهشی به خود می گیرد که می تواند با گوشت وارداتی قابل رقابت باشد.

به گفته او، با توجه به افزایش جمعیت دام زنده کشور نسبت به سال گذشته و گرم شدن هوا نگهداری جمعیت دامی مازاد داخلی برای دامداران و دامپروران نگران کننده شده است.

پوریان گفت: با توجه به اشباع بازار، رایزنی‌هایی با وزارت جهاد کشاورزی در راستای خرید حمایتی دام‌توسط پشتیبانی لمور دام و صادرات دام در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ۲۵۰۰ بازرگان خارجی برای بازدید از اکسپو به ایران آمدند
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند