Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@20:13:02 GMT

مایکروسافت ۷ دامنه هکرهای روسی را توقیف کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۵۸۵۵

مایکروسافت ۷ دامنه هکرهای روسی را توقیف کرد

مایکروسافت ۷ دامنه متعلق به گروهی از هکرهای روسیه به نام Fancy Bear یا APT۲۸  را توقیف کرده است. ادعا می شود این گروه با آژانس اطلاعات ارتش روسیه همکاری می کنند.

به گزارش مشرق، مایکروسافت در یک پست وبلاگی ادعا کرد جاسوس های روسی با استفاده از این وب سایت ها رسانه های اوکراینی، سازمان های مشاوره سیاست خارجی و سازمان های دولتی در آمریکا و اتحادیه اروپا را هدف می گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: سریال سازی اسلحه به‌روز جنگ نرم غرب علیه ایران بازخوانی اختلال یک هفته‌ای سامانه سوخت آمریکا هزاران شرکت آمریکایی قربانی بزرگ‌ترین حمله سایبری

این شرکت فناوری در ۶ آوریل حکم دادگاه را دریافت کرد و پس از آن دامنه های یاد شده را به یک سرور که توسط کارشناسان امنیت سایبری برای به دام انداختن و تحلیل ارتباطات خطرناک استفاده می شود، منتقل کرد. مایکروسافت مدعی است پیش از این ۱۰۰ دامنه تحت کنترل این گروه را توقیف کرده بوده است.

تام برت یکی از معاونان شرکت مایکروسافت در این باره می گوید: معتقدیم که این گروه هکری سعی داشت دسترسی طولانی مدتی به سیستم های هدف خود و پشتیبانی تاکتیکی برای حملات فیزیکی فراهم و اطلاعات حساس را استخراج کند. ما درباره فعالیت های هکری رصد شده و اقداماتی که انجام دادیم نیز به دولت اوکراین هشدار دادیم.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت حاکمیت سایبری حمله روسیه به اوکراین هکرها مایکروسافت دولت اوکراین اتحادیه اروپا آمریکا اوکراین تحولات اوکراین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۵۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاخام صهیونیست: ما جلوی موشک‌های ایران را گرفتیم!

 یوسف اسحاق، خاخام اعظم یهودیان سفاردی در رژیم صهیونیستی ادعا کرد که آنچه این رژیم را از دست موشک‌های ایران و راکت‌هایی که از نوار غزه و لبنان پرتاب شد نجات داد، ارتش نبود، بلکه خاخام‌های تورات بودند.

براساس گزارش القدس العربی، وب سایت واللا در این خصوص گفت: این سخنان در یک سخنرانی در جریان درس هفتگی خاخام یوسف اسحاق در قدس اشغالی در شامگاه شنبه بیان شد.

خاخام اعظم در ادامه ادعا‌های خود گفت: ۱۳۰۰۰ موشک به کشور از جمله از ایران پرتاب شد. چه معجزات و شگفتی‌هایی برای ما پیش آمده؟ چرا تشکر از رئیس ستاد، ما به لطف خوانندگان تورات و به لطف مدارس دینی با این موشک‌ها مقابله کردیم.

یوسف اسحاق ادعا کرد: زمانی که دشمنان ما در جنوب و شمال به ما حمله کردند، از تمام این جنگ جان سالم به در بردیم. با تشکر از چه کسی؟ به لطف دانش آموزان یشیوا و خاخام‌های تورات، آنها از همه سربازان و همه مردم اسرائیل محافظت می‌کنند.

 بیش از یک ماه پیش، خاخام اعظم یهودیان سفاردی هنگامی که درباره بحران سربازی حریدیم (یهودیان فوق ارتدکس) و دانش آموزان مدارس مذهبی صحبت کرد، سر و صدایی به پا شد.

اودر آن زمان گفت: اگر ما را مجبور به سربازی کنند، همه به خارج از کشور می‌رویم. بلیط میخریم و میرویم سکولار‌ها باید بفهمند که بدون تورات هیچ موفقیتی برای ارتش وجود نخواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد
  • خاخام صهیونیست: ما جلوی موشک‌های ایران را گرفتیم!
  • بیمارستان محب مهر پلمب نشده است
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفار غیر مجاز در سال ۱۴۰۲
  • نگارخانۀ صفوی میزبان پوسترهای روسی
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • احتمال بازگشت قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان چقدر است؟
  • آل اسحاق : شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد
  • شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد