Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@06:33:12 GMT

چرا طرح بن-بروجن با دستور توقف قضایی همچنان فعال است؟

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۲۱۷۲

چرا طرح بن-بروجن با دستور توقف قضایی همچنان فعال است؟

ایسنا/اصفهان عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان گفت: به‌طورقطع نمایندگان مجلس باید پیگیر این موضوع باشند که چرا طرحی با داشتن دستور توقف قضایی، در بودجه ۱۴۰۱ اعتبار و ردیف بودجه گرفته، اما به احیای زاینده‌رود در بودجه امسال اعتبار و ردیف بودجه‌ای تخصیص داده نشده است.

حسین وحیدا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره راه‌اندازی خط اضطراری طرح بن- بروجن، اظهار کرد: طرح بن-بروجن پیش‌تر توسط دستگاه قضایی و همچنین دیوان عدالت اداری متوقف شده بود و از سوی دیگر مطابق مصوبات شورای عالی آب و شورای هماهنگی آب هرگونه بارگذاری جدید بر حوضه زاینده‌رود ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شنیده شده که وزیر نیرو برای راه‌اندازی طرح بن-بروجن توافقاتی با استان بالادست داشته است، گفت: اگر این توافق صورت گرفته باشد، ابتدا باید منبع برداشت این آب برای طرح بن-بروجن تأمین شود.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان تأکید کرد: بیشتر تخصیص‌های طرح بن- بروجن و طرح‌های چهارمحال و بختیاری از طرح بهشت‌آباد است که در عمل این طرح هنوز اجرایی نشده است.

وی تصریح کرد: به‌طورقطع نمایندگان مجلس باید پیگیر این موضوع باشند که چرا طرحی با داشتن دستور توقف قضایی، در بودجه ۱۴۰۱ اعتبار و ردیف بودجه گرفته، اما به احیای زاینده‌رود در بودجه امسال اعتبار و ردیف بودجه‌ای تخصیص داده نشده است.

وحیدا ادامه داد: اگرچه طرح بن- بروجن حدود ۴۰ میلیون مترمکعب برداشت آب از حوضه زاینده‌رود دارد، اما این خط لوله توان برداشت بیش از این عدد آب را دارد.

وی اضافه کرد: اگرچه عنوان‌ شده این طرح برای شرب است، اما فولاد سپیددشت و دیگر بخش‌های صنعت استان چهارمحال و بختیاری از طرح بن- بروجن برداشت آب خواهند داشت.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان استان اصفهان با تأکید بر اینکه امروز زاینده‌رود تنها بحث مربوط به تأمین حقابه کشاورزان اصفهان نیست، بلکه موضوعات مهمی همچون فروشست زمین، پل‌های تاریخی و آثار باستانی، بحث ریزگردهای حاصل از تالاب گاوخونی و ... به جریان دائمی زاینده‌رود بستگی دارد.

وی تصریح کرد: امروز زاینده‌رود و احیای دائمی آن تنها مربوط به اصفهان نیست، بلکه موضوعی ملی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام آثار

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی انتقال آب بن بروجن آب شرب زاينده رود اعتبار و ردیف بودجه طرح بن بروجن زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۲۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسؤولان اصفهان عزمی جدی برای ساماندهی منطقه جوی‌آباد ندارند

حجت‌الاسلام محمد تقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به چالش‌های منطقه جوی آباد اظهار کرد: حجم و تعداد ساخت سازهای غیرمجاز منطقه جوی‌آباد باعث شده تا در منطقه چارچوب‌های اصول شهرسازی رعایت نشود.

وی با تاکید بر اینکه حل این مشکل نیاز به عزم جدی مسؤولان استان دارد، گفت: در جلسه‌ای مشترک با شهردار خمینی شهر ساماندهی جدی این منطقه در دستور کار قرار گرفت.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه‌ای مشترک با شهردار خمینی شهر ساماندهی جدی این منطقه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: به دنبال ساخت و سازهای غیر مجاز در این منطقه مشکلات متعدد اجتماعی برای شهرستان به وجود آمده است.

حجت‌الاسلام نقدعلی با تاکید براینکه باید این وضعیت نا به سامان اصلاح شود، گفت: به علت عدم ساماندهی در گذشته امروز منطقه جوی آباد به کلونی معتادان متجاهر غیربومی تبدیل شده است.

وی گفت: با ساماندهی این منطقه علاوه بر پیشرفت و توسعه شهری چالش‌های اجتماعی منطقه رفع می‌شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص آخرین وضعیت زندان خمینی شهر نیز تصریح کرد: خروج زندان خمینی‌شهر به خارج از شهر در دستور قوه قضایه قرار گرفت است.

کد خبر 6089798

دیگر خبرها

  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • سارق دامهای سنگین در دام پلیس نور
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • مسؤولان اصفهان عزمی جدی برای ساماندهی منطقه جوی‌آباد ندارند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • کشف بمب فعال جنگ جهانی دوم در نزدیکی ورزشگاه ماینتس!
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر