Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@05:22:04 GMT

مزایای خرید و فروش کتاب دست دوم چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۵۹۶۵

مزایای خرید و فروش کتاب دست دوم چیست؟

چرا باید کتاب دست دوم خود را بفروشیم؟

در دنیای امروز که سرعت تولید علم به‌اندازه گذشته کند نیست، اطلاعاتی که در کتاب‌های قدیمی نوشته‌شده بعد از گذشت چندین سال ارزش خود را از دست می‌دهد. البته که این موضوع برای کتاب‌های غیرداستانی و علمی صادق است.

از طرف دیگر بزرگ‌ترین چالش کتاب‌بازها نداشتن فضای کافی در اتاق است! هرچقدر هم که کتابخانه‌تان را بزرگ‌تر کنید و قفسه‌های بیشتری در کنج اتاق قرار دهید، بازهم تعدادی از کتاب‌ها روی زمین یا میز رها می‌شوند!

در این شرایط می‌توانیم با فروش کتاب‌هایمان، فضای کافی برای خرید کتاب‌های جدید داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید دل کندن از کتاب‌هایی که خاطرات زیبایی را در ذهنمان آفریدند ساده نباشد، اما به این نکته فکر کنید که با فروش کتاب‌های خود علاوه بر حفظ محیط زیست و جلوگیری از قطع شدن تعداد درختان بیشتر، به دیگران هم اجازه می‌دهید دانش موجود در دل کتاب‌های شما را تجربه کنند و چه چیز بهتر از جامعه‌ای که آگاهی بالایی دارد.

تفاوت فروش کتاب دست دوم با کاغذ باطله در چیست؟

وقتی صحبت از خرید و فروش کتاب دست دوم می‌شود، برخی از افراد به‌اشتباه تصور می‌کنند باید کتاب‌های خود را با قیمتی بسیار پایین و به‌صورت کیلویی بفروشند که این تصور درست نیست.

کتاب‌های دست دوم و قدیمی ارزشمند گاهی حتی از نسخه‌های نو گران‌تر خریداری می‌شوند؛ اما باید به این نکته هم اشاره کرد که کتاب‌های خیلی قدیمی که کاغذی پوسیده دارند و قابل‌استفاده نباشند، تفاوتی با کاغذهای باطله نخواهند داشت. کاغذهای باطله مانند انواع روزنامه، مجلات، کاغذهای کنده‌شده از دفاتر و کتاب‌ها و موارد مشابه به‌صورت کیلویی خریداری می‌شوند؛ اما خرید کتاب‌های دست دوم به‌کل با این قضیه متفاوت است.

ساده‌ترین روش برای فروش کتاب دست دوم چیست؟

قبل از این‌که اینترنت تبدیل به عضوی از خانواده و زندگی‌مان شود، برای فروش کتاب‌ها مجبور بودیم به نقاط مختلف شهر سری بزنیم تا خریدار کتاب دست دوم پیدا کنیم. مثلاً در تهران باید خیابان انقلاب و مغازه‌های متعددی را می‌گشتیم تا بهترین قیمت فروش کتاب‌ها را پیدا کنیم؛ دقیقاً مثل پیدا کردن سوزن در انبار کاه!

اما این روزها به لطف وجود اینترنت پیدا کردن جایی که کتاب‌ها را با بهترین قیمت خریداری کند، دیگر سخت نیست. امروزه امکان فروش کتاب‌ها به‌صورت آنلاین وجود دارد و می‌توان خیلی راحت آن‌ها را نقد کرد؛ پس دیگر دنبال سوزن نباشید!

چرا باید کتاب دست دوم بخریم؟

خرید و فروش کتاب دست دوم مزایای بسیاری دارد. شاید در نگاه اول فقط قیمت ارزان‌تر کتاب‌های دست دو به ذهنمان برسد و به خاطر جیب خالی و مغز کتاب‌بازمان به سراغ کتاب‌های دست دو برویم، اما در پس این کتاب‌ها مزایای دیگری هم نهفته است.

محیط‌زیست به شما احتیاج دارد

اگر کتاب «تنهایی پر هیاهو» را خوانده باشید، حتماً می‌دانید چاپ کتاب‌های نو چه دردی برای کتاب‌های قدیمی و دست دوم دارد. این کتاب‌ها باید دور ریخته شده و کاغذهایشان تکه‌تکه شود تا کتاب‌های نو به نشر برسند.

از طرف دیگر اگر به تعداد درختانی که باید جانشان را برای تولید کاغذ بدهند نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که با خرید کتاب‌های دست دوم سهم خودتان را برای نجات محیط‌زیست انجام داده‌اید.

کتاب‌های بیشتری خواهید خواند

ازآنجایی‌که بیشتر کتاب‌های دست دوم قیمت پایین‌تری دارند، با بودجه ماهیانه خودتان که برای خرید کتاب کنار گذاشته‌اید، می‌توانید کتاب‌های دست دوم بیشتری بگیرید.

متأسفانه قیمت کتاب‌ها با مشکلاتی که در سال‌های اخیر در حوزه نشر وجود داشته، اصلاً ارزان نیست و این موضوع گاهی باعث می‌شود به‌کل قید خرید کتاب و کتاب خواندن را بزنیم؛ اما در همین شرایط هزاران کتاب دست دوم باارزش وجود دارند که هنوز نخوانده‌ایم و می‌توانیم با هزینه‌های کمتر به سراغشان برویم.

یک تاریخچه مشترک بین خوانندگان

یکی از جذابیت‌های منحصربه‌فرد خرید کتاب دست‌دوم، سهیم شدن در تاریخچه کتاب‌های قدیمی است. هر فردی در زمان خواندن کتاب، عادات مخصوص به خودش را دارد؛ برخی شاید زیر کلماتی خط بکشند، برخی دیگر حاشیه‌نویسی کنند یا تکه کاغذی از یادداشت‌ها و افکار خودشان را لای کتاب بگذارند یا حتی یک نقاشی کوچک اطراف صفحات بکشند.

هیچ‌چیز لذت‌بخش‌تر از این نیست که خاطرات و تجربیات گذشته افراد دیگر با کتاب را شما هم تجربه کنید. خرید کتاب‌های دست دوم شما را به دنیایی خارج از متن آن می‌برد؛ دنیای زیبایی که افراد دیگر در آن زندگی کرده‌اند و هرکدام ردپایی از خود باقی گذاشته‌اند.

نکاتی که باید در خرید کتاب دست دوم به آن‌ها توجه کنیم؟

قبل از آنکه به سراغ راه‌حل ساده خرید و فروش کتاب دست دوم برویم، بد نیست چند نکته نهایی را برای خرید این کتاب‌ها با شما در میان بگذاریم:

زمانی که قصد خرید کتاب‌های دست دوم را دارید بهتر است صفحات آن را با دقت مرور و بررسی کنید تا صفحه‌ای پاره یا کنده نشده باشد. این اتفاق برای کتاب‌های قدیمی معمول است. حتماً حواستان به شماره چاپ کتاب باشد؛ به‌خصوص اگر می‌خواهید کتاب درسی یا دانشگاهی بخرید، شماره چاپ‌های خیلی قدیمی بلااستفاده خواهند بود. گاهی دلیل ارزانی برخی از کتاب‌های دست دوم این است که یک تک کتاب از یک مجموعه باقی‌مانده و شما بعد از خرید متوجه می‌شوید که جلد دوم یک مجموعه سه‌جلدی را در دستان خود دارید! این نکته را فراموش نکنید. درنهایت این‌که به‌جای این همه بررسی، می‌توانید از یک مرکز مطمئن و معتبر انواع کتاب‌های دست دوم را خریداری کنید تا خیالتان بابت سالم بودن کتاب و موارد دیگر راحت باشد.

ریباکس اولین سامانه هوشمند خرید و فروش کتاب دست دوم

خرید و فروش کتاب‌های دست دو راحت است، اگر ریباکس را بشناسید! سایت ریباکس به‌عنوان بزرگ‌ترین خریدار آنلاین کتاب‌های دست دوم در ایران، تمام کتاب‌هایی که خوانده‌اید و حالا در گوشه کتابخانه‌تان خاک می‌خورند را از شما خریداری می‌کند؛ آن‌هم با قیمت پیشنهادی عالی!

مجموعه ریباکس با حذف واسطه‌ها، بعد از خرید کتاب‌های دست دوم شما، آن‌ها را در سایت خود به نشانی rebox.ir به فروش می‌رساند. شاید سایت‌های خرید و فروش آنلاین کتاب‌های دست دو را دیده باشید؛ اما چیزی که ریباکس را متفاوت می‌کند گرفتن رایگان کتاب درب منزل از شما و تسویه در کمترین زمان ممکن است. همین حالا به سایت ریباکس سر بزنید تا بهترین تجربه خرید و فروش کتاب دست دوم را داشته باشید.

می‌توانید برای بازدید از سایت ریباکس و استفاده از خدمات فوق العاده آن همین حالا از طریق نشانی rebox.ir اقدام کنید.

کد خبر 1620033

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: خرید و فروش کتاب دست دوم خرید کتاب های دست دوم کتاب های قدیمی فروش کتاب ها کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۵۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در اواسط تابستان سال ۱۴۰۲ آیین‌نامه واردات خودرو جانبازان از سوی هیات وزیران به تصویب رسید. این آیین‌نامه در راستای حمایت از ایثارگران و تسهیل در امر واردات خودرو برای جانبازان محترم تدوین شده بود. با وجود این، بنیاد شهید و امور ایثارگران در بررسی این آیین‌نامه، ایراداتی را در آن تشخیص داد و به همین دلیل، پیشنهاد اصلاح آن را در تاریخ ۲۱ آذر ۱۴۰۲ به هیات دولت ارسال کرد.

نهایتا پس از پیگیری‌های مستمر بنیاد شهید و با درک صحیح دولت از نیازها و دغدغه‌های جانبازان سرافراز، در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ اصلاحیه این آیین‌نامه به تصویب هیات وزیران رسید.

مهم‌ترین تغییر در این اصلاحیه، حذف ماده ۲۰ آیین‌نامه قبلی است. ماده ۲۰ پیشین، خرید و فروش خودروهای جانبازان را به مدت ۵ سال ممنوع می‌کرد. این موضوع، نارضایتی بسیاری از جانبازان را به دنبال داشت، چرا که آن‌ها را در استفاده از خودروهای خود محدود می‌کرد.

با حذف ماده ۲۰ جانبازان عزیز پس از واردات خودرو می‌توانند آزادانه نسبت به خرید و فروش آن اقدام کنند. این اقدام گامی مهم در جهت رفع مشکلات و دغدغه‌های جانبازان محترم و تسهیل در امور مربوط به خودروهای ایشان تلقی می‌شود.

۲۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900301

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • فعال‌سازی بند فسخ قرارداد، تنها راه خرید مارکوس تورام از اینتر