Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم شرق هرمزگان با ابراز نگرانی از شاخص‌های فقر، فلاکت و بیکاری و بیان مزیت‌های هرمزگان خواستار برنامه‌ریزی برای حل مشکلات استان و تحقق شعار ایجاد یک میلیون شغل در سال شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس ، حسین رئیسی رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هرمزگان اظهار داشت: وقتی به شاخص‌های استان هرمزگان نگاه می‌کنیم می‌بینیم که وضعیت استان نگران کننده است، استان هرمزگان با داشتن صنایع، بنادر، مناطق آزاد، کشاورزی، آبزی‌پروری، صید و صیادی، ترانزیت و حمل و نقل فرصت‌های بی‌نظیر گردشگری اما وقتی نگاه می‌کنیم به وضعیت شاخص‌ها می‌بینیم در شاخص فقر، فلاکت و نرخ بیکاری هرمزگان رکوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال 1400 حدود 4.9 به شاخص‌ بیکاری‌مان اضافه شد و از 13.5 به 18.3 درصد رسید و این میانگین آمار استان است چرا که در بعضی از مناطق وضعیت به مراتب وخیم‌تر است و این‌ها آمارهای رسمی است و وقتی به واقعیت‌های میدانی ریز می‌شویم می‌بینیم که وضعیت بدتر از این آمار و ارقام است.

نماینده مردم شرق هرمزگان بیان‌کرد: تناسبی بین ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان و شاخص‌های استان وجود ندارد و مردم از ظرفیت‌ها بهره‌ای ندارند و گاهی می‌بینیم برخی مدیران ملی منت بر سر ما می‌گذارند که مثلا فلان  بندر را در استان شما احداث کردیم؛ احداث نمی‌کردید، می‌رفتید در استان مرکزی به عنوان مثال احداث می‌کردید که اصلا امکان آن وجود ندارد، این‌ها مزیت‌های این استان است و دلیلی ندارد منت سر هرمزگان بگذارید.

روزنه امید برای کاهش مشکلات درمانی شرق هرمزگان/ 17 پزشک متخصص جذب بیمارستان میناب شدند شرق هرمزگان نماد واقعی مظلومیت/ رفع محرومیت تلاش همه جانبه مسئولان کشوری را می‌طبد توفان حاره‌ای در مسیر سواحل جنوبی ایران/ تخلیه روستاهای در معرض خطر شرق هرمزگان / ‌توفان سنگینی در راه است حسین رئیسی تصریح‌کرد: برخی پروژه‌هایی که کارکرد ملی و فرا ملی دارند باید بهره‌شان برای مردم مدنظر قرار گرفته شود، فولاد را مثلا در هرمزگان ایجاد کردید مزیت تامین آب، ترانزیت، حمل و نقل و خیلی مسائل دیگر است که شما را ترغیب به اجرای آن در هرمزگان کرده است چنانچه در یک مقطعی بافشارهای سیاسی برخی از صنایع را بردند به مرکز کشور و دچار مشکل شدند؛ اما باید دید این استقرار صنایع بزرگ چقدر برای مردم استان آورده داشته است و چقدر در کاهش نرخ بیکاری استان، فقر و فلاکت تأثیر‌گذار بوده است و این‌ها موضوعاتی است که باید پرداخته شود.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان خطاب به مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: من نمی‌گویم تمام فرصت‌های شغلی در اختیار شما است اما به هر حال  دبیرخانه شورای اشتغال استان در این‌جا است اما وقتی در شهرهای مختلف حوزه انتخابیه می‌رویم بسیاری از مردمی که مستعد هستند برای ایجاد شغل اطلاعات کافی از فرصت‌های موجود برای ایجاد اشتغال را ندارند.

وی ادامه‌ داد: مردم و سرمایه‌گذاران باید با فرصت‌های شغلی موجود آشنا شوند و نیاز است سرمایه‌گذاران و افراد اهل اشتغالزایی را جمع کنید و آموزش دهید و توانمند کنید تا بتوانند وارد عرصه کار و تلاش شوند.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی تاکید‌ کرد: مرکز ثقل  فقر، بیکاری، زنان سرپرست خانوار، مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی در شرق هرمزگان است و خیلی از این شاخص‌ها وضعیتش در شهرستان‌های رودان و میناب از همه جای استان بدتر است لذا باید برای این‌ها پرداخته شود و برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای آن‌ها انجام شد.

حسین رئیسی خاطرنشان‌ کرد: نباید تنها به شعار ایجاد یک میلیون شغل در سال اکتفا کنیم و باید اعتماد مردم به مسئولان را حفظ کنیم و شعارهایی که در حوزه اشتغال داده شده است عملیاتی شود.

انتهای پیام/865/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده مردم شرق هرمزگان شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۹۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سپاس معلم در مدارس هرمزگان به صدا درآمد

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، استاندار هرمزگان در این مراسم که در دبستان دخترانه شهید حسین الله پرست برگزار شد، گفت: برای ارتقاء کیفیت آموزشی، امسال چند مدرسه تخصصی در حوزه انرژی هسته‌ای، صنعت و تجارت در استان به بهره برداری می‌رسد.

مهدی دوستی افزود: برای افزایش امکانات رفاهی معلمان نیز، اردوگاه‌های تفریحی برای معلمان برپا می‌شود.

احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مدافع حقوق معلمان هستند و سعی می‌کنیم با همکاری اداره کل آموزش و پرورش به مطالبات به حق معلمان پاسخ مناسبی داده شود.

محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این مراسم از برگزاری بیش از سه هزار و ۷۰۰ برنامه در هفته بزرگداشت معلم در استان خبر داد و گفت: در این هفته علاوه بر قدردانی از همه معلمان، به صورت ویژه از ۹ معلم نمونه استان تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • مخالفت ۳۰ نماینده مجلس با افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی!
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • زنگ سپاس معلم در مدارس هرمزگان به صدا درآمد
  • محمد خاتمی: تورم به سطح فوق‌العاده نگران کننده رسید | چرا به شاخص‌های برنامه ۲۰ ساله نزدیک نشده‌ایم؟
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است