Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از عصر ایران، هرازگاهی با افزایش میزان گرد و غبار در ایران، شایعه ای با انتشار فیلم کوتاهی در فضای مجازی منتشر می‌شود که ادعا می‌کند، «عراقی‌ها از عمد در حال تولید گرد و غبار در مرز ایران هستند».

عده ای دیگر ادعا کردند که دستگاه های تولید ریزگرد با همکاری چین برای فراری دادن مردم خوزستان به کار گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما بررسی این فیلم نشان می‌دهد که این تکه فیلم بخشی از گزارش یک برنامه پرتغالی زبان است که در سال ۲۰۱۹ پخش شده است. گوینده ویدئو اصلی در ابتدا به شوخی می‌پرسد: «این چیست؟ ماشین‌هایی که ماشین‌های دیگر را کثیف می‌کنند؟...» او در ادامه توضیح می‌دهد که بعضی از بیننده‌ها به آنها گفته‌اند که این ماشین‌ها در حال جمع‌آوری بذر برای مراتع هستند.

در ادامه فیلم مشابه دیگری را می بینید که کشاورزان با دستگاه‌های مربوطه در حال پاشیدن خاک بر روی زمین‌ های کشاورزی خود هستند تا از کودهای شیمیایی کمتری استفاده و محصول ارگانیک تولید کنند.

بسیاری از کارشناسان از جمله کارشناس اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان معتقدند از نظر علمی چنین چیزی تایید نمی‌شود زیرا اگر ریزگردی هم تولید شود، مقطعی است و عملا نمی‌تواند کیلومترها طی کند و به مرز خوزستان برسد.

بیابان زایی، تغییرات اقلیمی، سدسازی‌ها و خشکسالی تالاب‌ها از مهمترین دلایل وقوع چنین اتفاقی است. اما در کل درباره علل وجود چنین گردو غبارهایی نظرات کارشناسی مختلفی وجود دارد؛ یک سری از کارشناسان منشا کانون‌های داخلی را در پیدایش چنین امری مهم می‌دانند و عده ای دیگر آن را به کانون‌های خارجی مرتبط می‌دانند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان هم در این باره عنوان کرد: بر اساس تحقیقی که در در سال ۲۰۱۷ انجام شد، حدود ۶۴ درصد گرد و غبارها داخلی و ۳۶ درصد با منشاء خارجی هستند. به نظر می‌رسد انتشار چنین اخبار بدون سندی بیشتر از هرچیزی در راستای تخریب روابط بین ایران با کشورهای همسایه یا دارای منافع مشترک ساخته می‌شود.

کد خبر 668815 برچسب‌ها آلودگی هوا خبر مهم خبر ویژه آب و هوا - آلودگی ایران و عراق چین عراق استان خوزستان آلودگی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آلودگی هوا خبر مهم خبر ویژه آب و هوا آلودگی ایران و عراق چین عراق استان خوزستان آلودگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۴۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب؛ علی محمدی با اشاره به فرارسیدن هفته کار و کارگر اظهارکرد: در شرایط اقتصادی امروز کشور که نیاز به رونق اقتصادی بیشتر از گذشته احساس می شود، طبقه کارگر نقش کلیدی در پیشبرد این هدف دارد. مدیرعامل شرکت فولاد اکسین بیان کرد: در دین مبین اسلام و روایات پیشوایان دینی مان، به کارگران توجه ویژه ای شده و از کار آنها به عنوان جهاد یاد شده است که این موضوع بار سنگینی بر دوش مسئولان برای اهمیت به دغدغه های این قشر را یادآور می شود.

محمدی در ادامه با اشاره به موفقیت های شرکت فولاد اکسین در سال گذشته و امسال، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ و روزهای ابتدایی سال جاری، شرکت فولاد اکسین خوزستان با اتکا به کارگران جوان و متخصصان بومی خود موفق به ثبت رکوردهای بسیار خوبی در حوزه تولید و صادرات مانند کسب عنوان صادرکننده برتر کشور، شکستن دومین رکورد تولید تاریخ شرکت و آماده به کاری ۹۵ درصدی خط تولید شد که همگی آنها مرهون تلاش کارگران عزیز است.

وی افزود: در روزهای ابتدایی سال جاری نیز رکوردشکنی فولاد اکسین ادامه داشت و با همت بلند کارگران، شاهد ثبت میزان ۸۳ هزار و ۴۵ تن در تناژ تولید محصولات خاص با استاندار جهانی API بودیم که لبیک به شعارسال بود.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به دیدار کارگران این شرکت با رهبر انقلاب، تصریح کرد: کارگران فولاد اکسین پس از دیدار روز چهارشنبه با رهبر انقلاب روحیه مضاعفی برای تداوم موفقیت های شرکت و قدم نهادن در مسیر تحقق شعار سال خواهند داشت.

محمدی در پایان ضمن تبریک فرارسیدن هفته کار و کارگر به کارگران تلاشگر شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: مجموعه مدیریتی اکسین قدردان زحمات و تلاش های شبانه روزی این عزیزان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • ستاره جنجالی به ایران بازنگشت ؛ واکنش سرمربی
  • اخراج بازیکن عراقی از باشگاه صنعتی ایران
  • داستان‌های ادامه‌دار ستاره عراقی؛ علی عدنان از ایران رفت!
  • انتقاد شدیدالحن از حکم اعدام توماج | کسانی عمدا حیثیت نظام را بر باد می‌دهند؟
  • قهرمان لیگ برتر ایران همزمان فدراسیون و AFC را تهدید کرد
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد