Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس اداره توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از تشکیل بانک اطلاعاتی در استان برای ارتقای توان تولیدی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمد دانش‌نیا صبح امروز در کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی استان فارس با اشاره به مشکلات واحدهاب تولیدی استان فارس اظهارداشت: ورود موقت کالا برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شناسایی ظرفیت خالی تولید و ارتقای توان واحدها امسال به صورت ویژه مورد توجه است، گفت: شناسایی و ارتقاء توان و ظرفیت خالی واحدهای تولیدی در دستورکار دولت است.

رئیس اداره توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از تشکیل بانک اطلاعاتی در استان برای ارتقای توان تولیدی خبر داد.

  خسرو فروغان، رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی استان فارس نیز در این جلسه با گلایه از دستگاه‌های دولتی که برای تولید مانع ایجاد می‌کنند، اظهارداشت: مقام معظم رهبری سیاست‌گذاری بحث تولید را با نامگذاری سال‌های مختلف اعلام کردند و نباید دستگاه‌های اجرایی در مسیر تولید مانع ایجاد کنند‌.

وی با بیان اینکه اجرای سلیقه‌ای قوانین سبب برخوردهای نامناسب با تولیدکنندگان شده است، گفت: اقدام به تعطیلی واحد تولیدی در اوج مشکلات از سوی دستگاه‌های دولتی آن هم در سال حمایت از تولید پذیرفته نیست‌.

فروغان تعطیلی واحدهای تولیدی را در ارتباط مستقیم با ایجاد آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: در شرایط کنونی باید کمک کرد تا واحدهای تولیدی و صنعتی فعال باقی بمانند نه اینکه با بهانه‌های مختلف زمینه تعطیلی آنها را ایجاد کرد‌.

عضو اتاق بازرگانی استان فارس با بیان اینکه مالیات و برگشت ارز بخشی از مشکلات واحد تولیدی است، گفت: تهدید اشتغال کارگران از پیامدهای ایجاد مشکلات و موانع برای واحدهای تولیدی و اقتصادی است.

فروغان خواستار تفویض اختیارات به دستگاه‌های اجرایی استان برای حل بخشی از مشکلات شد و گفت: این کار هزینه مراجعه به تهران برای حل مشکلات را کم می‌کند و می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی استان را تسهیل کند.

هادی حنایی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس و رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان میوه و تره‌بار فارس نیز در این جلسه گفت: طبق بخشنامه جدید گمرکات نیم درصد از ارزش کل کالای صادراتی به عنوان عوارض گمرکی دریافت می‌شود در حالی که طبق قانون دریافت عوارض از صادرات ممنوع است.

تنها 12واحد تولیدی در استان کردستان نسبت به درج قیمت تولیدکننده اقدام کرده‌اندچرخ 69 واحد تولیدی استان گلستان با پیگیری دادگستری به چرخش درآمدبا احیای 33 واحد تولیدی بیش از 4500 نفر به‌کار بازگشتندمعاون وزیر صمت در قزوین: 5300 واحد تولیدی راکد و نیمه‌فعال در سال 1401 احیا می‌شود

وی با بیان اینکه این بخشنامه جدید باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود، خواستار توجه جدی به این مقوله شد و گفت: رفع مشکلات صادرات منجر به رونق استان می‌شود.

علی عوض‌پور دبیر کل اتاق بازرگانی فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه در دو سال اخیر حتی یک کارت بازرگانی در استان تعلیق نشده است، گفت: برای حمایت از تولید ظرفیت‌های قانونی استان برای تسهیل فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/424/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واحدهای تولیدی اتاق بازرگانی واحد تولیدی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۴۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۸واحد تولیدی از قزوین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ همزمان با سومین روز از برگزاری ششمین دوره نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو۲۰۲۴ ) علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه معاونین وزارتخانه و محسن رستمی مدیرکل صمت استان قزوین از محصولات عرضه شده توسط واحدهای تولیدی و صنعتی شرکت کننده در نمایشگاه بازدید کرد.

محسن رستمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ گزارشی از واحدهای شرکت کننده استان قزوین در نمایشگاه به وزیر صمت ارائه کرد.

مدیرکل صمت استان قزوین به حضور ۸واحد تولیدی از استان قزوین در ششمین دوره نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه واحدهای تولیدی ارم چهلستون، آپادانا، زرین روی کاسپین، پارسا پلیمر شریف، سهیل گاز تهران، پویا چسب، خوشگوار و ویتانا حضور دارند.

رستمی افزود: این نمایشگاه در راستای ارائه توانمندی های واحدهای صنعتی و تولیدی به بازارهای بین المللی برپا شده است.

این نمایشگاه از ۸ لغایت ۱۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۸ الی ۱۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برای بازدید عموم مردم دایر است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901343

دیگر خبرها

  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • حضور ۸واحد تولیدی از قزوین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • تولید بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود