Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@21:43:39 GMT

تشکیل دانشگاه معین به ساختار دانشگاه ها آسیب وارد می کند

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۵۴۳۲

تشکیل دانشگاه معین به ساختار دانشگاه ها آسیب وارد می کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی اصغر خانی نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 21 فروردین) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن محکوم کردن واقعه دردناک حرم مطهر رضوی خطاب به وزیر علوم اظهار داشت: از تصمیمات غلطی که در روزهای آخر دولت آقای روحانی در دانشگاه ها گرفته شد، تشکیل دانشگاه های معین در سطح کشور است، این امر از اقدامات غلطی بود که به مجموعه دانشگاه های سراسر کشور در حال آسیب زدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با وجود اینکه در برخی از استان ها، دانشگاه هایی که هیات ممیزی، هیات امنا و بودجه مستقل دارند و زیر نظر آنها فعالیت می کنند، چرا باید دانشگاه معین ایجاد شود و دانشگاه شهرستانی مانند شاهرود که قدمت علمی بسیاری دارد، استعلام ساده خود را هم از دانشگاه معین بگیرد. این امر تضاد منافع ایجاد کرده که به بخش آموزشی، پژوهشی و مدیریتی دانشگاه ها ضربه وارد می کند.

نماینده شاهرود در مجلس خطاب به وزیر علوم تصریح کرد: این موضوع را جدی بگیرید، اتفاقی که در روزهای آخر دولت سابق برای تشکیل دانشگاه های معین رخ داد، درست نبوده و به دانشگاه ها آسیب وارد می کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علی اصغر خانی نماینده شاهرود در مجلس ادغام دانشگاه دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۵۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: نمایندگان استانداری، راه وشهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رییس شورا هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیات ویژه حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیات ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آنده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطائی افزود: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی اضافه کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

وی اظهار داشت: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

دیگر خبرها

  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند (فیلم)
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد