Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویسکرمی گفت: با توجه به اینکه ممکن است به دلیل شرایط جهانی در آینده با کمبود منابع آب مواجه شویم لازم است به سمت منابع جدید انرژی حرکت کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد ویسکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: بهترین راه پاسداشت و تکریم شهدای نخبه، طی کردن مسیر علمی آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه پیشرفت علم به صورت برق آسایی انجام می‌شود به طوری که هر روز و هر لحظه پیشرفت های جدیدی در حوزه علم و فناوری در دنیا رخ می دهد.

وی افزود: یکی از دستاوردهای بزرگ علمی بشر فناوری هسته‌ای است که الحمدالله کشور ما طی چند سال گذشت به قاب کشورهای دارای چرخه هسته ای پیوسته و در این زمینه دستاوردهای خوبی داشته‌ایم.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس عنوان کرد: در حال حاضر کشور ما در بحث غنی‌سازی مشکلی ندارد و درجات مختلف غنی سازی از حداقل ۶۰ درصد را انجام می‌دهد که در مباحث صلح آمیز می توان از آنها استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه ممکن است با توجه به شرایط جهانی در آینده با کمبود منابع آب مواجه شویم که سبب حرکت به سمت منابع جدید انرژی است، عنوان کرد: انرژی‌هایی چون آب و سوخت های فسیلی به صورت طبیعی رو به کم شدن هستند و باید برای آنها جایگزینی پیدا کنیم که یکی از این انرژی های پاک و مفید، انرژی هسته ای است که مثلاً در بحث دارو و بیماران خاص ما نیاز جدی به استفاده از انرژی هسته‌ای به صورت صلح آمیز داریم.

ویسکرمی گفت: الحمدالله کشور به نسبت تحریم های ظالمانه و سختگیرانه‌ای که در این مدت وجود داشته است، شرایط مطلوبی دارد، آنچه که امروز مهم است استفاده از این دستاوردهاست، چراکه پیشرفت انرژی هسته ای نشان می‌دهد ما حداقل در ۲۰ رشته علمی مختلف و نوین در مرز دانش هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مبحث دیگر این است که چقدر ما از این علم پایه‌ای که داریم بتوانیم در حوزه کشاورزی، مدیریت غذایی کشور و انرژی استفاده کنیم؛ به نظر می‌رسد در این زمینه نیز پیشرفت های قابل قبولی داشته ایم، اما با توجه به مسائلی که امروزه در جهان در حال رخ دادن است مخصوصا در باب بحران انرژی، خشکسالی و شرایطی که در کل جهان آن را مشاهده می‌کنیم حتماً نیاز به اندیشیدن به استفاده بهینه از این دستاورد است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس با بیان اینکه دشمنان کشورمان اقرار کرده‌اند که ما در بحث فناوری هسته ای در شرایط مطلوبی قرار داریم، تصریح کرد: بحث استفاده از ظرفیت نخبگانی جامعه و حمایت از نخبگان جامعه برای کاربردی کردن این انرژی بسیار ضرورت دارد و حتماً باید دانشگاه ها و نخبگان کشور مورد توجه خاصی قرار بگیرند که انشالله بتوانیم در عرصه‌های مختلف در کشور از این انرژی خدادادی پاک و سالم استفاده کنیم.

وی ضمن تکریم شهدای انرژی هسته ای و با اشاره به ادامه راه این شهدا، تصریح کرد: به طور طبیعی هر نخبه‌ای یک روزی از دنیا یا به مرگ طبیعی و یا شهادت چشم فرو می‌بندد؛ حال این نخبگان ما افتخار شهادت نصیبشان شده و بهترین کار برای پاسداشت این شهدا و بزرگواران این است که همان مسیر علمی که در پیش گرفتند و کشور را به نقطه های بسیار درخشانی رساندند، ادامه یابد که الحمدالله ظرفیت آن نیز در کشور وجود دارد.

ویسکرمی عنوان کرد: به نظر می‌رسد ما باید بیشتر به نخبگان و دانشگاهیان توجه داشته باشیم و با خوشبینی، اعتماد و فراهم کردن امکانات برای دانشگاه، زمینه رشد کشور و ادامه راه شهدا را فراهم کنیم.

وی گفت: دشمن محاسبات اشتباهی داشت و گمان می‌کرد که نخبگان کشور محدود به افراد خاصی هستند و اگر آنها را از میان بردارند، این مسیر به طور طبیعی متوقف می‌شود، غافل از اینکه نخبگان ما بسیار بیشتر از محاسبات دشمن هستند و متاسفانه بسیاری از آنها به خارج از کشور مهاجرت می کنند که لازم است با تدابیری حتماً جلوی این مهاجرت گرفته شود که این نخبگان بتوانند در قالب منافع کشور برای کشور افتخار آفرینی داشته باشند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: انرژی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۴۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) گفت: مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه ‏حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نقش خبرگزاری‌ها و رسانه به صورت عموم در ‏دنیا برجسته و بی‌بدیل است.

وی بیان کرد: اگر بگوییم مناقشات و دعواهای دنیا ساری و جاری بوده و ‏اسلحه و مهمات و سلاح آن رسانه‌ها هستند یک واقعیت را بیان کردیم.‏

این مسئول ادامه داد: امروزه رسانه می‌تواند در نقش افسر خط مقدم مبارزه و جهاد تبیین و کمک ‏کننده به تبیین جهاد تبیین باشد، مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است و نقش رسانه‌ها در این میان غیرقابل انکار است.‏

درویشی با اشاره به اینکه امروز رسانه‌های صهیونیستی و آمریکایی اگر اتفاقی در غزه ‏رخ بدهد به سادگی از کنار آن عبور می‌کنند چون عقبه رسانه‌ای قوی دارند و افکار ‏عمومی جامعه و دنیا را با آن جنایات همراه می‌کنند، بیان کرد: البته امروز جوان‌های ‏بیداری در اقصی نقاط دنیا پیدا شده‌اند که نمونه آن‌ها را امروز در دانشگاه‌های مختلف ‏آمریکا شاهد هستیم و در واقع شاهد ظهور یک نسل جدید و جوان در این کشور هستیم.‏

نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، بیان کرد: رسانه‌ها باید زمینه‌ساز  پیش‌برندگی و توسعه یک کشور و مؤثر در فرهنگ‌سازی یک کشور و ایجاد زمینه و ‏رواج هنجارهای یک جامعه باشند.‏

وی افزود: امروز در آستانه شهادت شهید مطهری و تجلیل از معلمان قرار داریم که باید ‏جدی و واقعی باشد نه از روی رفع تکلیف، چراکه جایگاه معلم رفیع بوده و حرمت معلم ‏با حرمت بزرگان برابری می‌کند.‏

درویشی اضافه کرد: معلم حامل دانش و تربیت است لذا برای ما مهم است و هرچه جایگاه ‏او رفیع باشد جامعه ارتقاء پیدا می‌کند و حرمت‌ها رعایت می‌شود.‏

نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان بیان کرد: افکار شهید مطهری مهم ‏بوده و همانگونه که امام خمینی(ره) فرمود قابل استفاده است و باید از کسانی که حق ‏تربیتی و پدری بر گردن ما دارند تجلیل کنیم.‏

وی تأکید کرد: مبارزه با دشمن در خط مقدم و عرصه جهاد تبیین بدون معلمین امکان‌پذیر ‏نیست.‏

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • پتروشیمی‌ها برای کمک به رفع مشکل ناترازی انرژی آماده اند
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • عکس| مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز
  • مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز (عکس)
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد