Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-02@02:57:27 GMT

جشن پایان کار حرم امام علی (ع) در تابستان

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۷۳۵۰

جشن پایان کار حرم امام علی (ع) در تابستان

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات ایران از امضاء قرارداد «مقاوم‌سازی حرم امامین عسکریین (ع)» با سامرا خبر داد و گفت: قرار است در تابستان جشن پایان کار طرح توسعه حرم امام علی (ع) در نجف برگزار شود.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، محمد جلال‌مآب درباره اولویت‌های کاری این ستاد در سال ۱۴۰۱، گفت: پایان و تحویل پروژه توسعه حرم امام علی (ع) در نجف، پیشرفت همزمان دو فاز طرح توسعه حرم امام حسین (ع) در کربلا، تسریع در اجرای طرح توسعه زیرسطحی حرم امامین جوادین (ع) به نام صحن امام محمدباقر (ع) در کاظمین و آغاز طرح استحکام و مقاوم‌سازی حرم امامین عسکریین (ع) در سامراء از جمله اقدامات اولویت‌دار این ستاد در سال ۱۴۰۱ بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات با بیان این‌که ساختمان اداری و کتابخانه حرم امام علی (ع) نیز به تولیت حرم تحویل داده شده است، گفت: امیدواریم جشن پایان کامل پروژه و تحویل طرح توسعه حرم را که مزین به نام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) است در تابستان امسال برگزار کنیم.

او پایان طرح مرمت و بازسازی مناره شمالی ایوان حرم امام علی(ع) را دیگر دستاورد ستاد توسعه و بازسازی عتبات در شهر نجف دانست و گفت: کار متخصصان ایرانی برای مرمت بخش مرکزی ایوان نجف که آخرین فاز از این طرح بزرگ محسوب می‌شود، در تعطیلات نوروز امسال آغاز شده است.

جلال‌مآب به دستاوردهای ستاد توسعه و بازسازی عتبات در شهر کربلا نیز اشاره کرد و یادآور شد: در روزهای پایانی سال گذشته شاهد دو اتفاق بزرگ در حرم امام حسین (ع) بودیم، نخست برگزاری جشن پایان عملیات ساخت سازه صحن حضرت زینب (س) با زیربنای بیش از ۱۳۵ هزارمترمربع و دوم آغاز عملیات اجرایی فاز دوم طرح توسعه حرم مزین به نام صحن امام حسن (ع) با ۱۰۰هزار مترمربع زیربنا.

او درباره دستاوردهای سال گذشته این ستاد در شهر نجف نیز گفت: با همت عوامل اجرایی، دو رواق به نام حضرت آمنه بنت وهب (مادر پیامبر اکرم ص) و جعفر طیار (پسرعموی پیامبر ص) که از فضاهای زیارتی طرح توسعه حرم مطهر علوی محسوب می‌شود، به تولیت تحویل داده شد.

۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه پروژه‌های بازسازی در عتبات عراق

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات با بیان این‌که برای امسال حدود یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است، افزود: نذر خیران حرم‌ساز و کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی بیشترین سهم را در تامین منابع مالی این طرح‌ها دارد.

وی با تجلیل از همت خیران، گفت: سال گذشته با وجود مشکلات ناشی از کرونا و تنگناهای اقتصادی، شاهد تحقق بیش از ۹۰ درصد اعتبارات پیش‌بینی‌شده بودیم.

جلال‌مآب بیان کرد: این طرح‌های عمرانی که با نگاه بلندمدت و چندصد ساله طراحی شده‌اند، به تعبیر شهید سلیمانی، نوعی صدقه جاریه و عمل کوثرانه محسوب می‌شوند.

او با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از عموم دوستداران اهل بیت دعوت کرد تا امسال با پیوستن به پویش نذر عتبات و با اهداء تنها هفت‌هزار و ۵۰۰ تومان در سال از این فرصت معنوی ارزشمند و باقیات الصالحات برای توسعه حرم‌های مطهر بهره‌مند شوند.

کمک‌های موکب‌داران اربعین به مناطق محروم عراق

رییس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی در ادامه با اشاره به مسؤولیت ویژه ستاد توسعه و بازسازی عتبات در بین کمیته‌های اربعین گفت: پیش‌بینی می‌شود با رفع مشکلات مربوط به ویزا و محدودیت‌های کرونایی، شاهد حضور میلیونی زائران در اربعین پیش‌ رو باشیم و از هم‌اکنون باید برای بسیج امکانات تدابیر لازم اندیشیده شود.

او افزود: انجام هماهنگی‌های لازم برای نقل و انتقال امکانات و تجهیزات موکب‌های ایرانی با نهادهای مرتبط مثل گمرک، مرزبانی و طرف عراقی آغاز شده است.

وی به اقدامات ستاد و خیران حرم‌ساز در رفع محرومیت اشاره کرد و گفت: اگرچه وظیفه اصلی ستاد ایجاد زیرساخت‌های رفاهی برای زائران در عتبات است، اما به همت خیران حرم‌ساز و موکب‌ها، اقدامات خوبی برای کمک به مناطق محروم و توزیع بسته‌های معیشتی و ساخت مدرسه و خانه صورت گرفت.

به گفته جلال‌مآب، موکب‌های اربعینی و خیران زیر نظر ستاد توسعه و بازسازی عتبات امسال با رقمی معادل ۹۰ میلیارد تومان، طرح آبرسانی به روستاهایی را که با تانکر سیار آبرسانی ‌می‌شوند بر عهده گرفته‌اند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: عراق ، حرم امام علی (ع) ، ستاد بازسازی عتبات عالیات ، عتبات عالیات ، موکب داران اربعین ، اربعین 1401 ، حرم امام حسین (ع)

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: عراق حرم امام علی ع ستاد بازسازی عتبات عالیات عتبات عالیات موکب داران اربعین اربعین 1401 حرم امام حسین ع ستاد توسعه و بازسازی عتبات طرح توسعه حرم عتبات عالیات حرم امام علی جشن پایان جلال مآب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۷۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان

احمد محمدی زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دولت سیزدهم اقدمات بسیار خوبی در حوزه اقتصاد دانش بنیان در استان انجام شده است و دستاورد‌های خوبی در حوزه دانش بنیان‌ها و شرکت‌های فناور در سال گذشته داشته ایم.

استاندار بوشهر افزود: تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان از جمله قوانین مهم و خوبی بود که طی سالیان اخیر به مرحله اجرا رسیده و تمامی دستگاه‌های خدمت رسان مکلف هستند که ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان را در اولویت قرار دهند.

رئیس ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در ارزیابی سال ۱۴۰۲ وزارت کشور و شاخص‌های ده گانه شامل ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان، برنامه ریزی اقتصاد دانش بنیان، ماموریت گرایی دانشگاه ها، تعیین ماموریت پارک‌های علم و فناوری، تعیین ماموریت کارآفرینان، تعیین ماموریت نخبگان، اقدامات تسهیلگرانه، افزایش تولید دانش بنیان، مردمی سازی اقتصاد دانش بنیان و صادرات دانش بنیان، با اقدامات در خور تحسین عملکرد مناسبی را ثبت و با کسب ۸۴ امتیاز از مجموع ۱۰۰ امتیاز این ارزیابی، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

محمدی زاده گفت: طبق ارزیابی وزارت کشور، استان بوشهر در شاخص‌های تشکیل جلسات ستاد اقتصاد دانش بنیان، اقدامات تسهیگرانه و مردمی سازی اقتصاد رتبه دوم و در مجموع شاخص‌ها رتبه سوم را کسب کرده است.

استاندار بوشهر افزود: استان بوشهر در برنامه اقتصاد دانش بنیان، ماموریت گرایی پارک‌های علم و فناوری و هیئت‌های اندیشه ورز و تولید دانش بنیان نیز از استان‌های پیشرو و گروه اول در سطح کشور معرفی شده است.

محمدی زاده با بیان اینکه رتبه استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ رتبه ۲۱ بوده است، افزود: با حمایت‌های معاونت اقتصادی استانداری و تلاش پارک علم و فناوری خلیج فارس و هم افزایی و تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی و روسای دانشگاه‌های عضو ستاد اقتصاد دانش بنیان و با تلاش جمعی، استان بوشهر توانسته رتبه سوم کشوری در توسعه اقتصاد دانش بنیان را بدست آورد.

وی اضافه کرد: کسب این توفیق که نشان از توسعه و نفوذ دانش و فناوری در فعالیت‌های اقتصادی است نوید بخش آینده‌ای درخشان برای جوانان استان خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • ۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • بازسازی ورزشگاه آزادی به کجا رسید؟