Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:46:43 GMT

مقاوم سازی 118 هزار و 452 واحد در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۰۸۷۰

مقاوم سازی 118 هزار و 452 واحد در سیستان و بلوچستان

بیک مداح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و آغاز دهه حساب 100 امام (ره) اظهار کرد: در حال حاضر نرخ مقاوم سازی در روستاهای سیستان و بلوچستان 44 درصد است و ما  در استان برآنیم تا بر اساس چشم اندازه ده ساله  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال 1410 همه 271 هزار و 668  واحد روستایی استان مقاوم سازی شده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در اجرای  طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی  از سال 84 تا کنون 118 هزار و 452 واحد در سطح استان مقاوم سازی شده است.

این مسؤول به میزان تسهیلات اشاره کرد و افزود: تسهیلات از 5 میلیون  تومان در سال  84 شروع شده است و به 100 میلیون تومان در سال 1400 و با نرخ تسهیلات 5 درصد رسیده است.

وی عدم همکاری برخی بانک های عامل، تورم و افزایش بهای مصالح را از جمله مشکلات و علل کاهنده  روند مقاوم سازی در استان عنوان کرد.

بیک مداح همچنین به مزایای مقاوم سازی اشاره کرد و افزود: تشویق روستائیان به بهسازی منازل و محیط روستایی می تواند ماندن در روستاها را قوت بخشیده و مانع از مهاجرت به شهرها و در نتیجه بروز پدیده حاشیه نشینی شود که از آسیب های جدی در توسعه شهرهاست و اصلاح آن بسیار هزینه بر است.

وی به ترتیب کنارک و سراوان را دارای بالاترین و پایین ترین نرخ مقاوم سازی مسکن روستایی در استان دانست و نزدیکی به مرزها و وجود مشاغل کاذب و پردرآمد را از دلایل عدم اقبال عمومی به ساخت و ساز و بهسازی برشمرد.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: بنیاد مسکن مسکن ملی حساب 100 امام مقاوم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۰۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان

(تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد
  • تامین زمین برای ساخت ۹۰ هزار واحدطرح مسکن ملی درشمال سیستان وبلوچستان
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود